Eventyr Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Dere single kvinner og jenter, si dere har møtt en fyr på tinder eller byen eller whatever, og at du på et eller annet tidspunkt blir med han hjem, om det er første kvelden eller 5. date er uviktig. Spørsmålet er: Hva legger dere merke til ved stedet han bor? (dyrt/billig, skittent/rent, rotete/ryddig, sentralt/usentralt osv) Hva teller positivt, hva teller negativt og hva er irrelevant? Har det hendt at du har fått helt nytt syn på en fyr basert på ditt førsteinntrykk av stedet han bor? På en god eller dårlig måte? Hvor gammel er du?
mara2012 Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Hvordan folk har det hjemme, sier veldig mye om en person. Hvis fyren har det trangt og rotete, er han ikke noe for meg. Er ikke så mye å si om emnet egentlig, førsteinntrykket gjør sitt med én gang. Jeg har definitivt mista lysten på flere etter å ha sett hjemmet deres. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Hvordan han har det hjemme er veldig viktig. Faktisk kan jeg si om han er en jeg kan være sammen med eller ikke basert på hva han eier og har, og om det er rotete eller ryddig. Anonymous poster hash: 72735...b0c
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Er aldri på nettdatingsteder, men hvis jeg er med en mann hjem etter x antall dater så er noe jeg legger merke til hvilke bøker han har i bokhyllen. Har han ingen bøker, blir jeg skeptisk Anonymous poster hash: d946b...bb6 4
Lady Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Er ikke så opptatt av litt rot, mer om det er skittent. Grisete kjøkken osv er ikke turn on akkurat. 3
Boblee Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Hva legger dere merke til ved stedet han bor? (dyrt/billig, skittent/rent, rotete/ryddig, sentralt/usentralt osv) Jeg liker at det er helt vanlig, jeg. Bare jeg ser at han er renslig/har normal hygiene, og at det ikke er ALTFOR rotete der. Så går det fint. Men jo penere/renere/ryddigere det er, jo mer imponert blir jeg jo. Hva teller positivt, hva teller negativt og hva er irrelevant? At det er tegn til at han har tenkt litt på hvordan han vil ha det der inne og ikke bare hengt opp en manu-plakat og satt et bilde fra barneskola på kommoden. Men faktisk har tatt seg fliden til å lage et hjem ut av det hele. Det er positivt. At det lukter vondt eller røyk, om badet er ekkelt eller om sengklærne ikke er bytta på seks uker, det er negativt. Om det står opp oppvask på benken, eller ligger litt klær på gulvet og slikt, er irrelevant. Han er da bare menneskelig. Har det hendt at du har fått helt nytt syn på en fyr basert på ditt førsteinntrykk av stedet han bor? På en god eller dårlig måte? Jeg har kommet hjem til en gutt som har vært så trivelig, flink og fornuftig. Han bodde på en svinesti, det lukta vondt, det var skittent overalt og jeg innrømmer at jeg mista litt piffen. Han er ikke en fremtidig kjæreste/mann, om han kan leve slik. For slik orker ikke jeg leve! (Har og blitt imponert andre veien, der jeg kanskje hadde sett for meg at leiligheten ikke skulle være noe å skryte av, også er han så ryddig og har det veldig fint hjemme. Poeng! Hvor gammel er du? 22 2
Bollocks Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 For meg spiller det en rolle. Jeg vil ikke si at jeg er spesielt prippen, men det kan brukes som argument når jeg veier pros og cons dersom jeg er usikker på ham. Jeg er en litt kaotisk person, som kan være litt smårotete iblant. Derfor blir det negativt dersom huset hans er ekstremt rent og shiny - det kan bli et problem om han krever at ting skal være ryddig og organisert hele tiden, og da vil nok han mene at min leilighet er 100% turnoff. Selvsagt skal det ikke være grisete eller møkkete eller mugg heller, men litt hjemmekoselig smårot er tipp topp. Om det er usentralt/sentralt, driter jeg i. Det samme gjelder dyrt/billig. Jeg liker dessuten at det er litt særpreg, gjerne bøker, tegnesaker eller rariteter. Bøker er et stort pluss! Volvo- eller andre bilmerkeplakater, gigantiske basshøytalere og tonn av spillkonsoller er ikke akkurat et stort pluss. Men igjen, jeg er ikke så prippen at det kan ødelegge noe dersom kjemien er bra. Jeg skal dog innrømme at jeg kan ha en tendens til å overanalysere noens bopel. Det er litt spennende å prøve å sette hjemmet deres i sammenheng med personligheten deres.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Jeg traff en fyr via nettet. Full klaff Ble med ham hjem. Vi snakket, strøk litt på hverandre og stemningen var heit. At jeg valgte å dra hjem var ene og alene pga en rotete og skitten leilighet. Jeg hadde nok taklet rotet, men husker fortsatt det skitne kjøkkenet. Anonymous poster hash: f00c2...d9d
