AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Hei! Jeg har en festdrakt (altså ikke tradisjonell bunad, men "by-drakt" utarbeidet av husfliden likevel), og samler nå sølv. TIl drakten min hører det med sølv, men jeg har en stor del av familien min i et annet europeisk land, som også har tradisjoner med folkedrakter. Der har de søljer. Jeg vurderer å ha en halssølje fra dette landet, som et lite element fra mine røtter. I og med at det ikke er en bunad, men en festdrakt, burde det vel ikke være like upassende som det å fikle med en bunad? Hva tenker dere? Anonymous poster hash: e92b1...130
Sheltay Retrac Skrevet 1. juli 2014 #3 Skrevet 1. juli 2014 Jeg synes jo at hele poenget med bunader er å bruke arvesølv og ting fra familien, så JA! :D 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2014 #4 Skrevet 1. juli 2014 Ååå så hyggelig at dere er positive til det! Jeg var redd jeg kom til å bli buet ut av strengt, tradisjonelt bunadspoliti. Men det hadde jo vært en fin vri, hadde det ikke? Da representerer jo drakten MEG! Anonymous poster hash: e92b1...130 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå