Gå til innhold

kj;re langt med barn i bil alene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal kjore paa ferie med lille gutt (1.5 aar)i sommer. Turen tar ca 10 timer. Det jeg er veldig usikker paa er om jeg skal dele opp turen slik at vi stopper ca halvveis og tar en overnatting eller om jeg skal kjore om natta. Er litt redd for at han ikke faar sove orntlig om vi kjorer om natten og at ferien blir snudd litt opp ned av den grunn om dere skjonner.Noen som har erfaring med aa kjore med barn om natten? Eller har andre gode tips aa komme med naar det kommer til aa kjore langt med barn alene?

Anonymous poster hash: 9adf5...00b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring, men en ting som er dumt med å kjøre på natta er at alt er stengt. På dagtid har en mulighet til å stoppe på butikk eller bensinstasjon for å gjøre ærend, det kan en som regel ikke på natta. Med mindre der er flere døgnåpne bensinstasjoner langs veien da. Det er mindre vanlig på bygda..

Skrevet

Jeg ville delt opp turen istedet for å kjøre om natta. Går ut fra at du også trenger søvn :) Hvis gutten din sover på dagtid synes jeg du bør kjøre effektivt den tiden iallefall.

Jeg har aldri kjørt så langt alene, men langturer (på Ca 4-5 timer) jeg har tatt har jeg brukt å pakke mat og drikke i bilen, kjørt så langt jeg har fått til før barnet ble utålmodig, stoppet for mat,drikke,bleieskift og liten gåtur, kjørt så langt jeg har fått til mens barnet sov.. Så lenge barnet var våkent måtte jeg bare ta den tiden vi trengte med stopp og litt lek/gåturer. Jeg hadde taklet meget dårlig å ta meg av henne dagen etter om jeg hadde kjørt i ti timer på natta og ikke sovet iallefall..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjørte alene med mine to barn da de var 1,5 og nesten 5 år. Turen var vel på totalt ca 16 timer. Det gikk veldig greit. Jeg kjørte på dagen, og jeg delte opp turen slik at vi hadde to overnattinger på veien. Den første etter ca 5-6 timer med kjøring, og den andre etter ca 6-7 timer. Vi stoppet litt underveis så vi fikk spise og strekke på beina. Jeg ville ikke kjørt på natten i og med at jeg sikkert hadde blitt dautrøtt og ungene som hadde sovet natten gjennom hadde vært godt uthvilte, og derfor hadde jeg ikke hatt mulighet til å få sove noe når vi kom frem. Hvis du skal besøke noen slik at du har muligheter for avlastning når du kommer frem så kan du vel godt kjøre om natten. Mange bensinstasjoner er jo åpne hvis det skulle bli behov for noe underveis.

Anonymous poster hash: ed041...9a1
Skrevet

Jeg hadde gått for kjøring på dagtid med så mange stopp som nødvendig. Veldig kjedelig om gutten ikke får sove godt i bilen og alt langs veien er stengt. Eller at du blir så trøtt at du må sove, og han kanskje våkner når du stopper. For ikke å snakke om dagen derpå...

Mat, turklær, leker, dvd-spiller, vi gjør alt for at turen skal bli best mulig. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...