Yesterday Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Jeg fjernet en visdomstann i overkjeven i går, det gikk veldig bra, tok få minutter og slapp å sy. Fikk resept på paralgin forte (PF) og 600mg ibux. Når jeg kjente at bedøvelsen begynte å gå ut ca kl 12 på formiddagen tok jeg maksdosen, 2 PF og en ibux. Ble litt kvalm og ør men ikke så det plaget meg, var helt greit. Tok en PF og en ibux ca 8 timer etterpå fordi da ble det vondt. Gikk og helt fint. I morges var det vondt så jeg tok igjen en PF og en ibux, spiste frokost rett etterpå. Men før jeg rakk å spise opp ble jeg kjempe kvalm og så svimmel, har hatt mange blodtrykksfall i løpet av livet og det kjentes ut som det. La meg på sofaen og lå der i over en time til jeg følte meg bra, men når jeg reiste meg så gynget bakken. Men det trur jeg er relatert til nakkeproblemer jeg har. Har ligget på sofaen i nesten hele dag, ennå "båtsvimmel" når jeg gjør annet enn å ligge i ro, det har jeg opplevd 3 ganger før de siste 3 årene. Men ca 7 timer etter medisinene i morges (ikke tatt flere) så ble jeg kjempe trøtt og sovnet på sofaen, noe jeg aldri gjør. Får aldri til å sove på dagtid uansett hvor sliten jeg er. Sov i ca 20 min og skulle så hjelpe samboer med middagen, dvs lage salaten. Det ble en rar opplevelse. Jeg følte meg skikkelig ruset, tullet med kniven (ikke på farlig vis) var skikkelig treg og slapp, trege bevegelser. Måtte stoppe opp flere ganger og lukke øynene. Men måtte legge meg på sofaen igjen, aldri opplevd noe sånt før. Bortsett fra med stort inntak av alkohol. Det har gått ca en time og jeg føler meg ennå ruset og treg men ikke like ille. Kan PF gjøre dette etter 7 timer? Tør ikke ta flere men er ikke så veldig vondt nå. Er 7 år siden sist jeg tok PF, da etter jeg trakk en jeksel, ingen rus da. Er ingen medisiner jeg tar som ikke kan taes med PF. Dette var ikke et blodtrykksfall eller lavt blodsukker, har spist og druklet normalt i dag. Andre som har opplevd det samme?
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 På felleskatalogen står det at både kvalme og trøtthet er relativt vanlige bivirkninger av Paralgin Forte. 1
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2014 På felleskatalogen står det at både kvalme og trøtthet er relativt vanlige bivirkninger av Paralgin Forte. Det står i vedlegget i pakken og, men etter 7 timer? Føler meg ennå ganske uggen og er 12 timer siden jeg tok den.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor tar du ibux i tillegg? Jeg bruker PF i perioder, men tar kun en om gangen. tar jeg mer blir jeg dårlig, og jeg bruker aldri ibux i tillegg da. Ibux brukes kun med paracet ved behov. Anonymous poster hash: f4e91...110
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Det står i vedlegget i pakken og, men etter 7 timer? Føler meg ennå ganske uggen og er 12 timer siden jeg tok den. Paralgin Forte er jo et ganske sterkt medikament, og hvis man ikke er vant til å bruke slike type medikamenter, så tenker jeg at det ikke er så rart at trøttheten henger litt i.
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2014 Paralgin Forte er jo et ganske sterkt medikament, og hvis man ikke er vant til å bruke slike type medikamenter, så tenker jeg at det ikke er så rart at trøttheten henger litt i. Tja, men var ikke sånn her i går etter to piller
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2014 Kunne ta 4 doser om dagen, altså oftere enn hver 7. time. Skrekk og gru om jeg hadde gjort det
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor tar du ibux i tillegg? Jeg bruker PF i perioder, men tar kun en om gangen. tar jeg mer blir jeg dårlig, og jeg bruker aldri ibux i tillegg da. Ibux brukes kun med paracet ved behov. Anonymous poster hash: f4e91...110 Tror det er ganske vanlig å bruke Ibux ved siden av andre sterke smertestillende. Har feks selv fått beskjed om å bruke Ibux ved siden av Pinex Forte.
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Tja, men var ikke sånn her i går etter to piller Hmm... Kanskje du reagerer spesielt på noen av virkningsstoffene i PF da?
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2014 Hvorfor tar du ibux i tillegg? Jeg bruker PF i perioder, men tar kun en om gangen. tar jeg mer blir jeg dårlig, og jeg bruker aldri ibux i tillegg da. Ibux brukes kun med paracet ved behov. Anonymous poster hash: f4e91...110 Fordi jeg fikk beskjed om det og fikk resept på ibux. Er paracetamol (virkestoffet som også er i paracet) i paralgin forte. Har tatt 600mg ibux før mot noe annet sammen med vanlig paracet, ble ikke ruset på noe slags vis. Ei venninne blir utslått av en vanlig paracet
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2014 Tror det er ganske vanlig å bruke Ibux ved siden av andre sterke smertestillende. Har feks selv fått beskjed om å bruke Ibux ved siden av Pinex Forte. Pinex forte og paralgin forte er det samme
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2014 Hmm... Kanskje du reagerer spesielt på noen av virkningsstoffene i PF da? Kanskje det, men rart at jeg ikke reagerte på en større dose i går Lurer på om det kan ha noe med smertenivået å gjøre, hadde sikkert vondere i går, så mer behov for smertestillende i går. Men syns at jeg har hatt vondt hele tiden, bare litt bedre av pillene.
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Pinex forte og paralgin forte er det samme Ah, det visste jeg ikke. Men ja, da er det i hvertfall helt normalt å få beskjed om å bruke ibux ved siden av, for det har som sagt jeg også fått beskjed om
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #14 Skrevet 1. juli 2014 PF er sterke saker, og du kan så absolutt bli ruset på det og få hang over. Se forøvrig teksten nedenfor, som er kopiert fra rustelefonen.no: "Hvor mye man må ta av et bestemt rusmiddel for å få en rus, avhenger av styrken på rusmiddelet/medikamentet og varierer fra person til person. Paralgin Forte inneholder virkestoffene kodein og paracetamol. Kodein er et stoff som finnes i Opiumsvalmuen, og er beslektet med morfin. Dette er et stoff som kan gi rus, og som dessuten kan føre til at man blir avhengig om man bruker dette over tid. (...) Typiske tegn (på rus) er døsighet og små pupiller. (...) Å ta mye paralgin forte samtidig kan være farlig for leveren og kan også føre til redusert åndedrett, som i verste fall kan være dødelig."http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4228:ruset-pa-paralgin-forte&catid=29:spog-svar&Itemid=46Anonymous poster hash: 0b93d...8b1
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2014 Ah, det visste jeg ikke. Men ja, da er det i hvertfall helt normalt å få beskjed om å bruke ibux ved siden av, for det har som sagt jeg også fått beskjed om Pinex og paracet er og det samme. Før var det bare paracet på markedet pga monopolet (kalles noe annet) produsenten hadde for å lage det, men monopolet går ut av dato etter noen år. men nå er det flere varianter. Det samme med andre medisiner, så pinex forte er en nyere utgave av paralgin forte. Har alltid fått beskjed om å ta ibux og paracet sammen om jeg har fått beskjed om å ta en av de
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #16 Skrevet 1. juli 2014 PF er sterke saker, og du kan så absolutt bli ruset på det og få hang over. Se forøvrig teksten nedenfor, som er kopiert fra rustelefonen.no: "Hvor mye man må ta av et bestemt rusmiddel for å få en rus, avhenger av styrken på rusmiddelet/medikamentet og varierer fra person til person. Paralgin Forte inneholder virkestoffene kodein og paracetamol. Kodein er et stoff som finnes i Opiumsvalmuen, og er beslektet med morfin. Dette er et stoff som kan gi rus, og som dessuten kan føre til at man blir avhengig om man bruker dette over tid. (...) Typiske tegn (på rus) er døsighet og små pupiller. (...) Å ta mye paralgin forte samtidig kan være farlig for leveren og kan også føre til redusert åndedrett, som i verste fall kan være dødelig."http://www.rustelefonen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=4228:ruset-pa-paralgin-forte&catid=29:spog-svar&Itemid=46Anonymous poster hash: 0b93d...8b1 Takk, jo vet om rusen, men ikke så kraftig rus i går med større dose, og etter hele 7 timer i dag. Veldig merkelig syns jeg Har blitt ruset av andre piller før (eks sovemedisin og reisesyketab) men da med en gang de har begynt å gjøre jobben sin og fra første pille, ikke dag to.
Infinite Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Pinex og paracet er og det samme. Før var det bare paracet på markedet pga monopolet (kalles noe annet) produsenten hadde for å lage det, men monopolet går ut av dato etter noen år. men nå er det flere varianter. Det samme med andre medisiner, så pinex forte er en nyere utgave av paralgin forte. Har alltid fått beskjed om å ta ibux og paracet sammen om jeg har fått beskjed om å ta en av de Takk for info, greit å vite
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #18 Skrevet 1. juli 2014 Takk for info, greit å vite Har lært det to ganger på medisinkurs Syntes at det var litt interessant, for man trur jo at alle medisiner er forskjelliger.
Lucid Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 (endret) PF inneholder kodein, noe som i kroppen blir omgjort til morfin. Ikke rart du blir svimmel og kvalm når du spiser to om gangen i tillegg til ibux (spesielt hvis du ikke er vant med tabletter i utgangspunktet) Jeg går "fast" på pf i perioder, og selv jeg tar bare en om gangen Edit; Ser noen allerede har påpekt det. Men husk at alle reagerer forskjellig på tabletter da. Så det at det ikke slo inn før ganske lenge etter kan være så enkelt som at du tar opp sånne ting litt treigere. Hos meg kan det fort ta opp til en time eller to før virkningen faktisk slår inn. Endret 1. juli 2014 av Lucid
Yesterday Skrevet 1. juli 2014 Forfatter #20 Skrevet 1. juli 2014 PF inneholder kodein, noe som i kroppen blir omgjort til morfin. Ikke rart du blir svimmel og kvalm når du spiser to om gangen i tillegg til ibux (spesielt hvis du ikke er vant med tabletter i utgangspunktet) Jeg går "fast" på pf i perioder, og selv jeg tar bare en om gangen Edit; Ser noen allerede har påpekt det. Men husk at alle reagerer forskjellig på tabletter da. Så det at det ikke slo inn før ganske lenge etter kan være så enkelt som at du tar opp sånne ting litt treigere. Hos meg kan det fort ta opp til en time eller to før virkningen faktisk slår inn. Jeg tok to paralgin forte kun EN gang, den aller første dosen i går. Ellers tok jeg en i går kveld, og kun tatt en i hele dag Så bare 4 paralgin forte totalt. Men med ibux hver gang. Selv om kroppen min kan være treg så syns jeg at det var rart at jeg ble så ruset av en pille i dag, og ca null rus av første doble dosen i går. Vet at kodein omdannes til morfin, vet en del om div medisiner. Er overhodet ikke overrasket av selve rusen, er overrasket over NÅR den kom. Men kan være treg kropp, og som merkelig nok ikke reagerte på større dose i går
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå