AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Jeg har nettopp flyttet til et nytt boligfelt, kjøpt enebolig. Altså ingen naboer vegg i vegg. Bryr meg mye om hva naboene tror om meg og prøver å ta alle hensyn jeg kan ift hunden. Hunden min bjeffer når han møter på naboene på vei ut og inn av huset (har bare 3 nære naboer han bjeffer på da). Men når han treffer de slår han på alarmen. Så går det over når vi går videre. Han står aldri utendørs alene og bjeffer. Hvis vi er ute på verandaen og han bjeffer må han inn umiddelbart. Han er aldri der ute med meg på kvelden. Han bjeffer veldig sjeldent inne, men når han gjør det tror jeg ikke naboene hører det godt siden vi bor i hus. Jeg er litt redd for at naboene tror jeg har en gal bjeffehund som vil angripe (han veier 10 kg, ikke store hunden). Håper ikke de tror jeg er en dårlig hundeeier fordi hunden min bjeffer vi har gått på kurs og hatt privat hundetrener, men får han ikke til å slutte. Vil legge til at han aldri går løs så det er ingen fare for at jeg ikke har kontroll på han, selv om han bjeffer. Vi er heller aldri tidlig ute i helgene, så ingen fare for at folk blir vekket av han tidlig når de har fri. Noen naboer har jo også hunder, og merker jeg blir litt glad når jeg hører andre hunder bjeffe da er det hvertfall ikke bare min som bråker. Nå har det stått en hund ute og bjeffet i en times tid, men det er mye lavere bjeffing enn hos min "bilalarm"... Hva tror dere? Er jeg dusten med bråkehunden i nabolaget? :/Anonymous poster hash: 3e9e8...406
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Dette ble langt og litt rotete ser jeg... takk hvis du gadd å lese Anonymous poster hash: 3e9e8...406
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Det der hadde jeg ikke brydd meg om Anonymous poster hash: a1524...a92 1
AryaUnderfoot Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Tror ikke du skal tenke så mye over de. Hvis du tenker mye på det kan du jo nevne for de at det er noe dere jobber med, når dere går forbi. Si det med ett smil, jeg hadde ikke brydd meg om jeg var din nabo med mindre hunden din bjeffet mye om natten.
Gjest Magdalene Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Er så ufattelig glad for at vi nå skal flytte fra naboen med de bjeffete hundene. De står mye ute da, og bjeffet på ALT som går forbi. Kjenner at jeg virkelig hater de hundene (eller egentlig eieren da). Men må står jo ikke din hund ute alene, å da blir det annerledes. Endret 1. juli 2014 av Magdalene 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Takk for svar dere! Kanskje jeg får prøve å tenke at de ikke bryr seg da. Vi prøver å ta så mye hensyn vi kan. Han er som sagt aldri ute alene, eller sammen med oss på kvelden på verandaen. Han bjeffer aldri om natten heller. Flink hund innendørs men litt usikker og redd ute så derfor bjeffer han på folk. Skjønner deg godt du som bor ved siden av hunder som står ute og bjeffer hele tiden. Det er irriterende og det hadde jeg reagert på selv også. Derfor prøver vi å unngå slike situasjoner med vår lille klump Anonymous poster hash: 3e9e8...406
ninuska_ Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Vi har nettopp fått nye naboer med hund - og den bjeffer på alle og alt som går forbi. Må innrømme at jeg ikke tenker veldig på det, og ikke syns jeg det er plagsomt - har bare tenkt at jeg håper den slår seg til ro snart (for deres skyld)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Den type bjeffing, sporadisk og ikke lenge, hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Vi har en sånn hund som nærmeste nabo og den er bare fin. Litt verre med en nabo litt lenger unna som har fått valp som bjeffer og hvor oppdragelse er nærmest fraværende. Anonymous poster hash: cfdcd...915 2
Kong Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Tror det sitter mange hundeeiere med samme bekymringen rundt om i verden Jeg er ganske sikker på at ved å bare fortelle naboene litt ydmykt at dere jobber med bjeffingen, så får du forståelse for det lille de hører fra hunden din.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Måtte bare svsre på denne.. Jeg bor også i et boligfelt i enebolig og er omringet av nabohunder( har selv katt) starter en av de å bjeffe, starter alle de andre også, etterfulgt av naboene som roper nei ti still. Kunne ikke brydd meg mindre! Synes det er liv i gata jeg da, koselig med både bjeffing og barnehyl- det er jo bare liv og røre og plass til alle! Tror kanskje du føler mest på dette selv og folk son ikke tåler bjeffing, gressklipper,hekkesakser og unger bør kanskje vurdere å flytte til et roligere område😊kos deg med hunden din og ikke stress med den bjeffingen!Anonymous poster hash: c7e4d...7f1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 Takk for så fine svar dere Da håper jeg naboene mine er som dere og ikke bryr seg så veldig. Vi kommer til å fortsette å ta veldig hensyn videre så de ikke blir irriterte på oss Ha en flott kveld videre Anonymous poster hash: 3e9e8...406
Gjest RamaLama Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Bryr meg heller ikke:) om jeg møter eller går forbi hunder som bjeffer så lar jeg dem hilse på meg, så forhåpentligvis husker de at også fremmede er hyggelige:) har du spurt om de vil hilse? Det kan hjelpe at hunden blir bedre kjent med dem.
Gjest Gaea Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Jeg hadde ikke tenkt noe over det som nabo, heller ikke bekymret meg om jeg var i din situasjon. Dersom man møter naboene relativt ofte og det ser ut som om noen synes det er litt skremmende (kan jo være det om det er en stor hund som gauler) hadde jeg nok nevnt at hunden ikke er farlig - bare har litt mye lyd i seg.
Timza Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Er helt greit så lenge eieren viser at han eller hun tar tak i det så godt h*an kan. Altså er det bra at du tar inn bikkja inn fra verandaen om den bjeffer o.l. Det er verre om bikkja uler i hagen i timesvis mens man ser at eierene sitter inne og ser på tv uten å bry seg. Er kanskje ikke ulinga som er mest irriterende, det er jo at bikkja er ulykkelig med eiere som ikke gidder sjekke hva ulinga er for. 4
Wildberry Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 Så lenge hunden ikke får stå ute å bjeffe, så tror jeg de fleste er fornøyde. Jeg har hatt en usikker hund som bjeffet noe voldsomt hvis vi møtte på skumle folk ute, men inne var den stille, og den fikk aldri stå ute på verandaen eller i hagen å bjeffe. Kom det en lyd utendørs, så gikk vi inn. Ironisk nok ble jeg sett på som en kjempehundeeier, selv av en nabo med hundeskrekk, fordi jeg aldri lot hunden gå løs, jeg plukket opp etter den, den fikk aldri stå å bjeffe, og jeg beklaget og holdt hunden tett inntil meg hvis vi møttes ute (siden damen var redd, og min bråket i møte med henne). Tar man hensyn og er litt ydmyk, sånn som du beskriver, så tolererer folk et og annet uhell mye bedre.
Kittykat Skrevet 4. juli 2014 #16 Skrevet 4. juli 2014 Jeg hadde ikke brydd meg om det. Vi har naboer som har 2 hunder. De kan være bjeffete, men de er hunder og hunder bjeffer.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #17 Skrevet 4. juli 2014 Ville ikke brydd meg så lenge den kun bjeffer i korte perioder, og så lenge du ikke straffer hunden for å bjeffe. Anonymous poster hash: 0d236...192
Gjest supernova_87 Skrevet 4. juli 2014 #18 Skrevet 4. juli 2014 Jeg hadde ikke brydd meg om at hunden din bjeffer litt når vi møttes. Men jeg hadde kanskje prøvd å hilse på den, sånn at den kunne bli litt mindre nervøs når den så meg i nabolaget! Og det kan jo hende det går over etter hvert? Sånn helt ærlig hadde jeg bare håpt at det var greit at jeg fikk kose litt med den av og til! Haha! Det virker som du tar mange hensyn til naboene dine, så ser ikke for meg at noen av de kommer til å klage. Og hvis det skulle bli et problem, så kommer de nok til å si fra!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #19 Skrevet 4. juli 2014 Det hadde ikke irritert meg, men hadde nok tenkt at hunden var for dårlig sosialisert siden den ikke kan gå forbi mennesker uten å bjeffe.Anonymous poster hash: 767b9...a0f
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2014 #20 Skrevet 4. juli 2014 Hadde ikke jeg heller brydd meg om. Jeg hadde forstår at hunden din har fryktangst, men om idioter forstår det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 42490...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå