Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift i nærmere 20 år og har ikke barn. Noen ganger velger vi å reise hver for oss på ferie.

Noen reagerer med å utbryte sjokkerende: "Reiser dere hver for seg?" Akkurat som det er noe galt i det.

Synes selv det er helt greit. Blir noen ganger forbauset over hva folk legger seg opp i og uttaler seg på andres vegne som om de vet hva som er det riktige og beste for andre.

Dere som er i forhold uten små barn. Reiser dere alltid på ferie sammen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Jeg gjorde det ofte slik med eksen (og det har ingenting med at han ble eksen min å gjøre) Vi feiret jul med hver vår familie og reiste ofte på ferie med hver våre venner. Skjønner ikke hvorfor man absolutt skal måtte gjøre alt sammen til enhver tid og hvorfor folk blir så sjokkert. Tror et langfristig forhold ofte fungerer bedre når man gir hverandre frirom og savner hverandre iblant.

Gjest New_Girl
Skrevet

Jeg kunne dra til hjemplassen min uten han, og i mange år feiret vi jul med hver vår familie. Men ellers så dro vi på ferieturer sammen. Det er bare noen få uker i året vi har mulighet til å dra noen steder og da ønsket vi å gjøre det sammen. Ingen av oss var interessert i å dra på ferie uten den andre, falt oss egentlig ikke inn engang.

Nå som vi har barn derimot kunne jeg tenkt meg en ukes tur på en øde øy helt for meg selv :P

Men hvis det funker for dere så er det vel ikke noe å legge seg borti.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når vi var uten barn gjorde vi begge deler, men prioriterte hovedandelen på tur sammen.

Jeg tenker det er deilig med alenetid, og samtidig viktig å dyrke parforhold i ferie også. Så Jatakk begge deler?

Anonymous poster hash: d9721...116

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke er fryktelig lenge ser jeg ikke problemet. Jeg tror folk undervurderer hvor viktig det er å savne hverandre når man bor sammen til vanlig - når jeg har vært borte fra kjæresten en stund før er det ingenting som å komme tilbake igjen etter å ha kjent på all lengselen. Virkelig, (nå går jeg kanskje i samme fellen og uttaler meg om hva som er best for alle og enhver) jeg tror ikke noe på at man kan være stormende forelsket år etter år hvis man aldri har noe rom for seg selv.

Selv kom jeg nettopp hjem fra to ukers ferie med typen, og om to uker skal jeg på ferie med en venninne. Det skal sies at både jeg og han går på skole og derfor får mange og lange ferier med på kjøpet. Vi ville nok prioritert hverandre hvis vi ikke hadde så mye fri, men siden det er sånn det er benytter jeg gjerne muligheten til å savne ham.

Anonymous poster hash: ad737...483
AnonymBruker
Skrevet

Noen par får ikke ferie sammen. Skal ikke de kunne feriere da? Siden partneren må være med?

Syntes folk skal få gjøre som de vil jeg =)

Anonymous poster hash: 51220...c51
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er deilig med alenetid, og samtidig viktig å dyrke parforhold i ferie også. Så Jatakk begge deler?

Anonymous poster hash: d9721...116

Enig i det :tommelopp:

Noen par får ikke ferie sammen. Skal ikke de kunne feriere da? Siden partneren må være med?

Syntes folk skal få gjøre som de vil jeg =)

Anonymous poster hash: 51220...c51

Nettopp :tommelopp:

Gjest Kritt
Skrevet

Vi har vært gift i nærmere 20 år og har ikke barn. Noen ganger velger vi å reise hver for oss på ferie.

Noen reagerer med å utbryte sjokkerende: "Reiser dere hver for seg?" Akkurat som det er noe galt i det.

Synes selv det er helt greit. Blir noen ganger forbauset over hva folk legger seg opp i og uttaler seg på andres vegne som om de vet hva som er det riktige og beste for andre.

Har barn, men de begynner å bli ganske store. De krever imidlertid fortsatt mye tid, hverdag og helg.

Har det svært travelt i hverdagen, og får lite kvalitetstid sammen. Å vite at vi har sommerferien med mange dager sammen foran oss hjelper oss i stor grad gjennom lange og travle vintre. Ville synes det var stusselig om vi da i ferien skulle reise hver for oss, og tror det nærmest ville være drepen for forholdet.

Det er nok annerledes om man ikke har barn, men ser ikke for meg at vi skal ha hovedferien hver for oss når barna er helt store heller. En ferie alene eller med venner i blant er selvfølgelig fint for begge.

Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg syns det virker litt uvanlig, men får man tid nok ellers sammen så kan det være fint med litt alenetid eller venninnetid / kompistid hos par.

Folk reagerer vel fordi det er litt uvanlig og folk lurer på om noe er galt i forholdet. Men det er det jo ingen grunn til. Tenk på hvor mange som reiser på ferie sammen som egentlig ikke burde det fordi forholdet skranter. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Faerunpedia, on 01 Jul 2014 - 10:48, said:

Jeg gjorde det ofte slik med eksen (og det har ingenting med at han ble eksen min å gjøre) Vi feiret jul med hver vår familie og reiste ofte på ferie med hver våre venner. Skjønner ikke hvorfor man absolutt skal måtte gjøre alt sammen til enhver tid og hvorfor folk blir så sjokkert. Tror et langfristig forhold ofte fungerer bedre når man gir hverandre frirom og savner hverandre iblant.

Det heter langsiktig. Ikke langfristig. Anonymous poster hash: 7905d...48c
Skrevet

Vi har av og til ferier hver for seg og har også vært sammen over ti år og er uten barn.

De aller fleste lengre ferier tar vi sammen, men det hender vi har en uke her eller der hver for seg også hvis ferien er knyttet til en spesiell interesse em av oss har, eller at det passer best med tanke på tidspunktene. Sjeldent det blir helt alene da, men gjerne med kompiser/venninner eller lignende.

Vil nok si at til sammen reiser vi nok oftere sammen enn hver for seg når det er rene ferieturer (og ikke bare en-to ekstra dager i forbindelse med en jobbreise - det gjør jeg ofte), men synes absolutt det er viktig å ha ferier hver for seg også. Synes det er bare sunt å ha litt variasjon der. :)

Skrevet

Skal det være et problem, også, nå? Jeg er til Syden en uke med moren min hver vinter. Gubben er på jakt på høsten, og skiferie med kompiser ca annenhver vinter. Kan ikke skjønne hva som er galt med det?

Vi reiser alltid på sommerferie sammen, men er slett ikke/sammen hele tiden for det. Ulike interesser gjør at vi har noen dager hver for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...