Gå til innhold

Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører postbil og skulle levere en pakke. Utenfor nabohuset står en bil på tomgang med døren åpen og en liten gutt leker utenfor. Han må ha vært under to år. Gutten begynner å trykke på knapper i bildøren og så klatrer han inn i bilen.

Jeg turte ikke dra fra plassen. Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre, fordi jeg ville ikke beskylde foreldrene for å ikke passe på! De endte opp med at jeg gikk bort til huset for å late som om jeg spurte om jeg var kommet til riktig hus fordi det ikke var tall på veggen. Da kom bestemoren ut av huset. Alle de voksne hadde vært inne og pakket fordi de skulle en plass.

Jeg er litt sjenert, men jeg vet at jeg burde ha sagt at de er nødt til å passe bedre på. Men jeg ville jo ikke at de skulle bli sinte på meg. :( Jeg er ganske ung og jeg har ikke barn selv, så jeg føler ikke at jeg er en som burde fortelle andre hvordan de bør ta seg av barna sine, men det er da ikke mulig å la et så lite barn leke med en bil som står på!

Kan legge til at i baksete hadde de en baby i sete som de hadde gått i fra. Hva om gutten hadde fått ned håndbrekket eller noe og bilen hadde trillet av gårde med de små?

Anonymous poster hash: d7955...446
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører postbil og skulle levere en pakke. Utenfor nabohuset står en bil på tomgang med døren åpen og en liten gutt leker utenfor. Han må ha vært under to år. Gutten begynner å trykke på knapper i bildøren og så klatrer han inn i bilen.

Jeg turte ikke dra fra plassen. Jeg visste liksom ikke helt hva jeg skulle gjøre, fordi jeg ville ikke beskylde foreldrene for å ikke passe på! De endte opp med at jeg gikk bort til huset for å late som om jeg spurte om jeg var kommet til riktig hus fordi det ikke var tall på veggen. Da kom bestemoren ut av huset. Alle de voksne hadde vært inne og pakket fordi de skulle en plass.

Jeg er litt sjenert, men jeg vet at jeg burde ha sagt at de er nødt til å passe bedre på. Men jeg ville jo ikke at de skulle bli sinte på meg. :( Jeg er ganske ung og jeg har ikke barn selv, så jeg føler ikke at jeg er en som burde fortelle andre hvordan de bør ta seg av barna sine, men det er da ikke mulig å la et så lite barn leke med en bil som står på!

Kan legge til at i baksete hadde de en baby i sete som de hadde gått i fra. Hva om gutten hadde fått ned håndbrekket eller noe og bilen hadde trillet av gårde med de små?

Jeg ville tatt med meg 2-åringen bort og ringt på og forklart om den den potensielt farlige situasjonen.

Anonymous poster hash: 735b4...7ff

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Hadd sagt i fra. Du, det er en unge som leker med en bil som er i gang med et barn inni bilen. Kanskje greit å si ifra at han ikke skal leke med bilen i tilfelle han drar i håndbrekket så bilen ikke triller avgårde med et barn inni.

Skrevet

Jeg hadde tatt nøkkelen ut av tenningen, tatt toåringen i hånda og levert begge på døra.

Gjest Coolaid
Skrevet

Hadde hilst på gutten, tatt nøklene ut av bilen og ringt på, og fortalt at det så utrygt ut.

AnonymBruker
Skrevet

Noe lignende hendte jo faktisk i Hordaland. En fireåring klatret inn i bilen og kjørte bilen utfor kaia. :(

Anonymous poster hash: b8a5d...e2a
Gjest Pheel
Skrevet

Forstod jeg det rett, så gjorde du ingen verdens ting? Det klarer jeg ikke helt å forstå altså, hadde noe skjedd er du faktisk også skyldig i den ulykken når man ser dette og ikke gjør noe for å unngå det.

Hadde sagt ifra selv.

AnonymBruker
Skrevet

Forstod jeg det rett, så gjorde du ingen verdens ting? Det klarer jeg ikke helt å forstå altså, hadde noe skjedd er du faktisk også skyldig i den ulykken når man ser dette og ikke gjør noe for å unngå det.

Hadde sagt ifra selv.

Han skrev: Jeg turte ikke dra fra plassen. De endte opp med at jeg gikk bort til huset for å late som om jeg spurte om jeg var kommet til riktig hus fordi det ikke var tall på veggen. Da kom bestemoren ut av huset.

Anonymous poster hash: 41313...a30

Gjest Pheel
Skrevet

Han skrev: Jeg turte ikke dra fra plassen. De endte opp med at jeg gikk bort til huset for å late som om jeg spurte om jeg var kommet til riktig hus fordi det ikke var tall på veggen. Da kom bestemoren ut av huset. Anonymous poster hash: 41313...a30

Ja, så skrev TS dette: "Jeg er litt sjenert, men jeg vet at jeg burde ha sagt at de er nødt til å passe bedre på. Men jeg ville jo ikke at de skulle bli sinte på meg. Jeg er ganske ung og jeg har ikke barn selv, så jeg føler ikke at jeg er en som burde fortelle andre hvordan de bør ta seg av barna sine, men det er da ikke mulig å la et så lite barn leke med en bil som står på!"

Dvs. gjorde ikke noe med situasjonen, men håper jo bestemoren selv fikk øye på hva ungen drev på med på dette stadiet.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt ifra selv.

Jeg gikk ikke fra plassen før jeg forsikret meg om at de voksne så barnet i bilen, men jeg turte ikke snakke til dem. :(

AnonymBruker
Skrevet

Nabobarna her sitter ved rattet med motoren i gang hver gang de kommer hjem fra jobb og barnehage. Moren stopper 30 m fra postkassa og ungene hopper frem i forsetet når hun er ute og henter posten også sitter de der og ruser, ratter, skrur av og blinklys, vindusviskere og alt mulig annet. Jeg venter bare på at det skal skje noe. Har forsøkt å si fra til moren at det ser litt skummelt ut, men fikk en ganske skarp beskjed om å passe mine egne saker. Vi og flere har begynt å parkere andre steder for at ikke bilene våre skal stå midt i skuddlinjen :).

Anonymous poster hash: 4f17e...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...