Gå til innhold

Umulig å velge forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss om litt over ett år, og jeg må tenke på å velge forlover snart. Det står mellom storesøsteren min og bestevennen min (som er en gutt).

Bestevennen min har vært en stor og viktig del av livet mitt siden barndommen. Han er en sånn person som jeg alltid kan snakke med om alt, selv om det har gått flere måneder siden sist vi snakket. Problemet er at han skal studere i utlandet hele neste år, og det er mulig han studerer i utlandet høsten når vi gifter oss (september 2015). Da vil han ikke få tid eller mulighet til å gjøre alle disse forlovergreiene som for eksempel utdrikningslag.

Søsteren min og jeg har blitt veldig gode venner de siste fem årene. Før snakket vi aldri sammen og vi kjente omtrent ikke hverandre. De siste årene har vi festet sammen og hatt det veldig gøy. Hun ønsker å bruke meg som forlover i bryllupet sitt, som skal være i 2016. Hun er nå gravid og skal ha barn i desember. Jeg vet ikke om det vil påvirke henne som forlover, selv om barnet blir født lenge før bryllupet.

I tillegg har jeg ei lillesøster som er 16 år og som er prikk lik meg da jeg var 16, både i personlighet og utseende. Vi kaller hverandre et seks år forsinket tvillingpar :P Jeg vil ikke at hun skal føle seg utenfor hvis jeg velger storesøsteren vår.

Jeg må velge mellom en person som alltid har stilt opp for meg, men som risikerer å ikke være tilgjengelig som forlover og en fantastisk storesøster jeg endelig har begynt å knyte bånd med som vil være en nybakt mor når hun inntar rollen som forlover for fullt. Jeg har ingen andre å velge mellom, og jeg vil egentlig kun ha én forlover. Håper noen kan kaste et bedre lys over hvem jeg bør velge.

Endret av Annette678
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Velg begge to:)

Anonymous poster hash: c8720...1ec
AnonymBruker
Skrevet

Velg søsteren din.

Anonymous poster hash: bd412...bd3
  • Liker 2
Skrevet

Velg begge to:) Anonymous poster hash: c8720...1ec

Skulle gjerne kun hatt én, for det er hva min forlovede ønsker. I tillegg har jeg ei lillesøster som er ekstremt lik meg, men hun er seks år yngre enn meg (jeg er 22). Vil ikke at hun skal føle seg utenfor hvis jeg velger storesøsteren min.

Begge hadde uten tvil vært det beste :) Men forloveden min går nok ikke med på den.

Gjest Kalyptra
Skrevet

Skulle gjerne kun hatt én, for det er hva min forlovede ønsker. I tillegg har jeg ei lillesøster som er ekstremt lik meg, men hun er seks år yngre enn meg (jeg er 22). Vil ikke at hun skal føle seg utenfor hvis jeg velger storesøsteren min.

Begge hadde uten tvil vært det beste :) Men forloveden min går nok ikke med på den.

Velg bestvennen din, så kan du forklare at du ikke valgte din søster fordi du ikke ville at din lillesøster skulle føle seg utenfor :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din, desutten er det vanlig at bruden har en kvinnelig forlover og at brudgommen har en mannlig forlover.

Anonymous poster hash: cac6f...2ed
AnonymBruker
Skrevet

Velg din gode venn fra barndommen

Anonymous poster hash: 1a945...019

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal gifte oss om litt over ett år, og jeg må tenke på å velge forlover snart. Det står mellom storesøsteren min og bestevennen min (som er en gutt).

Bestevennen min har vært en stor og viktig del av livet mitt siden barndommen. Han er en sånn person som jeg alltid kan snakke med om alt, selv om det har gått flere måneder siden sist vi snakket. Problemet er at han skal studere i utlandet hele neste år, og det er mulig han studerer i utlandet høsten når vi gifter oss (september 2015). Da vil han ikke få tid eller mulighet til å gjøre alle disse forlovergreiene som for eksempel utdrikningslag.

Søsteren min og jeg har blitt veldig gode venner de siste fem årene. Før snakket vi aldri sammen og vi kjente omtrent ikke hverandre. De siste årene har vi festet sammen og hatt det veldig gøy. Hun ønsker å bruke meg som forlover i bryllupet sitt, som skal være i 2016. Hun er nå gravid og skal ha barn i desember. Jeg vet ikke om det vil påvirke henne som forlover, selv om barnet blir født lenge før bryllupet.

I tillegg har jeg ei lillesøster som er 16 år og som er prikk lik meg da jeg var 16, både i personlighet og utseende. Vi kaller hverandre et seks år forsinket tvillingpar :P Jeg vil ikke at hun skal føle seg utenfor hvis jeg velger storesøsteren vår.

Jeg må velge mellom en person som alltid har stilt opp for meg, men som risikerer å ikke være tilgjengelig som forlover og en fantastisk storesøster jeg endelig har begynt å knyte bånd med som vil være en nybakt mor når hun inntar rollen som forlover for fullt. Jeg har ingen andre å velge mellom, og jeg vil egentlig kun ha én forlover. Håper noen kan kaste et bedre lys over hvem jeg bør velge.

Hvor gamle er du og storesøsteren din?

Hvorfor snakket dere aldri sammen før og kjente omtrent ikke hverandre?

Skrevet

Velg bestvennen din, så kan du forklare at du ikke valgte din søster fordi du ikke ville at din lillesøster skulle føle seg utenfor :)

Jeg klarte å si til storesøsteren min, da hun spurte om jeg hadde tenkt på forlover, at jeg har vurdert henne, men ville ikke at lillesøsteren vår sulle føle seg utenfor. Da sa hun at jeg ikke måtte ta hensyn til om noen føler seg utelatt eller ikke. Det er jo mitt bryllup, og jeg måtte bare gjøre hva som er riktig for meg :) Problemet er bare at jeg ikke vet hva som er riktig.

Gjest Kalyptra
Skrevet (endret)

Jeg klarte å si til storesøsteren min, da hun spurte om jeg hadde tenkt på forlover, at jeg har vurdert henne, men ville ikke at lillesøsteren vår sulle føle seg utenfor. Da sa hun at jeg ikke måtte ta hensyn til om noen føler seg utelatt eller ikke. Det er jo mitt bryllup, og jeg måtte bare gjøre hva som er riktig for meg :) Problemet er bare at jeg ikke vet hva som er riktig.

Åja. Trodde du ikke ville gjøre det pga din lillesøster, derfor tenkte jeg du burde velge din bestevenn. Men ja, håper du finner ut av en grei løsning!

Endret av Kalyptra
Skrevet

Hvor gamle er du og storesøsteren din?Hvorfor snakket dere aldri sammen før og kjente omtrent ikke hverandre? Anonymous poster hash: 1a945...019

Hun er 24 og jeg er 22. Vi levde veldig forskjellige liv. Hun var kul, pen og populær, mens jeg var nerdete og trivdes best i eget selskap. Vi var rett og slett alt for ulike til å klare å komme over ens.

AnonymBruker
Skrevet

http://festplanlegging.no/2010/05/forlover.html

Har forlovere også noen skrevne eller uskrevne plikter for fremtiden, eller er det for det meste i bryllupsplanleggingen, forberedelser og gjennomføringen av bryllupet de har plikter i forhold til?

Jeg ville i hvertfall valgt vennen som fadder før min søster, for mine barn.

Jeg ville ønsket flere forlovere, ettersom de 2 du tenker på ikke kan stille opp 100%. Hva med å velge de 2, + din søster og en tante? Hvorfor skal evt din forlovede bestemme hvor mange forlovere du skal ha?

AnonymBruker
Skrevet

Hun er 24 og jeg er 22. Vi levde veldig forskjellige liv. Hun var kul, pen og populær, mens jeg var nerdete og trivdes best i eget selskap. Vi var rett og slett alt for ulike til å klare å komme over ens.

Ok. Er dere mer like nå?

Skrevet (endret)

Ok. Er dere mer like nå? Anonymous poster hash: 1a945...019

Ja, nå har vi et mer likt syn på livet og tilbringer mye tid sammen :)

Endret av Annette678
AnonymBruker
Skrevet

Dine 2 søstre ville jeg valgt, når jeg har tenkt meg godt om.

