Gå til innhold

Forlover som har dumma seg ut ifb utdrikningslag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dumma meg ut skikkelig og trenger råd:

Jeg er forlover og skal arrangere utdrikningslag. Bryllupet ble bråbestemt, og jeg hadde liten tid på meg. Så jeg lagde en liste over mulige deltakere og la dem i en gruppe på mailen min. Da bruden og jeg går gjennom lista, er det kun ei jente bruden ikke ønsker skal delta.

Denne jenta har et navn som likner veldig på ei av de andre jentene sitt. Så jeg, mitt naut, har da klart å sende invitasjonen til feil jente! (Hun som skulle ha invitasjonen har fått i etterkant, selvfølgelig).

Jeg innså ikke feilen før jeg fikk svarmail av hun som ikke skulle inviteres. Hun var kjempeglad for å ha blitt bedt, superentusiastisk og lurte på om det var noe hun kunne hjelpe med...

Så, nå har jeg gått hele dagen med vondt i magen. Egentlig har jeg jo bare to muligheter:

1) si til jenta som ikke skulle bes at "dessverre, det skjedde en feil, du kan ikke komme"

eller

2) innrømme feilen for bruden og håpe hun synes det er greit med en ekstra deltaker likevel.

Hva er greiest?

Anonymous poster hash: 7e4a7...f70
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell det til bruden. Hun vil mest sannsynlig la denne jenta bli med for å slippe drama. =)

Anonymous poster hash: f82e6...b25
  • Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

2

Anonymous poster hash: ee23e...6f4
Gjest Ciegus
Skrevet

Si det til bruden. Er hun et godt menneske vil hun mene det er greit, med mindre denne personen har gjort noe slemt mot bruden (og da trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å trekke tilbake invitasjonen).

• Liker 7
Skrevet

Naturligvis bare si det til bruden. Jenta bør IKKE bli "ubedt".

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Si det til bruden. Er hun et godt menneske vil hun mene det er greit, med mindre denne personen har gjort noe slemt mot bruden (og da trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å trekke tilbake invitasjonen).

Neida, ingenting slemt. Bruden synes hun er litt for "kjedelig" og stille, bare. "Passer ikke inn", liksom. Jeg kjenner ikke denne jenta så veldig godt.

Jeg har absolutt ikke lyst til å avinvitere henne. Samtidig er det jo brudens dag, selvfølgelig.

Skrevet

jeg er faktisk uenig med øvrige. ber du denne jenta i utdrikninglager for å være snill så kan du gjøre "vondt verre" når hun innser at hun faktisk ikke er bedt i selve bryllupet. og der kan du ikke forvente at bruden skal invitere henne for å være grei. hadde det vært meg så hadde jeg lagt meg flat for denne jenta og sagt at beklager jeg blandet med navn, jeg forstår at du gleder deg men jeg tror bruden må velge ut mht bryllup osv. og dette er bare en feil jeg gjorde. jeg er kommende brud selv, og om det er slik at hun har kort tid til bryllupet, og sikkert MER enn nok annet å tenke på (du skriver at det skjer litt i siste liten) så er det sikkert fint å spare henne for mer bekymringer, om denne jenta blir lei seg for at hun ikke blir bedt osv. sånt skjer, ikke straff deg selv ;) men rydd opp i det selv!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg er faktisk uenig med øvrige. ber du denne jenta i utdrikninglager for å være snill så kan du gjøre "vondt verre" når hun innser at hun faktisk ikke er bedt i selve bryllupet. og der kan du ikke forvente at bruden skal invitere henne for å være grei. hadde det vært meg så hadde jeg lagt meg flat for denne jenta og sagt at beklager jeg blandet med navn, jeg forstår at du gleder deg men jeg tror bruden må velge ut mht bryllup osv. og dette er bare en feil jeg gjorde. jeg er kommende brud selv, og om det er slik at hun har kort tid til bryllupet, og sikkert MER enn nok annet å tenke på (du skriver at det skjer litt i siste liten) så er det sikkert fint å spare henne for mer bekymringer, om denne jenta blir lei seg for at hun ikke blir bedt osv. sånt skjer, ikke straff deg selv ;) men rydd opp i det selv!

Jeg er enig i dette, og jeg ville fortalt det til bruden før jeg avinviterte henne. Tror jeg som brud ville følt meg fryktelig om jeg fant ut av dette i ettertid, jeg ville ønsket å unnskylde personlig hvis hun ble avinvitert.

Anonymous poster hash: e6032...4d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig å være invitert i utdrikningslag og ikke bryllup, så akkurat det ville ikke bekymret meg. Er det bare det at hun er litt stillere og roligere enn resten av gjengen, håper jeg bruden bare vil la det fare. Hadde det vært ondt blod mellom bruden og jenta, eller at jenta var en showjente som stjal oppmerksomhet og ikke hadde noen sosiale antenner ville jeg vært tilbøyelig til å avinvitere. Men sånn som det er nå, når jenta har sagt at hun gleder seg masse og alt, så ville jeg bare sagt "wops" til bruden, og latt jenta komme i utdrikningslaget.

Anonymous poster hash: ecf23...df2
  • Liker 22
Skrevet

Er alle de andre i utdrikningslaget invitert i bryllupet? Hvis ikke ville jeg sagt fra til bruden at jeg hadde gjort en feil, og latt være å av-invitere henne.

AnonymBruker
Skrevet

Er alle de andre i utdrikningslaget invitert i bryllupet? Hvis ikke ville jeg sagt fra til bruden at jeg hadde gjort en feil, og latt være å av-invitere henne.

Rundt 1/3 av gjestene i utdrikningslaget er ikke invitert i bryllupet. Den "feilinviterte" jenta skal i bryllup.

Skrevet

Se TS nyeste innlegg. Jenta er faktisk bedt i bryllupet, men for "kjedelig" for utdrikningslaget.

Og det er forøverog helt vanlig i norge å bli bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllup (selv om jeg personlig syns det er en uting).

Har sagt det før, og sier det igjen: Ikke avinviter jenta! Tenk å være den som får invitasjonen snappet bort rett under nesa på en. :(

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad jeg ikke er deg ;)

Fortell det til brura du, så finner dere ut av det. Den kjedelige jenta ble jo gira? Kanskje hun bli artig å ha med seg på utdrikkningslaget?

Anonymous poster hash: 38d73...0c1
Gjest Jørild
Skrevet

For kjedelig for utdrikningslag? For ei brud.. Jeg hadde ikke av-invitert henne. Det er bare slemt.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpe meg, kanskje bra en ikke vet alt ens "venner" tenker om en. "Av-invitere" noen fordi de er for kjedelige... akk ja.

Anonymous poster hash: 72782...bfd
  • Liker 9
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Ikke av-inviter (ser du, det finnes ikke et ordentlig norsk ord for det engang!) jenta! Får vondt av henne bare av å lese dette. Ellers vil karma vil bite bruden i hekken!

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 1/3 av gjestene i utdrikningslaget er ikke invitert i bryllupet. Den "feilinviterte" jenta skal i bryllup.

What? Så det er ok at hun kommer i bryllupet, men ikke utdrikningslaget?

Nei, la nå jenta bare være med.

Anonymous poster hash: 26823...017

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det er en litt lei situasjon, i et utdrikningslag vil man jo helst ha de vennene (og andre) man er nærmest og trives godt med.

Men tror nok selv jeg ville strukket meg LANGT for å unngå å trekke invitasjonen. Tror selv jeg ville synes det var veldig sårt og blitt lei meg om jeg ble invitert til noe, for så å få beskjed om at jeg ikke er velkommen allikevel.

Èn mulighet kan jo være å arrangere et utdrikningslag nr. 2, evt. en ny kveld med de som egentlig skulle inviteres? Evt. å gjøre det utdrikningslaget denne jenta er invitert til litt om, f.eks. til en roligere "kosekveld", for så å arrangere et skikkelig utdrikningslag senere (uten at denne jenta får vite noe). For all del, ser at dette blir tungvindt, men i mine øyne er dette en bedre løsning enn å såre henne.

Og som andre påpeker: Vær åpen med bruden om hva du gjør, i alle tilfelle. Om det var meg, ville jeg nok blitt fryktelig flau over å finne ut at en av bryllupsgjestene mine hadde blitt utsatt for noe sånt.

Anonymous poster hash: b7068...d6a
AnonymBruker
Skrevet

Har vært i utdrikningslag uten å ha vært invitert i bryllupet, ble ikke sur, hvorfor det? Var flere i utdrikningslaget som ikke var invitert i bryllupet, ser ikke problemet?

Utdrikningslag er et party hvor man drikker seg full og fester, mens bryllup er et pent selskap med middag og som koster MYE mer per person så da er man mer kresen om valg av gjester. Hadde det kjempe koselig og gøy på utdrikningslaget og gledet meg på hennes vegne til at hun skulle bli gift selv om jeg ikke fikk være med i bryllupet :) Du vet at man ikke MÅ blir spandert på av venner for å være venner? Man MÅ ikke være med i bryllupet for å være venner.

Si i fra til bruden du og la henne bestemme! :)

Anonymous poster hash: 34188...c6e

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Bare jeg som synes det er rart at bruden må godkjenne hvem som skal være med i utdrikningslaget? Skal ikke utdrikningslag være en overraskelse da?

Men bridezilla'ene har kanskje for stort kontrollbehov til å overlate dette til andre...

Det er jo tydelig at jenta som ble invitert og bruden ikke er uvenner eller noe, siden jenta skal i bryllupet. Virker ikke akkurat som om bruden er spesielt hyggelig... Invitert i bryllup, men for kjedelig for utdrikningslag??? Sier som de fleste andre, la henne bli med.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...