Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg ble ferdig utdannet i desember, og har fortsatt ikke fått jobb. Jeg flyttet til foreldrene mine etter endt studie. Jeg har nå bodd hos dem i et halvt år, og begynner å bli klar for å flytte ut. Det er koselig hjemme hos dem altså, men jeg må begynne å leve livet mitt, men eget sted å bo, jobbe, være med venner, møte nye folk (bor på en liten plass nå, så er mye alene). Ønsker å flytte til den nærmeste store byen.

Men hvordan går jeg frem? Jeg har lite/ingen penger, studielånet skal betales ned fom. august, har ingen relevant jobb. Jobber nå av og til i en butikk, og kan tjene opp en liten sum i løpet av sommeren.

Hva ville dere gjort?

Jeg er 28 år gammel

:sjenert:

Anonymous poster hash: 82c3d...151

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg søkt jobber i hele landet og så leid bolig der jeg fikk jobb i noen år mens jeg sparte opp penger og fikk jobberfaring.

Anonymous poster hash: dec78...833

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Først jobb, så flytte ut.

Anonymous poster hash: 6e142...05c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si meg enig med de andre her. Var i akkurat samme situasjon som deg. Vanskelig å få jobb etter utdannelsen var ferdig. Fikk ikke dagpenger eller sosialstønad, på sosialkontoret sa de bare at dette ikke var noe sted som kunne hjelpe meg, jeg måtte bare flytte hjem til mine foreldre.

Mens jeg bodde der, søkte jeg jobber. Jeg endte opp med å flytte langt uti gokk og bodde der et år med en fin jobb. Da var det lettere å få seg noe mer varig senere. Mens jeg bodde der ble jeg kjent med mange andre i min situasjon, nyutdannede fra byene (en drøss med lærere, for eksempel) som var ute for å opparbeide seg jobberfaring før de fann seg noe i hjembyen.

Anonymous poster hash: 288ea...4ea
Skrevet

Så sant du ikke har andre forpliktelser som barn, partner med jobb et sted og bolig så sier jeg som de andre: søk over hele landet! Du har ingenting som holder deg igjen! :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...