Din gode venn er uansett din gode venn, og du nevnte at han ikke er tilstede (og da er det vel vanskelig å være forlover?)

Skrevet

http://festplanlegging.no/2010/05/forlover.htmlHar forlovere også noen skrevne eller uskrevne plikter for fremtiden, eller er det for det meste i bryllupsplanleggingen, forberedelser og gjennomføringen av bryllupet de har plikter i forhold til?Jeg ville i hvertfall valgt vennen som fadder før min søster, for mine barn.Jeg ville ønsket flere forlovere, ettersom de 2 du tenker på ikke kan stille opp 100%. Hva med å velge de 2, + din søster og en tante? Hvorfor skal evt din forlovede bestemme hvor mange forlovere du skal ha? Anonymous poster hash: 1a945...019

Fin link! Det ble da plutselig veldig mange mennesker?? Vi skal gifte oss i en veldig liten kirke, og det kan rett og slett ikke være mer enn to personer oppe sammen med oss.

Jeg føler min forlovede skal være med å bestemme, for det er tross alt hans bryllup også. Jeg vil høre hva han mener og vil ikke gjøre noe hvis han ikke er komfortabel med det. Tok litt overtalelsesrunder til for at han skulle venne seg til tanken at jeg kanskje skulle ha en mannlig forlover.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Google en eller flere forlovere. Mye interessant å lese.

Noen prester nekter å vie ved for mange forlovere...

Noen sier at fler enn 1 forlover pr. person, er negativt da det viser beslutningsvegring...

Har både din storesøster og din venn mulighet til å være til stede under vielsen?

Skrevet

Google en eller flere forlovere. Mye interessant å lese.Noen prester nekter å vie ved for mange forlovere...Noen sier at fler enn 1 forlover pr. person, er negativt da det viser beslutningsvegring...Har både din storesøster og din venn mulighet til å være til stede under vielsen? Anonymous poster hash: 1a945...019

Oy, det visste jeg ikke! Det må jeg sjekke ut nærmere.

Min søster har absolutt mulighet til å være til stede under vielsen. Bestevennen min kan risikere å måtte fly inn fra et annet land for å få med seg vielsen dersom han blir tatt inn på en skole i utlandet til neste år.

AnonymBruker
Skrevet

Fin link! Det ble da plutselig veldig mange mennesker?? Vi skal gifte oss i en veldig liten kirke, og det kan rett og slett ikke være mer enn to personer oppe sammen med oss.

Jeg føler min forlovede skal være med å bestemme, for det er tross alt hans bryllup også. Jeg vil høre hva han mener og vil ikke gjøre noe hvis han ikke er komfortabel med det. Tok litt overtalelsesrunder til for at han skulle venne seg til tanken at jeg kanskje skulle ha en mannlig forlover.

Du har rett. Jo mer jeg tenker på det (og etter å ha lest på linker om En eller flere forlovere, funnet på google) synes jeg at det blir riktigst med din storesøster som forlover. Det er jo også usikkert om din venn vil være her når bryllupet står. Din lillesøster hjelper kanskje også til, selv om hun ikke er forlover. Dessuten kanskje din lillesøster må være reserve (som forlover) for din storesøster ettersom hun nylig har fått barn (i tilfelle dårlig form el.l) på den tiden som du gifter deg.

Skrevet

Du har rett. Jo mer jeg tenker på det (og etter å ha lest på linker om En eller flere forlovere, funnet på google) synes jeg at det blir riktigst med din storesøster som forlover. Det er jo også usikkert om din venn vil være her når bryllupet står. Din lillesøster hjelper kanskje også til, selv om hun ikke er forlover. Dessuten kanskje din lillesøster må være reserve (som forlover) for din storesøster ettersom hun nylig har fått barn (i tilfelle dårlig form el.l) på den tiden som du gifter deg. Anonymous poster hash: 1a945...019

Virker som om ting heller mer mot storesøsteren min. Kan alltids gi lillesøster noen oppgaver slik at hun også føler seg viktig og inkludert :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...