Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mor og far bor litt over en times kjøring fra hverandre. Far har barnet annen hver helg (langhelg). Mor kjører barnet til far, og far kjører barnet til mor når helgen er over. Mor har foreldre som bor på samme sted som far, og det hender at hun er der i helgene mens barnet er hos far. Og da blir det selvfølgelig til at mor kjører begge veier (med barnet).

En helg hadde mor andre planer en fredag, og spurte far om han kunne hente barnet, noe han gjorde. Men da han spurte mor om når hun kom på søndag, ble hun vrang. Far fikk beskjed om at hun kjører begge veier så ofte, at nå var det han sin tur å kjøre begge veier. Men blir det riktig når mor likevel skal besøke foreldrene som bor på samme sted som far? Ser ikke helt vitsen med at mor kjører hjem fra foreldrene, og far må kjøre samme vei, bare fordi hun mener at han også skal kjøre like mye. Det handler om samarbeid tenker jeg. Hadde det vært omvendt og far skulle vært der mor bor, hadde mor hatt det samme "kravet" om kjøring.

Hvem er den urimelige her?

Anonymous poster hash: 7d8e3...d4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg forsto dette rett så synes jeg far er urimelig. Han "tjener" ofte på at mor er på besøk hos sine foreldre - og dette bør kunne komme mor tilgode når situasjonen er som nå.

• Liker 5
Skrevet

Tja, kommer litt an på hvordan dette ble lagt frem. Spurte mor på forhånd om det var greit for far at han både kjhentet og leverte, og han sa nei, da synes jeg det er urimelig av far. Var det slik at det ikke ble nevnt før på lørdagen, da synes jeg mor er urimelig, for fra far sitt ståsted er det da en helg som alle andre, der han kjører 1 av veiene.

Han skal ikke måtte levere hos henne fordi hun tar barnet med hjem når hun allikevel er samme sted, men samtidig burde han være fleksibel til å levere en gang innimellom selv om han også har hentet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg forsto dette rett så synes jeg far er urimelig. Han "tjener" ofte på at mor er på besøk hos sine foreldre - og dette bør kunne komme mor tilgode når situasjonen er som nå.

Enig. Dette handler om å gi og ta. Skjønner at mor slår seg vrang her.

Anonymous poster hash: 8906f...444

Skrevet

Hvis mor skal samme vei, er det smålig å ikke ta barnet med om det bare er for å far til å kjøre. Men, kan hende mor har behov for å være alene noen timer hjemme før barnet kommer, og da bør far kunne levere senere ...

Skrevet (endret)

Hvis mor skal samme vei, er det smålig å ikke ta barnet med om det bare er for at far SKAL kjøre. Men, kan hende mor har behov for å være alene noen timer hjemme før barnet kommer, og da bør far kunne levere senere ...

Endret av Lexandra
Gjest Blomsterert
Skrevet

Syns godt faren kunne kjørt barnet hjem som han bruker om søndagene. Tåpelig å ikke kunne hente barnet uten å kreve at moren skulle hente på søndag!

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke gjort noen avtale på levering den søndagen. Det var far som spurte på søndag om når hun kom, men fikk til svar at det ikke var aktuelt at hun hentet.

Jeg kan vel si såpass at jeg er søsteren til mor, og det har hendt flere ganger at barnet har sittet på med meg tur/retur til far de gangene jeg har vært til foreldrene våre. Har ingen problemer med at barnet sitter på når jeg allikevel skal samme strekning. Men mor oppfører seg ikke alltid like fint mot far, og det er flere ganger mor har funnet på unnskyldninger for å slippe å kjøre. Så jeg forstår at far holder på sitt også.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis mor skal samme vei, er det smålig å ikke ta barnet med om det bare er for at far SKAL kjøre. Men, kan hende mor har behov for å være alene noen timer hjemme før barnet kommer, og da bør far kunne levere senere ...

Hvis mor har et behov for å være alene et par timer før barnet kommer, så får hun heller la vær å dra til foreldrene. Når det er et stykke kjøring så er det ikke vits i å kjøre like etter mor har dratt bare fordi hun mener far SKAL ta igjen det "tapte" av kjøringen?! Både jeg og mamma har prøvd å fortelle henne det, men det går bare ikke inn.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes faren kunne kjørt barnet søndagen også ettersom han nok kjører mindre enn halvparten totalt sett. Og jeg synes mor kan kommunisere bedre med far, ikke si ting som "det blir ikke aktuelt" men heller spørre ordentlig om han kan kjøre søndag også ettersom hun ofte har kjørt begge veier. Når hun snakker sånn, så graver han hælene ned og det blir unødig konflikt.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke gjort noen avtale på levering den søndagen. Det var far som spurte på søndag om når hun kom, men fikk til svar at det ikke var aktuelt at hun hentet.

Jeg kan vel si såpass at jeg er søsteren til mor, og det har hendt flere ganger at barnet har sittet på med meg tur/retur til far de gangene jeg har vært til foreldrene våre. Har ingen problemer med at barnet sitter på når jeg allikevel skal samme strekning. Men mor oppfører seg ikke alltid like fint mot far, og det er flere ganger mor har funnet på unnskyldninger for å slippe å kjøre. Så jeg forstår at far holder på sitt også.

Han har ikke så mye å holde på. Han burde kjørt, men siden han er mann så er han jo velsignet om han gidder å løfte ungen en gang i uka.

Anonymous poster hash: 8906f...444

AnonymBruker
Skrevet

Reiseutgifter skal deles på, så etter loven skal faktisk far betale mor bensinpenger de gangene hu både leverer og henter. Hva mor gjør etter hun har levert barnet og før hun henter barnet er ikke relevant. Når hun henter og leverer oftere enn far gjør så bør han klare å levere barnet tilbake.

Anonymous poster hash: b6aa1...23b
Skrevet

Mor og far bor litt over en times kjøring fra hverandre. Far har barnet annen hver helg (langhelg). Mor kjører barnet til far, og far kjører barnet til mor når helgen er over. Mor har foreldre som bor på samme sted som far, og det hender at hun er der i helgene mens barnet er hos far. Og da blir det selvfølgelig til at mor kjører begge veier (med barnet).

En helg hadde mor andre planer en fredag, og spurte far om han kunne hente barnet, noe han gjorde. Men da han spurte mor om når hun kom på søndag, ble hun vrang. Far fikk beskjed om at hun kjører begge veier så ofte, at nå var det han sin tur å kjøre begge veier. Men blir det riktig når mor likevel skal besøke foreldrene som bor på samme sted som far? Ser ikke helt vitsen med at mor kjører hjem fra foreldrene, og far må kjøre samme vei, bare fordi hun mener at han også skal kjøre like mye. Det handler om samarbeid tenker jeg. Hadde det vært omvendt og far skulle vært der mor bor, hadde mor hatt det samme "kravet" om kjøring.

Hvem er den urimelige her?

Når mor eller far for den saks skyld kjører samme veien er det noe merkelig at den forelder som kjører forbi ikke vil ta med barna. Det virker her som det ligger noe mer bak enn selve kjøringen fra mors side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...