Gå til innhold

Sånne kirketing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle kloke jenter!

Nå begynner det å nærme seg dagen for oss.. Og jeg har tenkt på en liten ting..

Jeg har fått vite av menighets/kirke kontoret at presten skal ringe oss, og avtale en dag i samme uke som vi skal gifte oss...

Men hva om dette blir DAGEN før bryllupet??

Hva gjør vi da med kirkeprogram som inneholder salmer o.l? Da rekker jo ikke vi å lage det i det hele tatt...

Noen som har noen gode ideer? (vi er ikke så fryktelig flinke på bryllupssalmer, inn og utgangsmarsjer og hva det enn skulle være som måtte komme i tillegg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spør lampeskjerm.....

Skrevet

Samme dag som oss!!!!

Og vi har allerede snakket med presten, for to uker siden. Men det var kanskje mest av praktiske grunner ( vi skal gifte oss et annet sted enn der vi bor ). Han gav oss en mal ( for gangen i det som skjer i kirken ) for det trenger vi slik at vi kan få trykket opp kirkeprogrammene. Egentlig skulle har også godkjenne salmevalg før vi trykket programmet, men det kunne vi bare sende ham på mail når det passet oss. Han sa at organisten måtte vite hva som skulle spilles minst to uker før vielsen.Vi skal møte ham igjen samme uke som vielsen men det er for å "øve".

Jeg syns du burde ringe til den som skal vie dere og si når det passer for dere å møte ham!!! Det hørtes litt knapt ut. Jeg ville i alle fall ikke drøyet så lenge med programmene etc.

var dette til noe hjelp...... :klø:

Skrevet
Hei alle kloke jenter!

Nå begynner det å nærme seg dagen for oss.. Og jeg har tenkt på en liten ting..

Jeg har fått vite av menighets/kirke kontoret at presten skal ringe oss, og avtale en dag i samme uke som vi skal gifte oss...

Men hva om dette blir DAGEN før bryllupet??

Hva gjør vi da med kirkeprogram som inneholder salmer o.l? Da rekker jo ikke vi å lage det i det hele tatt...

Noen som har noen gode ideer? (vi er ikke så fryktelig flinke på bryllupssalmer, inn og utgangsmarsjer og hva det enn skulle være som måtte komme i tillegg)

Samme dag som oss også!!! :hoppe:

Vi skal møte presten vår en uke før og i flg ham var dette GOOOOD tid. Nå har vi jo greit nok en kantor som er familiemedlem og som styrer musikkinnslag og div. så jeg vet ikke... Ville kanskje tatt en tlf og hørt med presten...

(ikke mye til hjelp det her heller.... :klø: )

Skrevet

Hvis du trenger tips til salmevalg før dere skal møte presten så kan du ta en titt på disse sidene: http://www.orkdalsmenighetene.no - gå inn på vigsel og musikkvalget og salmevalget.

Jeg ville absolutt bedt om å få møtet litt før (bare uken før hjelper jo masse!)

Men hvis presten absolutt ikke kan møte dere før den samme uken så kan dere kanskje be om at han sender over en mal for seremonien slik at dere kan lage kirkeprogrammet før dere møter han. Og hvis dere finner de salmene dere vil bruke på egenhånd så kan dere ringe å høre om han er enig, eller evnt. be om å få ideer av han.

Inngangs og utgangsmusikk og evnt. forslag til solonr. kan du finne her: http://home.no.net/arnkol/ - gå inn på Demo-CD.

Håper det ordner seg for dere og at dere slipper å stresse med printing av programmene i siste liten!

Skrevet

Vi lagde ferdig vårt kirkeprogram før vi snakket med presten.

Men vi ringte først for godkjenning av salmene.

Skrevet

Hei igjen!

Tusen takk for svar :)

Den orkdalsmenighetsida er jammen hjelpsom :D

skal få sett litt på salmer og lignende, så si fra til presten hva vi vil ha i alle fall, slik at han kan godkjenne det :)

*klem* fra en ikke fullt så stressa kosepia

Skrevet

Det er bare å ringe og avklare salmer og slikt, og lage programmet på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...