Romle Skrevet 21. juni 2002 #1 Skrevet 21. juni 2002 Skal til legen neste uke pga manglende eggeløsning. Er det noen som vet hva som skjer på denne timen? Full undersøkelse? Hvor lett er det å får Pergo og hvordan funker det? Noen med positivt resultat? Er litt deppa fortiden.. Kanskje ikke det blir noe barn på meg likevel....
Kosepia Skrevet 21. juni 2002 #2 Skrevet 21. juni 2002 Hei Romle! Skjønner at du er deppa, sliter med det samme selv. Venter på mens og at jeg skal kunen begynne på første pergo-kur.. Regner med at du har fått konstatert at du mengler eggløsning? Er det gynekolog du skal til? I såfall vil nok legen spørre om du har lange eller ustabile sykluser, også vil han nok kanskje ta noen blodprøver, for å sjekke hormon nivå. Ellers så blir det nok vanlig GU. Kanskje også med innvendig Ultralyd, for å sjekke eggstokker/eggledere. Ikke noe av dette gjør vondt. Det kan også hende at han vil at du skal sjekke om du har tette eggledere. Dette blir da gjort på sykehus. Du kan jo bare spørre om pergo SÅ får du det nok. Pergo stimulerer eggene, slik at de modnes, og du får eggløsning. Det vanligste er å ta tablettene (enten 1 eller 2 pr dag, alt etter om du får enkel eller dobbel kur) fra dag 5 til 9 i syklusen, så ha sex annenhver dag etter det. Eggløsning kan da inntreffe alt fra dag 10 - 20. Jeg vet om mange som har klart det med Pergo. Kanskje ikke så mange som har fått det til med enkel kur, men de finnes også! Så opp med hodet, ikke gi opp! Du skal se alt ordner seg for deg snart! Det blir snart din tur til å få baby i magen! vennlig hilsen Kosepia
Romle Skrevet 21. juni 2002 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2002 Takk for oppmuntringen Kosepia. Jeg fikk svar på blodprøver på mandag om den manglende eggeløsningen. Har også prøvd eL tester uten hel.. :cry: Det er rart, men jeg har liksom alltid hatt på følelsen at jeg vil streve. Rundt raser både en og to unger ut, og folk kan jo bestemme akkurat når de vil bli gravid. Jag håper det er hell med Pergo. Vi har heldigvis ikke prøvd så veldig lenge(halvt år) Men jeg ville sjekke så fort som mulig, og svaret var nesten som forventet. Høres ut som en lang prosess, men vi får bare være glad for at det finnes hjelp. Lykke til med deg og
Kosepia Skrevet 22. juni 2002 #4 Skrevet 22. juni 2002 Hei igjen! Denne eggløsninga er bare en plage! Men du skal se at med pergo får du litt fart på sakene! Et halvt år er lenge det også. Tror det er like frustrerende for en sm har prøvd i 2 og 6 måneder, som for meg som har prøvd et år nå. Men, mitt motto når det gjelder å få barn er: Det er ikke umulig!! Det bare er litt vanskeligere. Fungerer for meg i allefall Det trenger ikke ta lang tid når du får begynt på pergo, det KAN sitte første måned. Det er rart med våren og sommeren... Da ser man jo hvor mange høygravide som tasser rundt med struttende mager! Gjett om jeg føler et stikk eller to av sjalusi! Spør legen etter pergo, så får du fart på sakene! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå