Gå til innhold

Forbud mot barn på barer og restauranter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, i USA skjer dette på barer og restauranter. Folk går på slike plasser for å nyte en god middag/ noe godt å drikke, og ble lei av at dette ofte ble avbrutt av en eller annen skrikerunge. Nå har flere restauranter og barer forbud mot barn, og flere har også forbud mot barn under 18 år, mens andre har lagt forbud etter f.eks kl 19:00

Barnes & Nobles, en kjent bokhandel. Nå har de lagt det slik at vognene må parkeres, og mor må ta barnet på armen. Store protester kom, for hvordan skulle nå mor kunne ha en latte i en hånd og kikke igjennom bok med andre handa?!

Kilde The Economist

Jeg synes dette er helt greit jeg, akkurat som det finnes hoteller som spesialieserer seg på voksne uten barn, aktivitetsferier uten barn osv, osv.

Det er nok av tilbud for barnefamilier, restauranter og what not, som mor og barn / barnefamiler kan gå på allikevel

Anonymous poster hash: 4b415...306
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Pjoltergeist i Oslo er det ikke lov med barn.... Men maten serveres likevel på mummifat! Haha

AnonymBruker
Skrevet

Høres greit ut for meg.

Anonymous poster hash: d2a49...763
Skrevet

En god ide. Det kommer alltid til å være noen som er villige til å tåle ungene for å tjene penger på familier.

AnonymBruker
Skrevet

Iiotisk idé. Hva med å heller forby høylytte mennesker som ler høyt? Eller tykke mennesker?

Eller skallede menn?

Anonymous poster hash: 64c60...a3c

Skrevet

Synes egentlig det er helt greit at restauranter med alkoholutsalg har forbud mot barn etter ett vist klokkeslett samt barer har forbud mot barn. Hva skal småbarn der etter klokken ... alikevel? Og hva i AAAALLE dager har barn å gjøre på en BAR??? Helt enig... Hvorfor ikke??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig det er helt greit at restauranter med alkoholutsalg har forbud mot barn etter ett vist klokkeslett samt barer har forbud mot barn. Hva skal småbarn der etter klokken ... alikevel? Og hva i AAAALLE dager har barn å gjøre på en BAR??? Helt enig... Hvorfor ikke??

Bar er greit nok, men restauranter?

AnonymBruker
Skrevet

Iiotisk idé. Hva med å heller forby høylytte mennesker som ler høyt? Eller tykke mennesker?

Eller skallede menn?

Du er jo direkte dum. At du ikke forstår at små skrikerunger er mer til sjenanse enn folk med annerledes utseende er jo litt spesielt..

Anonymous poster hash: aa9c4...ed7

Skrevet

Bar er greit nok, men restauranter?

Selvfølgelig ikke familierestauranter, og selvfølgelig etter ett vist klokkeslett. Men jeg ser ikke poenget i at man ikke kan gjøre det sånn at på enkelte restauranter er det ingen barn etter klokken.... tja... 21? Jeg vet ikke. Uansett etter ett vist klokkeslett. Som TS skriver så er det en HAUG med tilbud til barnefamilier overalt som også er åpent sent. Så det er ikke krise om de ikke kan gå på AKKURAT den restauranten etter klokken 21. Helt greit for meg.

Skrevet

Synes ikke barn som skriker og løper rundt eller stirrer har noe på en dyr restaurant å gjøre. Man betaler en god del for å være der og får å få i seg mat. Dette er noe de aller fleste av oss tar seg råd til en gang i blandt for å kose seg. Er det værdt det når det sitter en unge å pellser seg i nesa samtidig som han skriker etter spagetti? Nei, det er ikke det. Det ødelegger og man føler man har kastet bort pengene på en misslykket aften...

AnonymBruker
Skrevet

Enhver restaurant og utested kan uansett utestenge hvilken som helst. Trenger ikke noen reguleringer der. Det skjer allerede i høyeste grad. Feks utesteder med dresskode. Spør du meg synes jeg det er mer naturlig å utestenge mennesker som kan lage støy enn folk som har på seg feil sko.

Anonymous poster hash: aa9c4...ed7
Skrevet

Synes ikke barn som skriker og løper rundt eller stirrer har noe på en dyr restaurant å gjøre. Man betaler en god del for å være der og får å få i seg mat. Dette er noe de aller fleste av oss tar seg råd til en gang i blandt for å kose seg. Er det værdt det når det sitter en unge å pellser seg i nesa samtidig som han skriker etter spagetti? Nei, det er ikke det. Det ødelegger og man føler man har kastet bort pengene på en misslykket aften...

Enig. Pluss at man drar gjerne på en sånn restaurant for å ta det rolig, gjerne ta seg ett par øl, og snakke voksensnakk. Jeg vet ikke med dere men når jeg ser ett barn som er rundt å løper og snubler borti ting blir jeg litt nervøs og følger heller med på ungen enn på min kjære som prater til meg feks.. Og hylinga og skrikinga er ikke noe særlig den heller. Derfor vi alltid passer på å gå ut EKSTRA sent hvis vi skal ut for å spise. Kanskje hvis vi er HELDIGE så er det ingen barn der.....

Skrevet

Enig. Pluss at man drar gjerne på en sånn restaurant for å ta det rolig, gjerne ta seg ett par øl, og snakke voksensnakk. Jeg vet ikke med dere men når jeg ser ett barn som er rundt å løper og snubler borti ting blir jeg litt nervøs og følger heller med på ungen enn på min kjære som prater til meg feks.. Og hylinga og skrikinga er ikke noe særlig den heller. Derfor vi alltid passer på å gå ut EKSTRA sent hvis vi skal ut for å spise. Kanskje hvis vi er HELDIGE så er det ingen barn der.....

Oh yes!

Skrevet

Så vil jeg bare påpeke at jeg har INGENTING imot barn i det hele tatt! Hver gang jeg er å besøker moren min tar jeg alltid med meg min hyperaktive lillebror på restauranter, selvom han kanskje er litt bråkete og kanskje er iveien for andre. Men det er ikke etter klokken 20 på kvelden slik jeg ser at andre foreldre gjør! Jeg synes det er fint å ta han med seg, men at man kan vise hensyn til at de voksne vil være VOKSEN når klokken nærmer seg leggetid for småunger! Lillebroren min har INGENTING å gjøre på en restaurant etter klokken 20 på kvelden hvor det er alkoholutsalg.

Skrevet

Syns det er helt greit. Det blir det samme som at det finnes stillevogner på toget.

• Liker 2
Gjest gurimalla
Skrevet

Hva med folk med alvorlig fysiske handikap? Jeg har en slektning som er frisk i hodet, men sikler og hoster når han spiser (han må møtes).

Skrevet

Hva med folk med alvorlig fysiske handikap? Jeg har en slektning som er frisk i hodet, men sikler og hoster når han spiser (han må møtes).

Jeg ville ikke tatt med meg han på en slik restaurant, nei. Da ville jeg følt at vi var til bry.

Skrevet

Mye av forbudet mot barn på restauranter/barer i USA er pga alkoholservering.

Gjest gurimalla
Skrevet

Jeg ville ikke tatt med meg han på en slik restaurant, nei. Da ville jeg følt at vi var til bry.

Hvis han ønsker er det vel vanskelig å nekte han adgang. Poenget er at du som kunde aldri kan vite om det er noe ubehagelig på nabobordet.

Jeg synes det er unaturlig å stenge barn ute fra samfunnet. Likevel har ikke barn noe på bar å gjøre så det er jo greit å være streng på aldersgrenser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...