Gå til innhold

Kaptein Sabeltann forestilling

Alja

Anbefalte innlegg

Guttungen kommer på besøk til meg i slutten av juli, og i den forbindelsen vurderer jeg å ta han med på Kaptein Sabeltann forestilling i dyreparken.

Han er fire og et halvt år. Det er ingen nedre aldersgrense på forestillingen, men selv jeg syntes Sabeltann kan virke litt skummel av og til. Forestillingen begynner klokken 22 på kvelden og slutter rundt midnatt. Det er utrolig populært, og det er unger helt nede i to års alderen som er der.

Hva mener dere om å ta med en så liten pjokk på nattforestilling? Han liker veldig godt Kaptein Sabeltann, så jeg tror han kommer til å syntes det er veldig gøy. Jeg er bare redd det fort kan bli litt skummelt og høye lyder.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi tenkte også å dra med, med en 3-åring, men jeg synes det er litt for sent på kvelden, og er redd turen derfor blir bortkastet, om barnet blir slitent osv. Så vi velger å vente til barnet blir litt eldre.

Anonymous poster hash: fe710...165
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig spørsmål. Gutten min på 3,5 år elsker Kaptein Sabeltann, men jeg var redd det ble for sent på kvelden så vi venter til neste år.

Blir han lett skremt? Hvis dere reiser håper jeg får en fin tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han blir ikke lett skremt, men kan være litt "Pysete" og ikke alltid vil/tør prøve nye ting. Er også redd for dette med at det kan bli for sent og sånn. En mulighet er jo å dra, å bare gå der i fra dersom han blir trøtt og grinete, eller syntes det er skummelt.

Han er flink til å si i fra om han syntes noe blir for skummelt, eller når han er trøtt og vil sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gjort det med min. Han er like gammel som din. Jeg er absolutt for å kunne legge seg litt senere i ferien enn ellers. Legger gjerne barnet mitt kl. 21 i sommerferien. Men jeg hadde ikke tatt med barnet på noe som begynner så sent som kl.22.00

Anonymous poster hash: 79709...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror jeg ville ventet litt. så han er lettere i stand til å holde seg våken såpass lenge. Er jo synd å måtte forlate forestillingen før den er ferdig.

Anonymous poster hash: b2143...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi drar med datteren vår som er tre år. Tenker at vi løser søvnsituasjonen med at de sover en dupp på dagen, evt legger de til vanlig tid og så vekker de en times tid før forestillingen. Når de først er på plass, så er det nok såpass spennende at de "glemmer" litt at de er trøtte (men nå takler hun også ganske godt slikt, hun var i full fart på nyttårsaften ved midnatt +/- en times tid når hun hadde sovnet til vanlig tid tidligere på kvelden).

Når det er sagt, så drar vi i år fordi hun har en storebror som snart er for stor for showet. Hadde vi kun hatt henne hadde vi nok ventet i alle fall ett år, for at hun skulle fått med seg mer.

Anonymous poster hash: 2016e...8a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er midt i blinken! den aldersgruppen er jo kjernemålgruppen for sabeltann. mitt barn hadde måttet sove litt på ettermiddagen, og så hadde vi ikke lagtr noen store planer dagen etterpå, i tilfelle natten ble vanskelig. men er sikker på at min 4-åring hadde elsket det!

du kan jo vise noen gamle forestillinger, det ligger på youtube og finnes på dvd, sopp får du sjekket om han syntes det er skummelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min gutt på 5 er for lettskremt ennå.

Anonymous poster hash: ff060...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var i fjor og da var sønnen min nesten 4,5. Ingen problem å holde han våken for å si det sånn, han gleda seg som bare det ;-) Vi var på hotellrommet og slappet av litt før forestillingen da også fikk han sove lenge dagen etter.

Litt skummelt innimellom kanskje, men historiene er jo kjent så han visste at det gikk fint til slutt.

Anonymous poster hash: 1a6b2...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Han har aldri vært i Dyreparken heller, så jeg tror han virkelig ville elsket det. Takk for tips ang å løse "trøtthets" problemet, for ja, man er jo ikke hjemme i seng før halv 1 på natten og det er jo usedvanlig sent. Men det er jo snakk om kun èn gang.

Var litt redd for å virke som fullstendig uansvarlig, men folk tar jo med mindre barn enn min sønn på denne forestillingen. Det er jo ikke verre enn å bare gå der i fra om det blir helt katastrofe. Tror nok han overlever.

Må jo innrømme at jeg selv syntes forestillingen er utrolig gøy, og jeg vet ikke hvem av oss som kommer til å syntes det er mest spennende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De nye kaptein sabeltann forestillingene er mye skumlere enn de som var for 10 år siden. Det er så masse effekter nå. Når jeg var der med mine småsøsken var det flere barn på 2-5 års alderen som måtte reise fordi barna ble redde. Hvis barnet ikke er lett skremt går det nok fint, men viktig å tenke på :)

Anonymous poster hash: 36315...324
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så forestillingene når de begynte å gå for 25 år siden, og da var jeg nesten 4. Husker det enda som en god opplevelse, så jeg ville i alle fall prøvd :) Forhåpentligvis blir det kjempestas, og i verste fall må dere dra derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...