Gjest Blondiii (ikkepålogget) Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Jeg luter mer og mer i ryggen, og jeg lurer på om det er noen her som har noen gode råd? Jeg tenker på behandling, øvelser, hva som helst som kan hjelpe. Jeg føler jeg ser ut som en S..... :-(
diddi Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Kanskje du har en låsning? (En venninne har lenge hatt dårlig holdning. Og fikk tilslutt vite at hun hadde en kraftig låsning i ryggen. Ikke lett å trene det opp da. Men den ble knekket opp, og holdingen er MYE bedre nå.)
Gjest Coolaid Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Dersom du styrker mage/rygg vil du få flotte resultater...dersom du slenger på litt trening for resten av kroppen vil helheten bli kjempeflott!
Fru Fomle Skrevet 23. juni 2004 #5 Skrevet 23. juni 2004 Husk også å gjøre øvelser for øvre rygg, det gjør underverker for holdningen. Og vær mer bevisst på å rette deg opp! Har selv problmer med dårlig holdning, og mye av det kommer av at jeg rett og slett ikke gidder og rette ryggen av gammel vane...
Gjest Catwoman Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 noen som har en god øvelse for øvre rygg? gjerne link med bilde. Jeg har rett holdning, men føler likevel at det kunne gjort seg med litt ryggtrening.
Gjest Virvel Skrevet 23. juni 2004 #7 Skrevet 23. juni 2004 Som Fru Fomle sier; vær mer bevisst på hvordan du står og går. Trekk skuldrene tilbake og skyv bekkenet framover, så du blir rett. Mange svaier ryggen i stedet når de tror de retter seg opp... Jeg har gått til litt forebyggende behandling hos en kiropraktor, og i begynnelsen fikk jeg en slags sele av ham som trakk skuldrene bakover så jeg slapp å bruke krefter på det selv (kunne gjort vondt verre). Jeg aner ikke om det er noe alle kiropraktorer har, men det var i hvert fall utrolig effektivt for meg.
Fru Fomle Skrevet 23. juni 2004 #8 Skrevet 23. juni 2004 noen som har en god øvelse for øvre rygg? gjerne link med bilde. Jeg har rett holdning' date=' men føler likevel at det kunne gjort seg med litt ryggtrening.[/quote'] Jeg fant noen her Men jeg likte ikke alle bildene så veldig godt. Den første og de to siste er iallefall fine for øvre rygg. Hvis du trener på et senter med "likevektsmaskin" (eller hva nå i huleste det heter, en sånn maskin der du kan legge på vekt sånn at du slipper å løfte hele kroppsvekten din) er chins en fin øvelse også for meg som ikke er så sterk.
diddi Skrevet 23. juni 2004 #9 Skrevet 23. juni 2004 Nedtrekk bak, disse tar jo ikke bare tricepsen men også mellom skulderbladene.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juni 2004 #10 Skrevet 23. juni 2004 Kanskje du har en låsning? (En venninne har lenge hatt dårlig holdning. Og fikk tilslutt vite at hun hadde en kraftig låsning i ryggen. Ikke lett å trene det opp da. Men den ble knekket opp' date=' og holdingen er MYE bedre nå.)[/quote'] Liten avsporing her, men om en har en slik låsning, hvor mye høyere kan en bli etter en er knekket opp? (tenker her på låsning av 1, 2 og 3 ledd), noen som har erfaring med det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå