Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Hei! Jeg reiser på ferie i neste uke, og trenger tips til hvilke bøker jeg kan ta med! Har ikke lest 'på gøy' på veldig lenge, har hatt nok med pensum, gleder meg til å lese noen bra bøker! Liker det meste bortsett fra krim, science fiction etc, men vil helst ikke ha noe som er altfor tregt og tungt nå i sommerferien
Rapitap Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Synes alt som er igjen etter du tar bort krim og sci fi virker tungt og kjedelig jeg. Vel, det er vel romantikk igjen, så hva med boken Emma?
Annevenn Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har kjøpt Da Vinci koden (på engelsk) i pocket-utgave i dag, og både ekspeditrisen og hun bak meg i køen sa jeg kunne glede meg til den..... Så den har jeg lagt fint til side, og skal kose meg med den i ferien. Har hørt utrolig mye bra om den, og håper den står til forventningene.
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Les Hamsun-Svermeren av Kolloen, dersom du synes HAsun og hans liv er interessant! Litt tykk, men absolutt å anbefale. Ellers så liker jeg å lese gamle klassikere slik som Wuthering Heights (stormfulle høyder) Pride and Prejudice (stolthet og fordommer)
Milo Minderbinder Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 skulle til å foreslå Robert Heinleins samlede verker, jeg............men det er jo fordundre meg science fiction...... Catch 22, joeseph heller..les den, du..........
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 Anne Karin Elstad sine bøker er veldig fine syns jeg. Folket på Innhaug var min favoritt i mange år (tror jeg har lest de bøkene 5 ganger og tårene triller hver gang). Syns egentlig alle bøkene hun har skrevet har vært veldig fine, lettleste og stemningsfulle (har riktig nok ikke lest den siste ennå).
Tusenfryd Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 Leser nå De desperates cafè av Marian Keyes. Forlagsentralens omtale: Tara, Katherine og Fintan har vært venner fra de var tenåringer som gikk i leggvarmere og stretchjeans og hørte på Duran Duran. Nå er de fylt tretti og bor i London, men bare Fintan har funnet ekte kjærlighet. Tara tror det er bedre å ha en hvilken som helst mann enn ingen mann i det hele tatt og Katherine er bare interessert i et forhold til fjernkontrollen. Du får den helt ned til 79,- på Haugen bok. Det er en helt fantastisk bok. Jeg storkoser meg med den. Kjenner ikke forfatteren fra før, men kommer nok til å kjøpe både Vannmelonen og Sushi etter dette.
Trude29 Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 Å ja ! Alt av Marian Keyes er kjempebra ! Ellers kan jeg anbefale "Sammen" av Lloyd og Rees og "Sammen igjen" - lette og morsomme bøker. Driver og leser "Appelsinpiken" av Garder nå, den er også ganske søt. Liker også Hamsun, f.eks "Sværmere"- liten og grei å ha med på tur. Vil også anbefale Erlend Loe, spes. Super.Naiv. Den er dødskul ! God tur !
Arkana Skrevet 23. juni 2004 #11 Skrevet 23. juni 2004 "Can you keep a secret?" Sophie Kinsella (nettopp ferdig med den, veldig bra, lettlest, romantisk og morsom sommerbok!) "The curious incident of the dog in the nighttime" Mark Haddon "Under the duvet" Marian Keyes
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå