Gå til innhold

Kvalme uten oppkast

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt siden lørdag morgen har jeg vært veldig kvalm, og det føles hele tiden ut som at jeg skal kaste opp. Jeg regnet med at det var "reisenerver" siden jeg skulle kjøre langt i bil på en strekning jeg vanligvis blir dårlig.. Men kvalmen er her ennå og jeg aner ikke hva det kan være. Jeg blir ekstra kvalm når det er lenge siden jeg har spist, men samtidig blir den ikke borte når jeg spiser heller. Jeg blir også veldig kvalm av å lukte mat (dersom jeg lager salt mat blir jeg ikke så kvalm av lukten, og heller ikke når jeg spiser), er veldig var for lukter nå. Har ingen andre plager, men legen mistenkte at jeg har magesår for en ukes tid siden (vet ikke om dette er relevant, men nevner det uansett)

Hadde også veldig vondt i øvre del av magen i går, men regner med det var en reaksjon på at jeg tok 2 paralgin forte (disse tok jeg som smertestillende etter operasjon)

Vet at kvalme kan være tegn pp så mangt, men håper noen kanskje har noen tips til hva det kan være

Anonymous poster hash: 1d031...53d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Et tegn på at du skal ta kontakt med legen.

Anonymous poster hash: 4e241...3a9

AnonymBruker
Skrevet

Et tegn på at du skal ta kontakt med legen.

Anonymous poster hash: 4e241...3a9

Er det virkelig nødvendig? Har ingen feber eller dårlig allmenntilstand. regner med de bare sender meg hjem igjen med beskjed om at kvalme i seg selv ikke er nok til å finne ut hva som er galt. Dessuten er det vanskelig å få legetime nå som det er ferie, da må det eventuelt bli legevakten og dit kommer jeg meg ikke..

Anonymous poster hash: 1d031...53d

Skrevet

Det går an å ringe legevakten og høre hva de syns.

Skrevet

jeg har også perioder hvor jeg er veldig kvalm. kaster ikke opp, men brekker meg. hjelper ikke å spise for meg heller. aner ikke hva det kan være. har hatt vitaminmangel, men har sist jeg tok blodprøver var alt i orden så er ikke det heller. kanskje du mangler noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...