AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #1 Skrevet 1. juli 2014 Fra egen barndom, husker jeg at de barna som var så store at de skilte seg ordentlig ut på skolen, også som voksne endte opp med vektproblemer. På den annen side snakker jo mange om valpefett som de vokser av seg. Hva slags erfaringer ha dere om dette? Hvis et barn er såpass stort, når det for eksempel har blitt mer enn 8 år, at det ville kvalifisert som BMI over 30 ( for en voksen), kan det da allikevel ende opp uten vektproblemer som voksen? Anonymous poster hash: 6a2c7...bfa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #2 Skrevet 1. juli 2014 Har lest 40% som var overvektige som barn kommer til å fortsette å være det som voksen. Anonymous poster hash: 31b1b...933
Ulla Ullsokk Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Mens sikkert 70% av normalvektige barn blir overvektige voksne...
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var superfeit som baby. Altfor stor. Mamma fikk streng beskjed av helsesøster om at jeg måtte slankes. Mamma ga blaffen. Idag veier jeg under 50 kilo, er helt normal sunn. Så nei. Alle overvektige barn blir ikke det som voksne. Anonymous poster hash: a7427...056 1
Gjest lillelarve Skrevet 1. juli 2014 #5 Skrevet 1. juli 2014 Det kommer jo helt an på. Jeg har en "eks-venninne" som var veldig, veldig overvektig. Nå snakker vi mye altså. Som barn var hun stor, nå er hun større. Det er jo fordi hun spiser alt for mye og alt for usunt, og aldri rører på seg. Så det er jo ikke rart at hun enda er stor. Så.. det kommer nok helt an på
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Valpefett er når tenåringer legger på seg litt ekstra rundt magen.. tror man tenker på jenter da. Valpefett er altså ikke det samme som de veldig overvektige barna sliter med. Anonymous poster hash: 4bb6f...0a8
Sjokoladenøtt Skrevet 1. juli 2014 #7 Skrevet 1. juli 2014 En ting er å være litt lubben når man er liten, men om man fortsetter å være det opp imot ungdomsskolen så er det jo noe galt med spisevanene og trening. De fleste får det nok av seg når de kommer i puberteten, mens for noen går det gjerne andre veien. Men er familien overvektig blir som oftest ungene det også, de får jo de samme vanene som mor og far. Tror nok det blir flere og flere som blir overvektige med tiden... Og det er jo like ekstremt andre veien, hvor 12 åringer ser for seg å delta i fitness osv.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #8 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var superfeit som baby. Altfor stor. Mamma fikk streng beskjed av helsesøster om at jeg måtte slankes. Mamma ga blaffen. Idag veier jeg under 50 kilo, er helt normal sunn. Så nei. Alle overvektige barn blir ikke det som voksne. Anonymous poster hash: a7427...056 Det er bare snakk om de som fremdeles er tjukke ved 10 års alderen, ikke når de er babyer. Anonymous poster hash: 6a2c7...bfa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #9 Skrevet 1. juli 2014 Det er bare snakk om de som fremdeles er tjukke ved 10 års alderen, ikke når de er babyer. Anonymous poster hash: 6a2c7...bfa Jeg mener selvfølgelig 8 år. Anonymous poster hash: 6a2c7...bfa
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #10 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var overvektig som barn og har slitt med vekta hele livet. Anonymous poster hash: c4897...399
GammelKaktus Skrevet 1. juli 2014 #11 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var tynn når jeg var liten, begynte å bli tjukk når jeg var rundt 11, da var jeg tjukk til jeg var 24, så gikk jeg ned i vekt pga. p-pillen. Så ble jeg tjukk igjen etter å har fått lillegutt. Og det kommer jeg nok til å fortsette å være siden den p-pillen så får hormonene mine i balanse har så mange bivirkninger. Jeg har altså PCOS, og det er det som gjør at jeg sliter med å gå ned i vekt, spiser relativt sunt, men så lenge jeg ikke går på lavkarbo eller p-pillen så kommer jeg nok til å være litt stor, men det gjør vel ingenting så lenge jeg har det bra. Er sunn og frisk, har bare noen kilo ekstra, og de gjør meg absolutt ingenting Lillegutt er forresten normalvektig, bare så det er sagt
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #12 Skrevet 1. juli 2014 Av de som har fedme som 10 åring, altså BMI over 30 ikke bare valpefett liksom, er 9 av 10 overvektige som 30 åringer viste en studie. Anonymous poster hash: 36a76...a58
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #13 Skrevet 1. juli 2014 Finne en sunn interesse så renner kiloene av, men da må man bryte ut av det usunne livet skapt av foreldrene. Anonymous poster hash: 536b0...09f 1
Gjest Runforit Skrevet 1. juli 2014 #14 Skrevet 1. juli 2014 (endret) Tykke babyer er bare et sunnhetstegn. Barn i barnehage/barneskole er derimot ikke sunt. Et sunt og normalt barn skal ikke se sånn ut.http://health.ninemsn.com.au/whatsgoodforyou/theshow/694270/are-video-games-making-our-children-fat Endret 1. juli 2014 av Runforit
Gjest Whitestripes Skrevet 1. juli 2014 #15 Skrevet 1. juli 2014 Jeg var tynn som en spiker fram til jeg var 8 og begynte med pubertet. Da bare eksploderte kroppen i alle retninger på kort tid, og jeg har strevet med vekta hele livet. Jeg var aldri feit som barn/ungdom, men det var fordi jeg var veldig aktiv i idrett. Det har vært verre som voksen, med to svangerskap og vektopp-og nedgang. Jeg må bare innse at det for meg er en livslang kamp, og leve der etter. Min eldste sønn var også spikertynn helt fram til pubertet. Da endret både muskler, kilo og kroppsbygning seg radikalt. Han legger lett på seg, men er grovbygd som få, og heller ikke veldig høy, så han må trene og spise riktig for å holde seg passelig. Min yngste sønn var skikkelig blubbete en periode på barneskolen, men plutselig føk høyden til værs, og han har vært en lang, tynn strek siden. Så i min familie har det ikke vært noen sammenheng mellom overvekt som barn/ungdom og voksen. Vi var undervektige som små, men har strevd med vekt i voksen alder - to av oss, da.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #16 Skrevet 1. juli 2014 Alle mine unger var "valkete" og bollerunde som baby, og var også "valkete" hele barneskolen.. Etter hvert besøk hos helsesøster fikk jeg beskjed at de lå for høyt på vektskalaen og at de måtte spise mindre måltider lg sunnere. Jeg gjorde aldri noe med det, for jeg synes de trengte den maten de fikk. Så på ungdomskolen skøyt de i været og blei lange og tynne. Da var det beskjed om at de fikk i seg for lite, og spørsmål om de hadde problemer i forhold til mat og spising. I dag er de helt normale i kroppsvekt.. Tror det der er veldig forskjellig fra hvordan man vokser osv. Men det er sikkert statistikker på det Anonymous poster hash: 1f883...9b9 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #17 Skrevet 1. juli 2014 Noen vokser seg av det, men det må man ikke ta for gitt. Anonymous poster hash: 536b0...09f 1
kapteinNorge Skrevet 1. juli 2014 #18 Skrevet 1. juli 2014 Mange med overvektige foreldre vokser opp med samme livstilen og blir derfor også overvektige allerede som barn. Det er i alle fall min erfaring 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #19 Skrevet 1. juli 2014 Foreldre med overvektige barn burde bli tvunget på kurs og satt under oppsyn, for barnas beste! Anonymous poster hash: 536b0...09f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #20 Skrevet 1. juli 2014 Det er forbudt å utsette barn for passiv røyking, men å gi blaffen i kosthold er lov. Anonymous poster hash: 536b0...09f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå