Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og ei venninne hadde en diskusjon på langt hår. Jeg har hår til ca korsryggen, sliter forøvrig med nakkeproblemer for tiden.

Har det at jeg har langt og tykt hår innvirkning på det, eller selvsagt KAN det ha innvirkining, ingen kan jo svare om det spiller inn selvsagt. Men sånn generelt er langt hår spesielt tungt for nakken?

Føler jeg merker det når jeg har feks rotflettet håret mens det er vått.

Vil helst ikke klippe det av men kanskje det kan hjelpe litt? :)

Anonymous poster hash: 16073...0f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan helt klart ha noe å si! Jeg hadde mye vondt i nakken når jeg hadde langt hår. Kunne heller ikke ha det i stram frisyre fordi jeg fikk hodepine. Ikke sikkert det hjelper for deg, men om du er villig til å klippe av rundt 10 cm (vokser ut på 1 år om du ikke er fornøyd!), så kan det gjøre nakken mye bedre. Står mye om det på diverse nettfora om du googler litt, er mange med langt (og tungt!) hår som sliter med rygg/nakke.

AnonymBruker
Skrevet

helt klart en sammenheng med vond nakke/langt hår. klipp det kort så hjelper det betraktelig

Anonymous poster hash: 0a4f0...fc8
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er veldig tykt så kan det nok være en sammenheng der. Om du løfter på håret og kjenner at det er ganske tungt, så er det nok ikke helt heldig for nakken.

Vet om folk som har klippet mye av håret, og så blitt kvitt nakkeproblemer!

AnonymBruker
Skrevet

Ja var det jeg "fryktet" hadde håpt jeg slapp å klippe håret. Men siden nakkeproblemer et faktum og nakken ofte er verre når jeg feks har dusjet håret er vått. Spesielt ved rotflette osv.

Men får klippe litt av det, vokser jo ut igjen om det ikke hjelper. Nå er det til korsryggen og er tykt. Er tykt nederst selv om det er litt opphakket.

AnonymBruker
Skrevet

meld deg som hår modell på siden til hårmodeller.no da vel....

Anonymous poster hash: 8bc7f...c8e
AnonymBruker
Skrevet

meld deg som hår modell på siden til hårmodeller.no da vel....

Ingen dum ide. Få skikkelig forandring når jeg først er i gang :) fort det samme når jeg bruker samme frisør :)

AnonymBruker
Skrevet

har vært modell der flere ganger jeg så meld deg på å bli ny på håret gratis.veldig greit.

AnonymBruker
Skrevet

har vært modell der flere ganger jeg så meld deg på å bli ny på håret gratis.veldig greit.

Takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt hår ned til rumpa i flere år nå, men aldri hatt vondt i nakken fordi?

Anonymous poster hash: 9c889...f7a

AnonymBruker
Skrevet

Får nok ikke det uten videre da. Selvsagt er ikke håret hovedproblemet til nakkeproblemet, men det lettere det vistnok ikke akkuratt. Mn må nok ha litt grunnlag da

AnonymBruker
Skrevet

Hår veier forbausende lite, så synes nesten det er rart at det skal ha noen dramatisk effekt å klippe seg (og jeg har supertykt hår til leggen). Dårlig/feil balanserte frisyrer kan gi problemer siden man da sikkert fordi da man sikkert kompanserer med musklene, men det er til å unngå ;)

Anonymous poster hash: 7dc59...53f
AnonymBruker
Skrevet

klipp håret uten noe mer om og men så finner du fort ut om det hjelper på nakken din.Det er jo bare hår vi prater om her,hvorfor lage så mye dill ut av alt!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

klipp håret uten noe mer om og men så finner du fort ut om det hjelper på nakken din.Det er jo bare hår vi prater om her,hvorfor lage så mye dill ut av alt!!!!!

For jeg har spart i mange år og har lite lyst å klippe det. Men siden det virker som det hjelper er det verdt et forsøk. Greit å høre andres erfaringer

Skrevet

Er dette en spøk? :ler:

Skrevet (endret)

Om man seriøst vurderer å klippe håret kortere fordi man får vondt i nakken så synes jeg man har lagt listen ganske så lavt. Ikke for å tråkke noen på tærne her, men det kan umulig utgjøre en så stor forskjell...

Endret av Calavi
AnonymBruker
Skrevet

Om man seriøst vurderer å klippe håret kortere fordi man får vondt i nakken så synes jeg man har lagt listen ganske så lavt. Ikke for å tråkke noen på tærne her, men det kan umulig utgjøre en så stor forskjell?

For å si det mildt er jeg desperat, da jeg gjør alt som kan hjelpe. Men har snakket med fysio og frisør som sa at tungt hår går utover nakken. Dette gjaldt for dem som har nakkeproblemer og ikke itenom dette da. Samt folk har jo kommet med erfaringer her om det, så selvsagt blir jeg ikke god. Men det kan gjerne hjelpe noe. :)

Skrevet

For å si det mildt er jeg desperat, da jeg gjør alt som kan hjelpe. Men har snakket med fysio og frisør som sa at tungt hår går utover nakken. Dette gjaldt for dem som har nakkeproblemer og ikke itenom dette da. Samt folk har jo kommet med erfaringer her om det, så selvsagt blir jeg ikke god. Men det kan gjerne hjelpe noe. :)

De som svarer at du må klippe håret, tuller. Nakkesmertene dine stammer fra andre ting som at du ligger i feil stilling, sitter mye, løfter ting feil osv.

Bytt fysioterapeut, få massasje i nakken, begynn med trening og uttøying.

AnonymBruker
Skrevet

De som svarer at du må klippe håret, tuller. Nakkesmertene dine stammer fra andre ting som at du ligger i feil stilling, sitter mye, løfter ting feil osv.

Bytt fysioterapeut, få massasje i nakken, begynn med trening og uttøying.

Som jeg sa, så vet jeg at nakkesmertene stammer fra noe helt annet enn håret er ikke så naiv :) Men håret gjør noe ekstra tyngde på en allerede svak nakke, noe som er grunnen til at jeg får ekstra vondt ved vått hår. At jeg blir god av å klippe sier jo seg selv, men det letter den ekstra "byrden" for nakken. Jeg gjør alle de tingene du sier, har allerede byttet fysio pga feil beh. Går nå til fysio som er osteopat, nettopp ferdig. Gått til beh i et år.

Så vet at det ikke gjør hele forskjellen og er langt ifra grunnen som sagt, men de mente at det er en ekstra tyngde for nakken når håret er langt og tykt.

AnonymBruker
Skrevet

At jeg IKKE bli god av å klippe skulle det selvsagt stå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...