Gå til innhold

4 åring bæsjer på seg med vilje

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Min datter er nå 4 år. Sluttet med bleie for ett år siden. Gikk helt fint å tisse på do, aldri vært noe problem der. Avføringen derimot er et kapittel for seg selv...

Det skal nevnes at hun har hatt problemer med treg avføring, og går derfor på Movicol Junior på daglig basis. Dette har hun fått i ca et halvt år nå.

Problemet er altså at hun gjør i buksa. HVER eneste dag, gjerne opptil 5 ganger om dagen! I perioder går det veldig fint, men så er det plutselig 2 steg tilbake.

Det rare er at dette skjer kun hjemme! I bhg er hun flink og går på do selv.

De sier at vi bare må ta tiden til hjelp...

Hun har iallefall ikke vondt nå når hun får dette pulveret som løser opp avføringen.

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vi har prøvd ALT! Til syvende og sist er det hun selv som må innse at bæsjen skal i do.

Er det noen som har vært borti lignende? Vi holder på å bli tullete av denne dritten, bokstavelig talt....

Anonymous poster hash: c0d50...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør slik som du gjør når du lærer opp kattunder. Trykk nesa hennes i det og trekk henne med inn på do og sier 'HER ER DET BÆSJEN HØRER HJEMME' ....

Anonymous poster hash: c2e9d...1ab
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville tatt på henne bleie igjen.

For å få stor-jente-truse må hun vise at hun kan si ifra igjen. Når de er såpass store er det vel ganske irriterende å gå rundt med den store bleierumpa.

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Er hun et ensomt barn? Kan det finnes grunner til at hun søker oppmerksomhet?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Gjør slik som du gjør når du lærer opp kattunder. Trykk nesa hennes i det og trekk henne med inn på do og sier 'HER ER DET BÆSJEN HØRER HJEMME' ....

Jeg håper virkelig at du hverken har, eller noen gang vil få, ansvar for barn.

• Liker 5
Skrevet

Er hun et ensomt barn? Kan det finnes grunner til at hun søker oppmerksomhet?

Jeg tenkte også dette. Har hun feks fått et småsøsken hun må dele oppmerksomheten med?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også dette. Har hun feks fått et småsøsken hun må dele oppmerksomheten med?

Nei, hun er enebarn og kommer mest sannsynlig til å forbli det...

Hun får masse oppmerksomhet av oss og øvrig familie. Fungerer helt fint sosialt i bhg!

Min tålmodighet er slutt for lenge siden, og dette resulterer i mye frustrasjon og dårlig stemning, noe som selvfølgelig ikkje hjelper på. Har prøvd å snakke med henne og forklare på alle mulige måter! Når jeg spør hvorfor hun gjør det har hun ikke noe svar.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt på henne bleie igjen.

For å få stor-jente-truse må hun vise at hun kan si ifra igjen. Når de er såpass store er det vel ganske irriterende å gå rundt med den store bleierumpa.

Har prøvd dette med bleie, men det funker ikke. Hun blir nedverdiget av å være "baby" igjen. Hun har heller ikke noe imot å gå med bæsj i bleia... Aner ikke min arme råd lenger:-/

Skrevet

Regner med at dette er noe du tar opp med fastlege, og ikke bare med barnehage / nettforum ??

• Liker 1
Skrevet

Datteren min gjorde det samme. Hun var rundt 3/4 år. Ikke fult så ille som hos dere. Men tilslutt fikk hun gå med bæsjen i trusa ei stund, ikke lenge, men nok til at hun syntes det var ekkelt å gå og at vi ikke ville være siden av henne for at det luktet. Etter den gangen gikk hun på do. Kanskje det vil hjelpe dere å?

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd en slags belønningsplan da?

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dette er noe du tar opp med fastlege, og ikke bare med barnehage / nettforum ??

Har selvfølgelig vært til legen med dette, opptil flere ganger. Ble til slutt henvist til barneklinikken. Fikk da 1 års respet på Movicol.

De sier det samme, ta tiden til hjelp.

Gjest SoccerPlayer
Skrevet

Å det hadde du gjort mot ditt eget barn?

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min gjorde det samme. Hun var rundt 3/4 år. Ikke fult så ille som hos dere. Men tilslutt fikk hun gå med bæsjen i trusa ei stund, ikke lenge, men nok til at hun syntes det var ekkelt å gå og at vi ikke ville være siden av henne for at det luktet. Etter den gangen gikk hun på do. Kanskje det vil hjelpe dere å?

Ja, får prøve det igjen. Skulle tro hun syns det var ekkelt med bæsj i trusa...

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd en slags belønningsplan da?

Hun har blitt belønnet med fine nye truser når hun har vært på do. Bæsjer hun i trusa kaster vi den. Nå har jeg truet med å kaste alle klærne om ikke hun går på do... *frustrert*

Skrevet

Hun har blitt belønnet med fine nye truser når hun har vært på do. Bæsjer hun i trusa kaster vi den. Nå har jeg truet med å kaste alle klærne om ikke hun går på do... *frustrert*

Tja men kanskje du skal spørre henne hva HUN kunne tenkt seg i belønning etter feks en uke hvor hun har vært flink å gå på do. Der hvor du lager en kalender og hun får en smilemunn på bra dager. Har hun samlet feks 5 av 7 smilemunner så får hun den klubba hun liker så godt, eller noe sånt. Selvfølgelig ikke sånne dyre ting som tv spill osv men noe som hun virkelig liker. Om det er fin hårpynt, tskjorter, tilbehør til barbiegreiene hun samler på eller ja... håper du skjønner haha! :)

AnonymBruker
Skrevet

.

Tja men kanskje du skal spørre henne hva HUN kunne tenkt seg i belønning etter feks en uke hvor hun har vært flink å gå på do. Der hvor du lager en kalender og hun får en smilemunn på bra dager. Har hun samlet feks 5 av 7 smilemunner så får hun den klubba hun liker så godt, eller noe sånt. Selvfølgelig ikke sånne dyre ting som tv spill osv men noe som hun virkelig liker. Om det er fin hårpynt, tskjorter, tilbehør til barbiegreiene hun samler på eller ja... håper du skjønner haha! :)

Skjønner hva du mener, alle tips mottas med takk hehe :-)

Skrevet

.

Skjønner hva du mener, alle tips mottas med takk hehe :-)

Ja og en annen ting. Ikke TRUE henne med en masse greier som ikke skjer. For da ordner du deg en bjørnetjeneste. Det verste du kan gjøre er å true med noe som ikke blir fulgt opp for da tror hun at alt bare er noe du sier til slutt! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bæsjet på meg hver dag til jeg var ca. seks år. Vet ikke helt hvorfor, tror jeg digget å ruge på godsakene, og så tok jeg det for langt og så 'sprakk' jeg.

Anonymous poster hash: a5886...172

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig at du hverken har, eller noen gang vil få, ansvar for barn.

... ikke kjæledyr heller!

Anonymous poster hash: 4d8ff...399

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...