AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Min mor har bursdag på fredag, og jeg lurer på hva jeg skal kjøpe. Så kom jeg på at det er ganske så grei gave. Men så er det jo denne alderen da. Jeg blir ikke 18 før i Desember og jeg kan ikke bare gå inn å kjøpe en vin til henne. Så jeg lurer på om dere vet om det er mulig for meg å kjøpe gavekort til henne selv om jeg ikke er gammel nok? De som skal bruke det må jo vise legitimasjon uansett. Anonymous poster hash: f755c...b67
Frk Midnattsol Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Klart du kan Det er bare kjøp av alkohol som har aldersgrense, ikke gavekortet
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Nei, det kan du ikke. Du må, selv om det er rart, være 18 år for å kjøpe gavekort. Anonymous poster hash: 86c3e...8ab
pluttipott Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Hvorfor skal det ikke være lov? Det er jo lov til å kjøpe alkoholfritt på polet, så hvorfor ikke :-) Hadde for eksempel vært litt merkelig om det ikke var lov til å handle på Kondomeriet før man er 16. Endret 1. juli 2014 av pluttipott
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor skal det ikke være lov? Det er jo lov til å kjøpe alkoholfritt på polet, så hvorfor ikke :-) Hadde for eksempel vært litt merkelig om det ikke var lov til å handle på Kondomeriet før man er 16. Dårlig sammenligning, men jo, man må være 18 år. Anonymous poster hash: 86c3e...8ab
pluttipott Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Dårlig sammenligning, men jo, man må være 18 år. Anonymous poster hash: 86c3e...8ab Hvis du har sans for humor og ironi så forstår du hva jeg mente. Har du noe å referere til som viser at dette faktisk stemmer? 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Både jeg og flere venner har opplevd å bli spurt om legitimasjon når vi skulle kjøpe gavekort, men har også skjedd at jeg ikke ble spurt, men regner med de var trygg på at jeg var over 18 år da. Men det kan jo hende at det er forskjellig praksis på forskjellige steder, men vil tro det gjelder for alle. Men om du ikke tror meg kan du jo bare prøve selv :-) Anonymous poster hash: 86c3e...8ab 1
Rosa Sitron Skrevet 2. juli 2014 #8 Skrevet 2. juli 2014 Det var et godt spørsmål. Jeg ville gått å spurt på polet jeg. Og lagt det frem slik du gjør det her.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #9 Skrevet 2. juli 2014 Jeg sendte datteren min på 16 innom polet for å kjøpe et gavekort og det var ikke noe problem. Det ble ikke stillt noen spørsmål ved det. Anonymous poster hash: 37d77...c57
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 Du kan kjøpe gavekortet på nettet så da regner jeg med du kan kjøpe det selv om du er under 18. Ellers kan du sende mail til kundeservice å høre :-)http://m.vinmonopolet.no/index.php?sid=e8l07pf6koejl6gpeq6vdj43o5&action=roi&host=test.vinmonopolet.no&url=http%3A%2F%2Fwww.vinmonopolet.no%2Fartikkel%2Fom-vinmonopolet%2Fgavekort Det kan du jo strengt tatt med både vin og sprit også, så jeg ser ikke helt hvorfor det skulle tilsi at det ikke er aldersgrense på dette. Noterer meg uansett at mange i tråden her bare sier at "Det er jo ikke alkohol, så klart du kan!", men de fleste aner jo ikke om det stemmer, de bare tenker det høres logisk ut. Det burde kanskje vært sånn, men det hjelper ikke TS noe som helst hvis Vinmonopolet først har 18+ på alt, og det kan de godt ha. Alle skjønner at det ikke i seg selv er noen 18-årsgrense på gavekort, det er ikke det TS lurer på. Kontakt Vinmonopolet, TS, det er det eneste sikre. De kan svare deg. Det du lurer på er jo helt greit og harmløst, så det er bare å høre direkte med dem. Anonymous poster hash: 59b0e...d2d 1
pluttipott Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Det kan du jo strengt tatt med både vin og sprit også, så jeg ser ikke helt hvorfor det skulle tilsi at det ikke er aldersgrense på dette. Noterer meg uansett at mange i tråden her bare sier at "Det er jo ikke alkohol, så klart du kan!", men de fleste aner jo ikke om det stemmer, de bare tenker det høres logisk ut. Det burde kanskje vært sånn, men det hjelper ikke TS noe som helst hvis Vinmonopolet først har 18+ på alt, og det kan de godt ha. Alle skjønner at det ikke i seg selv er noen 18-årsgrense på gavekort, det er ikke det TS lurer på. De sjekker vel på bankkortet du betaler med hvor gammel man er, eller at legitimasjon må vises ved henting. Vinmonopolet er jo ikke dumme Vinmonopolet har ikke 18+ på alt, nei. De har masse alkoholfritt. Endret 2. juli 2014 av pluttipott
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #12 Skrevet 2. juli 2014 De sjekker vel på bankkortet du betaler med hvor gammel man er, eller at legitimasjon må vises ved henting. Vinmonopolet er jo ikke dumme Vinmonopolet har ikke 18+ på alt, nei. De har masse alkoholfritt. Neinei, jeg tenkte bare på at det faktum at de selger gavekort på nett ikke sier noe særlig om aldersgrensen på gavekortene. Og sant nok, de har jo noe alkoholfritt også. Er noen år siden jeg fylte 18, så det tenkte jeg ikke på. Derfor jeg tok forbehold om "hvis de først har 18+ på alt", men det har de jo da ikke. Tror nok fortsatt TS bare bør kontakte dem. Det krever jo langt mindre enn en KG-tråd der vi alle kommer med kakulert gjetting Anonymous poster hash: 59b0e...d2d
pluttipott Skrevet 2. juli 2014 #13 Skrevet 2. juli 2014 Neinei, jeg tenkte bare på at det faktum at de selger gavekort på nett ikke sier noe særlig om aldersgrensen på gavekortene. Og sant nok, de har jo noe alkoholfritt også. Er noen år siden jeg fylte 18, så det tenkte jeg ikke på. Derfor jeg tok forbehold om "hvis de først har 18+ på alt", men det har de jo da ikke. Tror nok fortsatt TS bare bør kontakte dem. Det krever jo langt mindre enn en KG-tråd der vi alle kommer med kakulert gjetting Anonymous poster hash: 59b0e...d2d Helt enig. Ofte er det bedre å spørre dem det faktisk gjelder enn her inne på KG
Catnip Skrevet 2. juli 2014 #14 Skrevet 2. juli 2014 Det har ikke vært noen retningslinjer på dette, og derfor har hver butikk (kanskje til og med den enkelte ansatte i kassa) kjørt sitt eget løp her. Men mener ganske bestemt at det kom et skriv i fjor sommer der det sto at kunder under 18 år kan kjøpe gavekort, og at dette er offisiell policy fra Vinmonopolets side. Den ansatte i kassa skal ikke kunne nekte deg, men jeg kan jo ikke garantere at alle som jobber der har fått med seg dette...
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Jeg fikk kjøpt gavekort! hun skjekket reglene og det stod ikke noe om at det ikke var lov. Takk for innspill uansett, mor ble kjempe glad for gavekortet Anonymous poster hash: 7e0a6...286 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå