Gå til innhold

Redd for å kontakte interessante folk på datingsiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres kanskje merkelig ut. Jeg har jo av egen vilje laget profil. Men etter mange nedturer med menn som jeg har møtt irl, og det ikke har klaffet med.

(har både dumpet og blitt dumpet) er jeg blitt litt redd for å kontakte folk som skriver til meg på datingsiden.

Jeg er redd det skal bli enda flere nedturer, og masse problemer.

To av de jeg har møtt via nettdating tidligere var psykisk ustabile og skapte masse problemer i livet mitt.

Jeg er også en person som gir litt fort etter,og har tendens til å være for snill.

Når noen maser om å møtes irl ganske fort går jeg ofte med på det selv om jeg ikke føler meg helt klar.

Er det greit å skrive med folk 1-2 uker og deretter kutte dem ut hvis man føler det ikke klaffer?

Jeg føler nemilg at hver gang jeg begynner å skrive med noen ligger det store forventninger i luften fra dag 1 om at man snart MÅ treffes.

Treffer dere alle dere chatter med irl?

Og hvordan kutter man noen ut, sier rett ut at dette ikke føles rett eller bare slutter å svare?

Anonymous poster hash: 157b0...7fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen datingside-erfaring, men jeg synes du skal prøve å stole mer på deg selv og dine egne følelser, føles det ikke riktig så føles det ikke riktig. Vet ikke hvordan man avslutter kontakten med folk, men det er kanskje hyggeligst å bare si det som det er, på en pen måte selvfølgelig. Og om du ikke vil møte noen enda, så sier du at du ikke er klar, prøv å ikke la deg presse inn i noe du ikke er klar for! Lykke til med datingen, jeg håper du finner noen du virkelig liker. :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen datingside-erfaring, men jeg synes du skal prøve å stole mer på deg selv og dine egne følelser, føles det ikke riktig så føles det ikke riktig. Vet ikke hvordan man avslutter kontakten med folk, men det er kanskje hyggeligst å bare si det som det er, på en pen måte selvfølgelig. Og om du ikke vil møte noen enda, så sier du at du ikke er klar, prøv å ikke la deg presse inn i noe du ikke er klar for! Lykke til med datingen, jeg håper du finner noen du virkelig liker. :)

Takk :) det var gode råd.

ts

Skrevet (endret)

Dette høres kanskje merkelig ut. Jeg har jo av egen vilje laget profil. Men etter mange nedturer med menn som jeg har møtt irl, og det ikke har klaffet med.

(har både dumpet og blitt dumpet) er jeg blitt litt redd for å kontakte folk som skriver til meg på datingsiden.

Jeg er redd det skal bli enda flere nedturer, og masse problemer.

To av de jeg har møtt via nettdating tidligere var psykisk ustabile og skapte masse problemer i livet mitt.

Jeg er også en person som gir litt fort etter,og har tendens til å være for snill.

Når noen maser om å møtes irl ganske fort går jeg ofte med på det selv om jeg ikke føler meg helt klar.

Er det greit å skrive med folk 1-2 uker og deretter kutte dem ut hvis man føler det ikke klaffer?

Jeg føler nemilg at hver gang jeg begynner å skrive med noen ligger det store forventninger i luften fra dag 1 om at man snart MÅ treffes.

Treffer dere alle dere chatter med irl?

Og hvordan kutter man noen ut, sier rett ut at dette ikke føles rett eller bare slutter å svare?

Jeg har det på lik måte. Men jeg har tatt en god pause fra datingssidene og dating, og det har føles godt. Da jeg kom ut fra et brudd med ekssamboeren som jeg levde sammen med siden jeg var tenåring til jeg var 35 år, så fikk jeg panikk da han traff en annen. Og da begynte jeg å drive å med nettdating, og traff flere. Dette endte med bare rot og tull. Og selvtilliten gikk rett til bunns. Jeg opplevde å møte folk som sa seg interesserte, men tilslutt oppdaget jeg at det var bare sex med meg de var ute etter. Og den bommerten gikk jeg på altfor mange ganger. Jeg var veldig langt nede, og usikker, og var bare glad for at noen ville ha sex med meg for da følte jeg meg akseptert. Jeg fikk også avslag på første date av noen innimellom. Noen bare kuttet å si mer til meg, men kom igjen. Og noen hang på meg, sa seg forelsket og interessert, men da var ikke interessen tilstede tilbake. Det var alltid noe rart med de jeg reagerte på. Enten var de psykisk ustabile, eller så ville de ikke ut med hvor de bodde eller hvordan de levde, osv. Jeg fikk en kjæreste som jeg hadde nesten ett år en stund. Men nå har jeg tatt en god pause, og det har vært deilig. Det var så utrolig vanskelig dette med datingen. For jeg føler at det er litt såre situasjoner en må ut i når en skal vise sine følelser for et menneske, som kanskje ikke føler det rette tilbake, eller motsatt. Vanskelig.

Vet hvordan du har det. Det er viktig å ta det helt med ro. Ikke gi etter for mas. Og kjenne etter på magefølelsen din. Og hvis du føler for en og han føler tilbake så tar du det som det kommer, men man må nok avslå mange på veien eller bli avslått mange ganger på veien. Er jo noen som er heldige og får lett pang napp hos en herlig person, men jeg føler det er vanskelig. Får som regel interesse av de jeg ikke er interessert i/ de som virker useriøse/ eller de som virker merkelige ut ;)

Jeg hadde også en tendens til å gå på date med de jeg ikke er interessert i, eller skrive på nett med de jeg ikke er interessert i. Hvorfor? Det er vel fordi jeg var usikker på meg selv. Men i de siste månedene har ikke det skjedd. Nå tar jeg livet med ro, og føler at jeg har funnet meg selv mer igjen etter å ha avstått fra dating. Jeg vet at jeg ikke vil skrive med folk som er helt anderledes enn meg, osv, Jeg må synes godt om personen for å skrive med en nå. Jeg tar det helt med ro forløbig, men en dag så kan det være at jeg er klar for å gi meg ut med noe igjen :) Håper du tar det med ro og ikke lar deg presse og stresse av maset. For det er lett for oss som er snille, og være for snill på en måte.

Endret av Meline37
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...