Gjest Ung tøff mann Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Denne tråden og svarene minner meg en episode av Friends 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Hva jeg legger merke til: teller veldig negativt om det er rotete eller skittent, da tenker jeg at han er lat/uhygenisk. Positivt/negativt/irrelevant: Ganske irrelevant om det er sentralt eller usentralt. Veldig positivt med litt størrelse. Negativt med skittent. Jeg syns det er veldig positivt om det virker som at han bryr seg om boligen sin. Dette kan være ved at han feks bruker litt tid på interiør osv. Jeg er 21. Anonymous poster hash: a33cc...cdd
Purple Diamond Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 Det viktigste er at det er rent. Det gjør ikke noe med litt rot, men det er best hvis det ser ut som at han bryr seg litt om hvordan han har det. Skader ikke med litt bilder, pynt e.a., så det ikke er helt sterilt. Men det må jo være slik han liker det. Så lenge jeg slipper å trø over hauger med klær osv, skal det gå greit :-)
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Det gjør ikke så mye for meg, for jeg blir selv litt lat på det området når jeg er singel. Jeg klarer likevel å holde det pent og ryddig rundt meg når jeg er i forhold eller deler leilighet. Anonymous poster hash: d8733...ff5
Express Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Det er viktig hvordan det ser ut hjemme hos han. Ikke nødvendigvis interiør-messig, men at det er anstendig, ryddig og rent. Jeg liker menn som er ryddige og ordentlige! Et fullstendig kaotisk rotete hjem gir meg signaler om at dette ikke er en mann for meg. Har ingen krav til hvordan han skal bo (leilighet, eneboligen, etc), men det er viktig at han bor for seg selv, ikke sammen med foreldrene eller lignende.
Chloe- Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Jeg stemmer i det de fleste over meg har sagt. Skittent sengetøy, bad og kjøkken er det verste, det meste annet kan jeg la passere. MEN, en ting ingen har nevnt hittil er rot utenfor inngangsdøren eller i trappeoppgangen. Sko, søppelposer, reklameaviser, paraplyer, etc. Det vitner om lav respekt for naboer. Veldig lite sjarmerende. Endret 1. juli 2014 av Chloe-
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 Da jeg ble kjent med eksmannen bodde han på en hybel som var skitten og rotete. Gjett hvem som fikk all jobben med husarbeidet da vi flyttet sammen? Han gjorde aldri noe uten at jeg bad ham om det, og ikke alltid da heller. Første gangen jeg var med min nåværende mann hjem, la jeg merke til at det var rent på badet, rent og ryddig på kjøkkenet, aviser og tidsskrifter lå i pene stabler, ikke noe rot på soverommet, ikke noe støv og skitt rundtomkring, bøker, CD-er og filmer pent stående i hyller osv. Han tar cirka halvparten av husarbeidet, og det gjør han uten at jeg sier et kløyva ord. Jeg er over 40. Haha, alle disse sure, bitre mennene som klager over at det bare er alfahannene som får seg mus burde lære seg å ha en strøken kåk med et velutstyrt kjøkken som de kan imponere i. Tipper de hadde klart å score ti ganger så ofte. Anonymous poster hash: d52a1...939 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Jeg stemmer i det de fleste over meg har sagt. Skittent sengetøy og kjøkken er det verste, det meste annet kan jeg la passere. MEN, en ting ingen har nevnt hittil er rot utenfor inngangsdøren eller i trappeoppgangen. Sko, søppelposer, reklameaviser, paraplyer, etc. Det vitner om lav respekt for naboer. Veldig lite sjarmerende. Skittent bad er nesten det ekleste. Bæsjeflekker i do og størknet tannkrem og andre uidentifiserbare ekkelheter i vasken. Og tisseflekker rundt doen og brune render på silikonlisten mellom doen og gulvet. Anonymous poster hash: d52a1...939 1
Chloe- Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Skittent bad er nesten det ekleste. Bæsjeflekker i do og størknet tannkrem og andre uidentifiserbare ekkelheter i vasken. Og tisseflekker rundt doen og brune render på silikonlisten mellom doen og gulvet.Anonymous poster hash: d52a1...939 Å ja og herregud - BAD!!!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Å ja og herregud - BAD!!! How could you forget? Anonymous poster hash: d52a1...939
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Inngrodd støv på vasken, støv som har samlet seg mellom ringen og cisternen og blitt nedskvettet av urin, så det er gulgråspraglete, og sure håndklær ved vasken. Man ser mye på 40 år. Anonymous poster hash: d52a1...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå