Gå til innhold

Betale for å ikke være i barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har valgt å ikke ha sønnen vår i feriebarnehagen i sommer, så han har nå 5 uker ferie fra barnehagen. F.o.m (27.06 - 04.08.)

Må vi da betale barnehageregning for juli? (Kommer det noen barnehageregning i juli..?)

Anonymous poster hash: a10e3...a39
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får dere regning, det er dere selv som har valgt å ikke ha ungen der, forstår det ikke men deres unge

Anonymous poster hash: ac4f7...7f3
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Barnehagen jeg jobber i har betalingsfri i juli. Kan hende at det er i deres også. Dette er pga av barnet skal ha minst 4 uker ferie, hvor 3 uker må være sammen.

Vet ikke om dette er vanlig praksis eller ikke. Men hvorfor ikke ta kontakt med bhg å spørre!?

Endret av Adelia
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får dere regning, det er dere selv som har valgt å ikke ha ungen der, forstår det ikke men deres unge

Hvorfor er det en selvfølge?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen jeg jobber i har betalingsfri i juli. Kan hende at det er i deres også. Dette er pga av barnet skal ha minst 4 uker ferie, hvor 3 uker må være sammen.

Vet ikke om dette er vanlig praksis eller ikke. Men hvorfor ikke ta kontakt med bhg å spørre!?

Det er nå sommerferie, så det er ingen å spørre.. Men hva mener du med betalingsproblemer? Barnehagen her holder stengt i 5 uker.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det også betalingsfri i juli.

Anonymous poster hash: 34469...c58
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det også betalingsfri i juli.

Anonymous poster hash: 34469...c58

Fikk dere beskjed om det, eller er det bare noe som "alle" vet? Vi har ikke fått noe skriv om det..

Skrevet

Det er nå sommerferie, så det er ingen å spørre.. Men hva mener du med betalingsproblemer? Barnehagen her holder stengt i 5 uker.

Rettet opp. Mente betalingsfri, men iphonen mente noe annet 😜
Skrevet

I Oslo står det på nettsidene til kommunen at juli er betalingsfri.

Gjest Whitestripes
Skrevet

Les årsplan for din barnehage, der står det nok info om dette.

Skrevet

Vi har valgt å ikke ha sønnen vår i feriebarnehagen i sommer, så han har nå 5 uker ferie fra barnehagen. F.o.m (27.06 - 04.08.)

Må vi da betale barnehageregning for juli? (Kommer det noen barnehageregning i juli..?)

Det er vanlig å betale for 11 mndr, fordi barna MÅ ha ferie 4 uker pr år. Dette gjelder selv om barnehagen skulle være åpen i hele juli. Jeg regner med at det er slik i de fleste barnehagene, i allefall er det slik i min.

Skrevet

I barnehagen jeg jobber i er det betalingsfri i juli, enkelte har betalingsfri i desember. Her kan man også søke om sommerpermisjon, utover de fire ukene med betalingsfri, og da slipper man å betale for de ukene. Enkelte tar jo fri hele skoleferien, og da får de til sammen åtte uker betalingsfri. Men tror det må være snakk om uker, og ikke bare noen dager, for å regne det som sommerpermisjon.

Dette er noe mange barnehager burde hatt, det har ikke vært der jeg har jobbet tidligere, og min erfaring er at mange foreldre da tenker at "vi betaler jo for plassen, så da kan vi bruke den også", selv om de har ferie/permisjon selv. Her er det faktisk en del som velger permisjon hele skoleferien, og barna får på den måten mer ferie. Vinn vinn for alle.

Skrevet

For noe tull, det er slett ikke selvsagt. Barna må ha minst 4 uker ferie, og da betaler man selvsagt ikke for 12 måneder. De fleste barnehager har betalingsfri i juli.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...