Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Dazed
Skrevet

for og gjøre en lang historie kort:

var sammen med eksen i sju måneder, og nå er jeg sammen med beste vennen hans. så situasjonen er kjip.

men jeg mener også det at det ikke er noe "limit" etter man han gjort det slutt. så hvor mye bør eksen få vite?

og hvordan ville dere ha reagert på det, om det hadde skjedd dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns det kommer an på om dere begge to er ferdig med hverandre. Har han fortsatt følelser for deg vil han nok reagere sterkere på det, enn om han ikke har det.

Men det er bare en ting å gjøre, for å finne det ut, og det er å snakke med han. For en gang vil han jo få vite det, og da er det vel bedre at han får vite det av dere to.

Skrevet

Om kjæresten min har gått rett fra meg til min beste venninne, vet jeg at jeg ikke har likt det og alt er blitt vanskelig...En hel venneflokk blir berørt av slikt..hvem skal de be på fester og sånn? - ikke det at syv mnd er så lenge, men jeg forstår godt om eks-kjæresten din er irritert - både på deg og kompisen...

Jeg tror nesten det kan defineres som et tillitsbrudd - og den nye kjæresten din har vel ingen rett til å vite noe om eks'en din...(vil han vite så mye da?)

Gjest Dazed
Skrevet

vel. har pratet med han. og det er rundt 4 måneder siden vi slo opp. og jada han hadde fortsatt følelser for meg. skal jeg utsette min egen lykke helt til han har kommet over meg?

er vel bedre at han får høre deg av oss, at vi er sammen, enn noen andre i grunn. men det er så utrolig vanskelig :-(

Gjest Dazed
Skrevet
Om kjæresten min har gått rett fra meg til min beste venninne, vet jeg at jeg ikke har likt det og alt er blitt vanskelig...En hel venneflokk blir berørt av slikt..hvem skal de be på fester og sånn? - ikke det at syv mnd er så lenge, men jeg forstår godt om eks-kjæresten din er irritert - både på deg og kompisen...

Jeg tror nesten det kan defineres som et tillitsbrudd - og den nye kjæresten din har vel ingen rett til å vite noe om eks'en din...(vil han vite så mye da?)

den nye kjæresten min er bestevennen til eksen min!

Skrevet

Han bør jo få vite det av dere....

Regner med at kjæresten din kjenner eks-kjæresten din godt, siden de er kompiser...han vet kanskje hvordan det er best å forholde seg til situasjonen.

Om dere så finner ut å fortelle det til han, så ikke råklin og vær "kjempeforelsket" når han er i nærheten da...Han kommer nok over deg - men om han glemmer kompisens "svik" like lett, det blir vel noe annet...

Gjest Dazed
Skrevet
Han bør jo få vite det av dere....

Regner med at kjæresten din kjenner eks-kjæresten din godt, siden de er kompiser...han vet kanskje hvordan det er best å forholde seg til situasjonen.

Om dere så finner ut å fortelle det til han, så ikke råklin og vær "kjempeforelsket" når han er i nærheten da...Han kommer nok over deg - men om han glemmer kompisens "svik" like lett, det blir vel noe annet...

jeg pratet litt med eksen, sagt at jeg har følelser for typen (han vet ikke at vi er sammen ennå) møtte typen 1 1/2 uke etter at det ble slutt med eksen :| det bør vel han kanskje ikke få vite?

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg ble sammen med min eks's bestekompis 3 uker etter at det ble slutt. Jeg var ærlig hele veien jeg, siden jeg og eks'n har en datter sammen. Det var selvfølgelig mange sure kommentarer, mye dritprat om min kjære osv... Ble litt bedre da eks'en fant seg ny dame. Men helt blid blir han vel aldri. Sur og bitter type gitt..... :roll:

Slik jeg ser det, så er det slutt når det er slutt. Da har du ikke meldeplikt overfor eks'en lenger, og han har INGENTING med hva du foretar deg. INGENTING.

Gjest Dazed
Skrevet
Jeg ble sammen med min eks's bestekompis 3 uker etter at det ble slutt. Jeg var ærlig hele veien jeg, siden jeg og eks'n har en datter sammen. Det var selvfølgelig mange sure kommentarer, mye dritprat om min kjære osv... Ble litt bedre da eks'en fant seg ny dame. Men helt blid blir han vel aldri. Sur og bitter type gitt..... :roll:

Slik jeg ser det, så er det slutt når det er slutt. Da har du ikke meldeplikt overfor eks'en lenger, og han har INGENTING med hva du foretar deg. INGENTING.

:klappe: aldri møtt noen som er så enig med meg! trodde jeg hadde gjort noe alvorlig galt jeg. for å bli sammen med bestevennen til eksen er jo LITT feil på en måte, men man kan som sagt ikke styre følelser. men så lenge han ikke er over meg, så trenger han ikke få vite at jeg har likt typen lenge.. (selv inni forholdet med eksen) hva heter dattern din da?

Gjest TomKrus
Skrevet

:klappe: aldri møtt noen som er så enig med meg! trodde jeg hadde gjort noe alvorlig galt jeg. for å bli sammen med bestevennen til eksen er jo LITT feil på en måte, men man kan som sagt ikke styre følelser. men så lenge han ikke er over meg, så trenger han ikke få vite at jeg har likt typen lenge.. (selv inni forholdet med eksen) hva heter dattern din da?

Øy, jenter det er ikke dere som da er problemet for oss gutter, men "bestekameraten". Vi skjønner at eksen finner seg en ny en, men det er verre for oss at "bestevennen" benytter seg av muligheten.

Gjest Dazed
Skrevet

ja du sier noe. men bestevennen hans var også min venn til og med før vi ble sammen. litt surt er det nok. men dere må nok respektere det, om det skjer!

Gjest TomKrus
Skrevet
ja du sier noe. men bestevennen hans var også min venn til og med før vi ble sammen. litt surt er det nok. men dere må nok respektere det' date=' om det skjer![/quote']

Synes uansett at det er snakk om en jævla dårlig venn. Selv noen av mine mest perifere venner ville jeg ha sjekket med før jeg inngikk i et forhold med eksen hans.

Og jeg har faktisk unngått ekser til venner, for det finnes mange fisk der ute. Blir litt dumt at jeg absolutt må prøve meg på en eks. Så klart noe annet hvis det er snakk om DEN kvinnen/mannen som bare passer såå perfekt.

Gjest Dazed
Skrevet

det som er tingen.. han var bare såå perfekt :) men han var bestevennen til eksen :(

Skrevet

Er det ikke en uskreven regel at man aldri skal røre venners ekser? Kritiserer ikke deg(selv om det kanskje ikke var helt lurt tenkt), men av kjæresten din er det utrolig dårlig gjort! Spesielt når bestevennen fortsatt har følelser for deg. Ville ikke vært min bestevenn særlig lenge i alle fall...

Gjest TomKrus
Skrevet
det som er tingen.. han var bare såå perfekt :) men han var bestevennen til eksen :(

Vennen/eksvennen bør iallfall si det til ham. Nei, du er kanskje ikke programforpliktet til å informere eksen om ditt nye liv, men jeg synes nå "bestevennen" hans er det.

Gjest Dazed
Skrevet

var det jeg synes og, men han har villet vente så lenge. gått nesten 4 måneder nå. lei av å skjule ting!

Skrevet
møtte typen 1 1/2 uke etter at det ble slutt med eksen :| det bør vel han kanskje ikke få vite?

Så fort? Redd for å være singel du...

Skrevet
Jeg ble sammen med min eks's bestekompis 3 uker etter at det ble slutt.

Redd for å være singel du også skjønner jeg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp, synes dere det er RART at eksene deres reagerer?? :roll:

Jeg mener nå uansett man skal vente en goooooooood stund før man involverer seg seriøst med noen nye (gjerne et år), og IKKE MED BESTEKOMPISEN da, FOR ALL DEL!

Slutt er slutt, men det betyr ikke at man bare skal tenke på seg selv. Det kan være mange grunner til at det er slutt, tross alt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Redd for å være singel du også skjønner jeg...

:klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...