AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Når du begynner å se på "gutter" i begynnelsen 20 årsaldern som potesielle partnere. Når de gamle venninne enten har fått barn og stiftet familie eller er single og har fattet interesse for friluftsliv, løping osv og tatt avskjed med både Rhiana, dansegulvet og helgefyll på byen. Når naiviteten og lettstemtheten fra den mer bekymringsfie epoken byttes ut med bitterhet, og stemningen kun kan bli som den en gang var etter flere glass med vin. Når man ikke går to og to på do lenger ( ikke at jeg noen gang har vært fan av det) Når venninner ikke åpner seg, men alle har blitt kloke nok av skade til å forstå at man holder mest mulig av privatlivet for seg selv. ( særlig gjelder dette facebook) Når de fleste forsøker å være positive, til tross for at noe helt åpentbart er nedtur. "Dette skal bli så koselig, som jeg gleder meg ! "( også er det 20 minugrader og snøstorm) Når de små golfene fra begynnelsen av 2000 blir byttet ut med nyere modeller av BMW, audi, volvo. Når du ikke helt vet om andre ser på deg som en voksen dame eller ung- altså "kjærring" eller "ungdom" Når du ser rynkene kommer rundt øynene eller i pannen og du spør deg selv hvor ungdommelig man kan kle seg, for å se ut som en forvokst fjortis er svært uheldig. ( Er det greit å gå med flengrevet jeans når man er 30?) Er det på grensen til harry å sole seg like mye som da man var 20? Når man filosoferer mer over livet og tenker at man egentlig må rekke veldig mye. Når de som man så på som gamle den gangen sex and the city kom for første gang, er i samme livssituasjon som man selv befinner seg i i dag. Når man egentlig innser hvor bra man så ut den gangen man hatet salt ved utseende. Anonymous poster hash: 61c62...8b3 3
Miss moneypenny Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Jeg er 30 og kjenner meg egentlig ikke igjen i noe av dette... 15
cerruti Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Veldig enig i de 3 siste! Når du endelig skjønner at det v a r dumt å ta doble soltimer på midten av 90-tallet...
Gjest Faerunpedia Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Med unntak av at man ikke går sammen på do kjenner jeg meg ikke igjen i noenting heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Du vet du er i 30årene, når du er gammel nok til å vite bedre, men ung nok til å gi f... Anonymous poster hash: 97f4f...7ea 1
Gjest Keikolina Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Gutter i begynnelsen av 20 årene ser jeg på som valper, umodne.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Gutter i begynnelsen av 20 årene ser jeg på som valper, umodne. Det som er ganske interessant er at gutter/menn i den alderen ikke er noe mer umodne enn jenter/kvinner i samme alder. Men du må gjerne mene at de på 20 er mer umodne enn en på 30, selv om det er veldig store individuelle forskjeller der også. Jeg er forresten 30 selv. Anonymous poster hash: 538da...5b7 1
Gjest BrienneOfTarth Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Kjente meg ikke igjen i noe heldigvis. Kommer aldri til å se på gutter på 20 som potensielle partnere. Er det virkelig vanlig at damer på 30 gjør det? 3
Gjest Keikolina Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Jeg kjenner ingen, for meg ser de fortsatt ut som barn.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Når du begynner å se på "gutter" i begynnelsen 20 årsaldern som potesielle partnere. Anonymous poster hash: 61c62...8b3 Den tok jeg ikke. Anonymous poster hash: b2b46...d15 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Jeg var nok "wild" på mange måter og har tatt meg sammen. Jeg har høy utdannelsehar alltid balansert livet på et vis. Føler uansett ikke at jeg er voksen. Av og til på bilder ser jeg at jeg ikke er noe ungdom lenger, nesten så jeg skvetter litt. Jeg skjønner jo at jeg også blir eldre, men kjedelig å føle seg som en 24 åring med ansiktet til en 30 åring som burde være hjemne med mann og barn. Jeg ser at venninnene mine er så tynne i ansiktet nå, og det samme ser jeg på meg selv. Ingen drar ut, for vi har liksom vokst fra det. Epoken med back packing og rosa neglelakk er liksom over for alltid. Tror nok at jeg er i en slags 30 års krise.. Passer ikke inn i gjengen med etablerte damer og ikke helt inn i gjengen med ungdom på 22.Det ekleste er å tenke 5 år tilbake og huske at man bare da var 100 ganger mer fri for bekymringer. Jeg har tom.fått grpe hår. Hadde jeg nå enda følt meg som en "kjærring" ville jeg kunne slått meg til ro. TS. Flaut å si det, men jeg synes jo fortsatt at det er gøy på tusenfryd og jeg er jo veldig glad i å danse til britney spears og alt annet av kommersiell musikk.Anonymous poster hash: 61c62...8b3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Alle på ens egen alder er tatt og de som ikke har bagasje er ikke så attraktive. .man begynner å finne de litt yngre uten barn Den tok jeg ikke.Anonymous poster hash: b2b46...d15
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Jeg er også i en slags 30-årskrise... * Hører og ser ofte på musikkvideoer fra sent 90-tall og tenker tilbake på ungdomstiden med Girls, Topp, Vi og gutta, skoledagbøker, Buffalo, Miss Sixty, mIRC, adidas, brevvenner, sykle rundt på kveldene, pysjparty... Uææ.. Mimre, mimre! * Tenker på at det haster å få barn. Men føler meg ikke klar. * Lurer på om jeg har valgt riktig karrierevalg og tenker at alle vennene mine er mer vellykket enn meg innenfor det området. * Tror fortsatt at jeg ser ut som en 20-åring, men hva er de strekene i pannen? * Savner alene hjemme-fester.. Sukk. * Men orker sjelden å drikke så mye lenger. * Menn i sent 30-åra er plutselig ikke gamle griser lenger. Merkelig. Anonymous poster hash: 1247f...e42 4
Veggdyret Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Jeg er 32 og kjenner meg ikke igjen i noe av det der. Men har innsett at sjansen for at jeg noengang vil bli sjekket opp på byen, nok har løpt fra meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Når du ser i speilet, og moren din ser tilbake... 😖Anonymous poster hash: 37286...575 6
Skygge Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Når andre spør om hvordan det føles å være tredve. Jo nå skal du høre, jeg våknet opp og følte meg med et moden og veldig voksen! Eller, nei..... 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #18 Skrevet 30. juni 2014 * Tror fortsatt at jeg ser ut som en 20-åring, men hva er de strekene i pannen?Anonymous poster hash: 1247f...e42 Hvilke streker? Jeg har INGEN, jeg. Men har innsett at sjansen for at jeg noengang vil bli sjekket opp på byen, nok har løpt fra meg. Byen stoppet jeg å gå ut på da jeg var 22. Bare fulle folk og desperate mannfolk, og en rekke fjasekvinnfolk. Nei takk! Anonymous poster hash: 04b2c...f17
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 30. juni 2014 #19 Skrevet 30. juni 2014 Når du merker at du automatisk glor etter gifteringen på menn som sjekker deg opp på byn. Når en student som spiller i band på fritiden og drømmer om å bli rockestjerne eller skuespiller ikke lenger er drømmemannen. Snarere tvert imot. Når du kjenner du innerst inne blir litt glad hver gang du blir spurt om legitimasjon. Når du ikke lenger går på enhver fest du blir bedt på, men vurderer om den vil være verdt den kraftige bakrusen dagen derpå. Og dagen etter det igjen.. Og den samme vurderingen tas igjen når det er snakk om nachspiel. Men det er ikke noe å lure på, du har aldri lyst å gå på nachspiel. Når det egentlig er veldig langt mellom hver gang noen av dine venner, som også er rundt 30, i det hele tatt mener det er en god idé med nachspiel. Når du har begynt å spise frokostblanding med mye fiber fordi du merker at du blir oppblåst og slapp av Honni Korn eller Choco Pops. Når en bolle og Litago ikke lengre er en fullgod lunsj. Snickers har også mistet statusen som et greit mellommåltid og blitt erstattet med Skyr eller cottage cheese. Når du har begynt å foretrekke sitteplasser på konsert, for du får så vondt i knærne av å stå. Når du lager profil på et datingnettsted og får meldinger fra 20-åringer som sier de liker modne kvinner. Når du i valget av feriested i Sydenland heller går for de som beskrives som rolige og populære blant eldre fremfor det som beskrives som partysteder. I kofferten har du ti bøker i stedet for ti lårkorte festkjoler. Når folk synes du er et vandrende mysterium eller tragedie om du er singel og barnløs, og hele tiden må prøve å finne ut hvorfor og spørre om man ikke har møtt noen i det siste. Når du tar med deg den beste vinen i skapet i stedet for den billigste når du er invitert på en liten fest hos noen venner en lørdagskveld. Og denne festen innebærer ikke lenger bare medbrakt drkke og enkel servering av chips med paprikasmak. Nå blir du invitert på full middag, eller så er det i det minste ost og kjeks, noe dadler i bacon og hummus på bordet. Når du har vært på en slik type fest hvor det har vært babyer til stede. Når Facebook-feeden din er full av barn, mosjonister og matoppskrifter. Det eneste som ligner på festbilder, er bilder av et glass musserende på en finere restaurant på Aker Brygge. Når du bruker solkrem med faktor 30 eller over. Når du har begynt å bruke frasen "det er jeg for gammel for". F.eks. i hensyn til å sove på herberger i stedet for et fint hotell, telte på Roskilde-festivalen eller gå på et diskotek som du anser som å ha en yngre crowd. 12
Munter Skrevet 30. juni 2014 #20 Skrevet 30. juni 2014 Når du er fyllasjuk heilt til tirsdag etter å ha vore ute ein fredag 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå