AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Hver bidige gang jeg treffer henne så forteller hun om alle gangene hun har vært syk siste året og hvor ille det var! For all del, det er imponerende hvor mye syk hun har vært, men når jeg har hørt de samme historiene 4-5 ganger så begynner det å bli nok. Var innom 15 min i går for å hente noe, og på denne tiden klarer hun faktisk å fortelle om de fire siste gangene hun var syk. Det var bare en av episodene jeg ikke hadde hørt om før. Jeg har prøvd å si fra at hun har fortalt det før, men neste gang jeg treffer henne så forteller hun det på nytt allikevel. Jeg orker ikke mer, og de siste månedene har jeg trukket meg unna og latt være å ta kontakt. Hun er ikke så flink til det selv, så det har i grunnen gått fint. Vi har vokst opp sammen og bor i samme by så jeg vil ikke kvitte meg med henne totalt heller. Men går det an å si i fra på noe som helst vis, slik hun skjønner at jeg er lei at de samme gamle historiene? Hun snakker ganske mye og rett fra levra selv, mens jeg er litt stille og rolig av meg. Anonymous poster hash: 0a506...702
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Høres jo ut som om hun er ei real sutrekjerring, eneste du oppnår er sikkert at hun blir sur på deg også om du sier i fra (noe du jo allerede har gjort, på en forsiktig måte). La forholdet deres få en liten pause så kan du jo møte henne igjen om en stund og se om det har bedret seg. Livet er for kort til energityver. Anonymous poster hash: bc401...bce 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Det kan hende hun forteller det til så mange at hun ikke husker at hun har fortalt deg det. Har et søskenbarn som er sånn skjønner du, forteller alle mulige historier som jeg har hørt 5 ganger før! Hold avstand, og treff henne etter en stund. Kanskje du da kjenner at det er godt å treffe henne igjen? Anonymous poster hash: a2adf...422
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2014 #4 Skrevet 2. juli 2014 Har selv hatt en perifer venninne som også syter og klager ustanselig. Jeg valgte å "overse" fortellingene om sykdom, og til slutt skjønte hun at jeg ikke kunne brukes til klagemur. Slike folk suger energien ut av en, så mitt beste råd er: Hold avstand en stund. Snakk om noe annet dersom du møter henne og hun setter i gang igjen. Evt. kan du si: "Jeg syns det er litt slitsomt å høre om plagene dine hele tiden." Eller så kan du avbryte henne med: "Vet du hva, jeg er virkelig ikke i form for tiden. Jeg har så vindt i hodet, beinet, magen ...." Anonymous poster hash: c8cd8...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå