Gå til innhold

Har du en livsambisjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Marsvinet
Skrevet

Med livsambisjon tenker jeg på å gjøre noe, eller et livsmål som virker "større" enn det vanlige A4-livet. F.eks realisering av noe du alltid har hatt lyst til, men ikke har turt å satse på. En "drøm" om du vil. F.eks å gi ut en bok, gi ut en plate, bli kjent for noe, finne opp en ting, redde verden, bli verdenshersker, sitte i fredspriskomiteen, bli gift med Johnny Depp, vinne "miss universe", starte et mikrobryggeri etc etc etc.

Enkelte har store ambisjoner og høy tiltro til sine egne evner. For noen er det viktig å bli husket for noe. Andre er fornøyde med å leve A4-livet i fred med bikkje, folkevogn og to unger.

Hva ønsker du? Hvorfor/hvorfor ikke?

Det er lov å ta i, overdrive og å skrive opp mange ting. Tør du å satse på noe av det? Det er også lov å si at man er fornøyd, og ikke har noe behov for å gjøre noe spesielt. Kjør på! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Marsvinet
Skrevet (endret)

Min livsambisjon er å bli en god jurist, med en bekvemmelig inntekt og en god, tilsvarende mann. Når jeg har fått litt mer livserfaring vil jeg gi ut en bok om juridisk teori og forske og filosofere over hvilke rettssystem som kan fungere der en demokratisk rettsstat ikke fungerer. Jeg ønsker også å gi ut en diktsamling og en novellesamling. Jeg ønsker å skaffe meg en stor omgangskrets med jålete "elite-mennesker" og semi-kjendiser og dra på "jålete", liksom-"kulturelle" sammenkomster med disse. (Akk, drømmen etter å ha sett på for mange drama-serier om rike mennesker).

Hvordan ligger jeg ann? Jeg studerer juss og får ok karakterer. Jeg har ikke produsert noe "brukbar" litteratur enda, men jeg skriver mye for min egen del, og bruker mye tid på å sette meg inn i samfunnsdebatten og verdensproblemer. Jeg prøver å lese mye og legge et fundament for å kunne realisere meg selv senere (det er i hvertfall det jeg forteller meg selv). Når det gjelder å finne en bra mann som vil ha meg... Vil jeg ikke påstå at jeg gjør noen framskritt. Jeg kjenner en del mennesker på jussen, og jobben, men jeg tviler på at disse vil være mine venner om 10-20 år...

Endret av Marsvinet
Skrevet

Hmm, jeg har en sykdom så min største drøm er jo å bli helt frisk fra denne. Men jeg har en del andre drømmer også, for eksempel gi ut en hobbybok, novellesamling eller diktsamling, ha kunstustilling, få meg litt utdannelse og en jobb jeg liker (lærer, rådgiver av noe slag ..), også ønsker jeg også å få barn med samboeren min i fremtiden, men det er kanskje litt A4.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...