Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer litt på hva andre legger i begrepet nerd.

Jeg har alltid tenkt at det er en svært intelligent og skoleflink person, særlig når det gjelder realfag. Det er en person som ikke var så populær i ungdommen, og som kanskje ikke er veldig sosialt intelligent, men som ofte når svært langt i voksenlivet. Jeg kjenner flere som passer inn i denne beskrivelsen, inkludert meg selv. Og jeg er stolt av å være en nerd:)

Men nå føler jeg at dette begrepet har endret seg. At det er de som driver med tv-spill og spill på nettet natten lang, som kler seg ut som figurer fra spillene eller eventyrfilmer som kalles nerder?

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: fc71d...8e6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har nok endret seg litt ja. Virker ikke som om det er like ukult å være skoleflink nå som det var før.

Personlig synes jeg wikipedia-beskrivelsen setter ord på hva jeg tenker når jeg hører nerd:

En nerd er en person med et spesielt interesseområde eller en sær hobby. Dette trenger ikke å være altoppslukende, men i mange tilfeller så blir det oppfattet som det. Det kan også bare være en overgjennomsnittslig kunnskap/ interesse og forståelse på dette området. Ordet brukes også ofte generelt nedsettende om en person som er intelligent eller skoleflink, men som er dårligere utrustet sosialt eller utseendemessig.

Anonymous poster hash: fa465...77c
Skrevet

Alle er nerd på et eller annet. Noen er opphengt i dataspill, andre i fotball eller golf.

Det går fint an å være nerd og fortsatt ha gode sosiale antenner. Tror jeg er litt klassisk nerd selv, med høy realfagsutdanning, liker å lese bøker og se scifi på tv, liker å lese avisen og holde meg oppdatert, og er ikke særlig interessert i sport. Men har ingen problemer med å treffe og omgås nye folk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...