AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Er det forsvarlig å la henne dra, og i såfall synes dere at jeg bør? Ja, det synes jeg. Man må slippe dem fri på et tidspunkt, og dette er en fin anledning. Manglende mobildekning etc blir mer en unnskyldning, vi vokste jo opp med telefonkiosker i beste fall. Anonymous poster hash: 3b1ce...974 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Så lenge hun ikke skal dra alene, og er sammen med venner, synes jeg det er strengt å ikke la henne reise. engasjement i ung alder er jo veldig bra! jeg kjenner ikke arrangementet, så det kan jeg ikke uttale meg om. jeg og mine venninner syklet fra Oslo til Kragerø på den alderen for å reise på festival. vi var veldig til å stole på da;) alle oppførte seg som avtalt, og alle hadde det bra. Anonymous poster hash: 25559...599
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Jeg forstår bekymringene og synes ikke det er en helt hårreisende vurdering dere har gjort, men jeg synes hun burde fått dra. Skjønner at dere ønsker å tilbringe tid med henne, men dere får fortsatt en del tid og det er bare en naturlig utvikling - selv om det er litt leit. De fleste tenåringer er vant til at ikke mor og far vil være tilgjengelige absolutt hele tiden. Man skal iblant ut og fly, iblant er man på kino. Hun kan komme til å ha akutt behov for å få tak i dere de gangene også, sånn i teorien. De varer ikke like lenge som en fjelltur, kanskje, og ikke flere dager på rad, men prinsippet er det samme: Det blir en forholdsmessighetsvurdering. Hvor tilgjengelig skal man gjøre seg? Ikke 100 % av tiden. 99 %? 95 %? For min del går grensen ved større utilgjengelighet enn det her. Det er høyst individuelt, men jeg synes ikke man skal la seg binde av dårlig mobildekning når det er dere og ikke hun som er isolert. Politiske arrangementer er generelt trygge. Alles tanker går til ett spesielt arrangement ett spsielt år når man sier slikt, men det er nå ikke noe å planlegge fremtiden ut fra. Det er mer enn trygt nok så sant dette er en større organisasjon. Hun må tåle å ikke være med på alt, det er jeg enig i. Men det er ikke noe argument for å si nei til dette. Det er ingen grunn til å si nei til dette bare for å si nei iblant. Hvis det er andre tungtveiende grunner til å nekte henne å dra er det helt i orden, men igjen, ikke noe selvstendig argument. Det er et argument for å ikke strekke seg ufattelig langt for å få dette til å gå opp med ferieplanene, men ikke for å si nei. Hun kan dra neste sommer, men det blir som det forrige argumentet: Man trenger ikke strekke seg så ubegripelig langt, siden det er mange alternativer, men det alene er ingen grunn til å si nei nå. Så jeg forstår som sagt at du tenker som du gjør, men jeg er uenig. Du mener det godt, men et politisk arrangement i trygge rammer er en fin måte for en 16-åring å lære seg en mellomting av barndom og voksenliv. Det må skje en gang, og en politisk sommerleir virker som en av de beste måtene noe helt uunngåelig kan foregå på. Anonymous poster hash: 5d140...df1
Engellet Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Redigert Endret 2. juli 2014 av Engellet 3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Er ikke dette på Hove da? Der har jeg vært som ansatt på landsleir for hundrevis av engasjerte folk. Der er det mobildekning, telefoner og kort vei til buss. I tillegg er jo dette et skikkelig opplegg. Hadde trygt sendt barnet mitt dit om flere skulle(faktisk med stor glede, hadde blitt kjempestolt av å ha politisk aktive barn).Anonymous poster hash: d1d72...cb5
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 Ja, dit hadde jeg sendt 16 åringen med god samvittighet! Så flott at hun engasjerer seg i dette:) Så klart ville jeg vært bekymret, grunnene til at dere sa nei var ikke utpå jordet, men jeg tenker at en 16 åring burde klare seg litt alene. Jeg var med på slike leirer og har sååå hode minner og venner land og strand rundt! Anonymous poster hash: 5ab57...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå