Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig rådvill, og søker derfor hjelp her. Jeg og samboeren har vært sammen i to år, og har en vennegjeng vi pleier å invitere hit på "fest". Gjennom en felles kompis av oss ble vi kjent med en jente noen år yngre enn oss, og jeg følte etter hver fest at hun begynte å gi min samboer mer og mer oppmerksomhet, før det til slutt ble litt for mye for meg. Hun lå oppå fanget hans i sofaen, tok han med seg over alt uten at jeg fikk være med, når jeg kom dit så gikk de igjen, og hun snakket nesten ikke til meg den kvelden. Da jeg og samboeren diskuterte dette dagen etterpå ble det en ganske heftig krangel da jeg sa at jeg ikke ville ha henne på besøk mer fordi jeg synes det er dårlig venninneoppførsel å gjøre meg så usikker på hvordan "ståa ligger an". Han slettet henne fra alle sosiale medier og ba henne unnskylde seg til meg, noe hun gjorde på en lite hyggelig måte etter min mening. Unnskyldningen ble heller en forsvarstale hvor hun ble mer og mer sur på meg. Jeg har nå i ettertid prøvd å fordøye det hele da de begge insisterer på at det ikke var ment slik det ble tolket (men jeg mener som sagt at hvis man er en god venn så skal man ikke gjøre personen usikker uansett hvordan det er ment). Nå har jeg derimot fått vite at de fremdeles sender snapchats til hverandre, og da jeg konfronterte han med det sa han at han hadde lagt henne til igjen fordi han syns det er synd at vi ikke kan bli venner igjen. Jeg ble selvfølgelig ikke blid da jeg oppdaget dette tilfeldig og i tillegg ikke hadde fått noen beskjed om at de hadde kontakt igjen (de er ikke venner på facebook).

Vi er begge 20 år, hun er 17, hvis det er vesentlig.

Hva bør jeg gjøre? Jeg har forklart til min samboer at jeg har store tillitsproblemer da jeg har blitt lurt og behandlet på veldig stygge måter i tidligere forhold, uten at jeg vil gå mer inn på det. Og jeg syns det er veldig frustrerende og vondt at han alltid skal forsvare henne når vi snakker om dette..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kutt henne ut helt begge to, og dersom han har kontakt med henne i skjul kvitter du deg med ham. Da er han ikke til å stole på, og har null respekt for deg og deres forhold.

Anonymous poster hash: dca90...799
  • Liker 8
Skrevet

Kutt henne ut helt begge to, og dersom han har kontakt med henne i skjul kvitter du deg med ham. Da er han ikke til å stole på, og har null respekt for deg og deres forhold.

Det skal også nevnes at jeg er en veldig sjalu person, men jeg synes at når hun holdt på sånn at det gikk litt over streken..

AnonymBruker
Skrevet

Det skal også nevnes at jeg er en veldig sjalu person, men jeg synes at når hun holdt på sånn at det gikk litt over streken..

Det syns jeg også at det gjorde..!

• Liker 4
Skrevet

TS her. Det kan jo godt tenkes at det er hennes måte å reagere på når hun får en slik anklage, spesielt siden hun er så ung.. Hva mener dere om å gi henne en sjanse til? Jeg er selvfølgelig ikke for det selv, men "gruppen" syns det er så synd at vi ikke kommer overens lenger fordi vi blir splittet, og alle andre enn jeg syns at hun er kjempehyggelig. Selvfølgelig, når 80% av dem er gutter, og hun ikke akkurat kler seg i høyhalset genser. Så, er jeg bare paranoid på grunn av traumer fra tidligere forhold eller gir følelsene mine mening??

Gjest Blomsterert
Skrevet

TS her. Det kan jo godt tenkes at det er hennes måte å reagere på når hun får en slik anklage, spesielt siden hun er så ung.. Hva mener dere om å gi henne en sjanse til? Jeg er selvfølgelig ikke for det selv, men "gruppen" syns det er så synd at vi ikke kommer overens lenger fordi vi blir splittet, og alle andre enn jeg syns at hun er kjempehyggelig. Selvfølgelig, når 80% av dem er gutter, og hun ikke akkurat kler seg i høyhalset genser. Så, er jeg bare paranoid på grunn av traumer fra tidligere forhold eller gir følelsene mine mening??

Ja,hun er ung. Men ikke så ung at hun ikke skulle skjønne at en ikke så freidig legger beslag på andres kjærester! Og lojaliteten til samboeren din skal ligge hos deg i denne saken. Han burde ikke sammen ned henne behandlet deg så respektløst i utgangspunktet!

Så går han hen og legger henne til bak ryggen din?

Du må gjerne gi henne en sjanse til,men tror neppe noe forandrer seg. Typen din liker henne og holder ting skjult for deg. Hun får det som hun vil. Samt alle gutta...

Syns grunnen det er du som bør få det som du vil,som saken er.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo en liten drittunge, 17 år, hun har ikke lov til å drikke med dere på fest engang. Ta et bilde av henne in action på fest og gi det til foreldrene, da er hun nok ikke så høy i hatten lenger..

Anonymous poster hash: fd7a7...eba

• Liker 4
Skrevet

Han er nok veldig umoden den samboeren din. Han burde sagt ifra til henne når hun ble for intens att han ikke likte flørtingen hennes og att det var respektløst mot deg! Han er ung og det forklarer en del. Når jeg var 20 var jeg sammen med en fyr som på fest ignorerte meg helt, og snakket en hel kveld med ei dame han møtte det. Han unnskyldte seg dagen etter med att hun ikke var hans type i det hele tatt og han snakket så mye med henne siden hun hadde vært innlagt på ett behandlingsopplegg som han skulle på. Han skjønte ikke hvorfor jeg reagerte så mye på det. Forholde holdt ikke, men flere år etter har jeg av kontakt med han og han sier att han angrer enda på måten han behandlet meg på, og innrømmer att han var fryktelig umoden på den tiden. Han burde ta ansvar for å stoppe flørtingen ts, og ikke gå vekk med henne så du blir utelatt. Utrolig respektløs oppførsel

Skrevet

Jeg hadde ikke gitt henne en sjanse til, og heller ikke samboeren din.

Vært i akkurat samme posisjon som deg, bare at vi ikke var samboere.

Da lå min venninne bokstavelig talt over han på sofaen hele kvelden. Jeg gikk direkte til henne og sa i fra, hun unnskyldte seg og "han var som en bror for henne og hun kunne aldri gjøre noe sånn mot meg".

Senere på kvelden kysset de (det fikk jeg dratt utav henne flere timer senere). De stod også å gne seg opp mot hverandre, igjen sa jeg ifra "men hallo, hun likte det jo ikke da!" neida...

Som sagt mye senere på kvelden fikk jeg dratt sannheten utav henne.

Og da var begge de to forholdene over for min del, angrer ikke et sekund selv om det er flere år siden.

Det er klassisk umoden flørting. Og er han ikke mann nok til å si ifra selv, ja da ville jeg ikke stolt på han.

• Liker 1
Skrevet

2 words: you're young.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikket! men det var dårlig av samboeren din også å gå rundt med henne og stikke av når du kom syntes jeg! Men selvsagt enda verre at han la henne til på snap igjen, grunnen til at jeg haaaaaater sosiale medier! Men er avhengig av facebook og snap da :) Men ta en alvorsprat med han og få han til å forstå. Det er ditt lag han skal være på, du er nemlig ikke helt urimelig!

Jeg har selv en kjæreste som først løy om å ha hatt sex med venninna mi (var før meg da selvsagt). Men plutselig la hun han til på snapchat, skrev til han og kommenterte under bilder jeg la ut av han/oss. Det ble mildt sagt månelyst, da det kom frem at han løy.

Hun ble fjernet fra snap, ikke fra facebook da.

Igår traff han henne og hadde stoppet for å snakke. Han kunne ikke akkuratt gå men bare det stakk langt inni hjerteroten. Så jeg forstår du reagerer om han snapper med henne. Det han gjorde er jo ikke likt mitt tilfelle, men han og hun gikk langt over streken i mine øyne.

Anonymous poster hash: ea82f...f12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er særdeles lite sjalu av meg, og ville nok stusset over at de har kontakt på en "hemmelig" arena for bildeutveksling når det ble gjort et innmari stort nummer ut av at de ikke lengre skulle ha kontakt.

Jeg tror nok han bruker sjalusien din mot deg her - at du skal gå med på mer en normalt fordi du har issues med dette.

Det er jo åpenbart at det foregår noe som ikke er OK - og jeg personlig ville nok ikke ha brukt særlig mer tid på noen av dem. De oppfører seg jo ganske annerledes enn hva venner pleier ;)

Anonymous poster hash: afd32...0f9

• Liker 1
Skrevet

For en tåpelig oppførsel av en venninne..

Om typen din ikke gidder å slutte å snakke med henne sier du;
"Ja vel, stikk til henne da - flytt ut" og se an reaksjonen ;)

Syns ikke du overreagerer.

Skrevet

Bare for å få det klart, det kalles ikke venninne om hun gjør sånt. Når du ber henne slutte skal hun selvfølgelig gjøre det.

Snakk med typen din og fortell hvordan du opplevde "unnskyldningen" hennes. Du skal ikke behøve å være usikker på den måten. Veldig rart at han gjennopptar kontakten på snapchat uten å nevne det.

Hvordan fant du det ut?

• Liker 1
Gjest rådyr
Skrevet

Har du vært medlem her siden du var 11 år TS?

Skrevet

Bare for å få det klart, det kalles ikke venninne om hun gjør sånt. Når du ber henne slutte skal hun selvfølgelig gjøre det.

Snakk med typen din og fortell hvordan du opplevde "unnskyldningen" hennes. Du skal ikke behøve å være usikker på den måten. Veldig rart at han gjennopptar kontakten på snapchat uten å nevne det.

Hvordan fant du det ut?

Jeg så at hun lå øverst på hans "score" eller "bestevenner" altså topp tre han snakker med, hun lå øverst. Jeg har snakket med han om det, men han forstår fremdeles ikke helt fordi han mener jeg har et problem med at han snakker med andre jenter, men selvfølgelig, når de snakker sammen eller oppfører seg på en måte jeg ikke liker så sier jeg klart i fra

Skrevet

Har du vært medlem her siden du var 11 år TS?

nei har vel vært medlem et års tid eller noe

Skrevet

Jeg så at hun lå øverst på hans "score" eller "bestevenner" altså topp tre han snakker med, hun lå øverst. Jeg har snakket med han om det, men han forstår fremdeles ikke helt fordi han mener jeg har et problem med at han snakker med andre jenter, men selvfølgelig, når de snakker sammen eller oppfører seg på en måte jeg ikke liker så sier jeg klart i fra

Har det vært slike tilfeller før hvor du har reagert på jenter han har snakket med?

Virker rart at han ikke ser din side av saken.

Forstår godt at du reagerer som du gjør om du har opplevd tillitsbrudd i tidligere forhold. Har du bedt han om å få se noen av snapene han får? Da merker du fort om det er noe.

Skrevet (endret)

Har det vært slike tilfeller før hvor du har reagert på jenter han har snakket med?

Virker rart at han ikke ser din side av saken.

Forstår godt at du reagerer som du gjør om du har opplevd tillitsbrudd i tidligere forhold. Har du bedt han om å få se noen av snapene han får? Da merker du fort om det er noe.

Ja, det har vært to ganger før, først med ei jente som var forlova som prøvde seg på han før vi ble sammen, men da jeg fikk greier på det så syns jeg ikke noe særlig om henne lenger. og med en "venninne" av han som jeg leste samtalen til, hvor det også var åpenbar flørting, mens vi var sammen. da sa han at det bare var dems måte å snakke på men at de bare var venner. hun ba jeg han fjerne med en jævla gang, for å si det mildt, for det var ikke vennskapelig snakk, ikke noe "dirty" sånn direkte, men ikke vennskapssnakk. synes nå jeg da. jeg snakker ikke sånn med mine guttevenner.

Endret av Milla
Skrevet

Hun stakk av med typen din, og du fikk ikke være med? Og når du fulgte etter, så stakk de av igjen? For en teit venninne, og stakkars typen din som ikke har sin egen vilje når de gjemmer seg for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...