Gå til innhold

Matfløte og rømme i Spania?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det? Hva heter det isåfall? Har prøvd å bruke Google translate, men når jeg spør etter det i butikken der, trekker de bare på skuldrene. Kalles det noe spesielt?

Anonymous poster hash: d2654...545

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg bodde noen mnd i Spania for et par år siden, og da hadde jeg det samme problemet. Ingen som kunne hjelpe meg med å finne rømme, så tror ikke det finnes der. Men jeg fant noe tilsvarende og det husker jeg ikke hva heter, men det var en stor rundt boks i melkeprodukt-avdelingen. Hadde jeg sett boksen/navnet hadde jeg nok kommet på hva det heter. Matfløte tror jeg ikke at jeg så etter, så det aner jeg ikke.

Endret av pluttipott
Skrevet

Nata agria tror jeg det het! :)

Skrevet (endret)

Det var vel dette vi brukte, fordi vi ikke fant nata. Noen som kunne spansk sa at det het nata, men så funket dette (linken over) som rømme også. Spørs om du er enig :) Du får prøve deg fram.

Endret av pluttipott
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips!! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er to typer følte: Nata para montar (kremfløte) og Nata para cocinar (Matfløte).

Anonymous poster hash: 42722...050
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er to typer følte: Nata para montar (kremfløte) og Nata para cocinar (Matfløte).

Fløte selvsagt... samme hva jeg følte da jeg skrev svaret :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Oi, flott! Tusen takk!

Skrevet (endret)

Takk for tips!! :)

Bare hyggelig du :)

Det demrer. Nå kommer jeg forresten på at jeg så etter matfløte, fordi jeg skulle prøve meg på en spansk "finnbiff" (hvilket var nærmest umulig selvsagt, da jeg ikke fant riktig kjøtt :ler: ) Husker ikke hva jeg kom frem til da, men det var iallefall noe som stod i melkeproduktavdelingen det og, og jeg tror tilogmed jeg fikk hjelp til å finne det. Men så fungerte det ikke slik som matfløte her hjemme i Norge fungerer.

Edit: Nå ser jeg at noen fant det for deg. Lykke til :D

Endret av pluttipott
AnonymBruker
Skrevet

Det var vel dette vi brukte, fordi vi ikke fant nata. Noen som kunne spansk sa at det het nata, men så funket dette (linken over) som rømme også. Spørs om du er enig :) Du får prøve deg fram.

"Queso" betyr ost, så det der ser ut til å være en myk, ekstra kremete kremost.

Anonymous poster hash: ffe99...84a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper tysk sauerrahm i butikkene i Spania som erstatning for rømme.

Anonymous poster hash: 0a1da...10c

Skrevet

"Queso" betyr ost, så det der ser ut til å være en myk, ekstra kremete kremost.

Anonymous poster hash: ffe99...84a

Vel, det smakte en litt søt rømme. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hvor i Spania du er, så er det enkelte norske butikker.. med norske varer. Overpriset og muligens dårlig med meieriprodukter (utenom ost). Ellers er jeg enig med AB som nevner tysk. Lidl og Aldi har gjerne gode alternativer for slike ting som ikke er vanlig i Spanske butikker.

AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av hvor i Spania du er, så er det enkelte norske butikker.. med norske varer. Overpriset og muligens dårlig med meieriprodukter (utenom ost). Ellers er jeg enig med AB som nevner tysk. Lidl og Aldi har gjerne gode alternativer for slike ting som ikke er vanlig i Spanske butikker.

Den byen vi eier leilighet i, har ikke Lidl eller Aldi, dessverre. Heller ingen norske butikker (som vi vet om).

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fløte og matfløte har alltid vært lett å finne synes jeg. Finnes flere typer og snes et fungerer som her hjemme. Rømme fant ikke jeg den ene gangen jeg lette etter det. Men prøv i de aller største butikkene, der har de jo noen utenlandske varer og.

Anonymous poster hash: 2cf92...544
Skrevet

Rømme = crema agria?

AnonymBruker
Skrevet

Du finner altså tysk sauerrahm i enkelte spanske dagligvarebutikker, ikke bare på Lidl og den slags.

Anonymous poster hash: 0a1da...10c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...