AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg har vært utrolig sunn de siste par månedene, både i matveien og trening. Har gått ned i vekt, blitt strammere, har aldri følt meg så bra før! Men! Jeg har begynt å jobbe i bakeri. Jeg er omringet at boller, skolebrød, skillingsboller, kanelstenger, kaker, ja alt mulig! Og jeg klarer ikke motstå Har spist gjærbakst hver eneste dag. Har lagt på meg, er oppblåst, og føler meg elendig. Herregud, hva gjør man med dette da? Viljestyrken er tydeligvis ikke-eksisterende Anonymous poster hash: 667d6...107
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Om du ikke klarer å motstå fristelser så ser jeg ingen annen utvei enn å slutte i jobben din. Du har jo en ikke-eksisterende viljestyrke ser jeg. Anonymous poster hash: b33a5...28d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Det går fort over igjen, man blir veldig fort lei Jobba på bakeri, gikk faktisk ned mange kilo, etter at jeg begynte å bli lei av alle godsakene Anonymous poster hash: 876a1...368 7
Hecubaa Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Jeg føler med deg. Jeg har oppdaget et bakeri rett ved jobb og ramler på vaffelkjøret nesten hver dag.. 2
duja Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Det går over 😉 jeg jobbet på gatekjøkken fra jeg var 15 til 18 år. Det tok lang tid før jeg spiste gatekjøkkenmat igjen! 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Det går over jeg jobbet på gatekjøkken fra jeg var 15 til 18 år. Det tok lang tid før jeg spiste gatekjøkkenmat igjen! Gatekjøkkenmat er jo så ufresht da, så den ser jeg. Vakre fargerike kaker og luftige boller er jo så nydelig! Jeg kunne ikke hatt den jobben din merker jeg Husker søsteren min jobbet på bakeri og hun måtte rett og slett bare smake og så spytte det i søppelkassen. Høres helt sykt ut, og ikke minst veldig ekkelt, men det funket. Hun ble ikke tjukk! Anonymous poster hash: a75c3...155 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Det går over etterhvert Anonymous poster hash: 05440...fac
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Det går nok over Og i tilfelle det vedvarer, kan du jo alltids gjøre som søstera til AB i innlegg 8. Anonymous poster hash: 4a1e0...33a
duja Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Ja, nå som jeg har blitt eldre og mer bevist, er gatekjøkken mat veldig ufresht, men ikke som 15åring 😉 Endret 30. juni 2014 av duja 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 2. juli 2014 #10 Skrevet 2. juli 2014 (endret) Gatekjøkkenmat er jo så ufresht da, så den ser jeg. Vakre fargerike kaker og luftige boller er jo så nydelig! Jeg kunne ikke hatt den jobben din merker jeg Husker søsteren min jobbet på bakeri og hun måtte rett og slett bare smake og så spytte det i søppelkassen. Høres helt sykt ut, og ikke minst veldig ekkelt, men det funket. Hun ble ikke tjukk! Anonymous poster hash: a75c3...155 Det går nok over Og i tilfelle det vedvarer, kan du jo alltids gjøre som søstera til AB i innlegg 8. Anonymous poster hash: 4a1e0...33a Tygging og spytting er forstyrret spising, og absolutt ikke noe man bør oppfordres til. Det finnes bedre, sunnere alternativer - for eksempel å spise litt, av og til. Det å tygge og spytte er ikke noe man har lyst til å begynne med. Endret 2. juli 2014 av Offensive Pie 9
Gjest Blomst83 Skrevet 2. juli 2014 #11 Skrevet 2. juli 2014 Tygging og spytting er forstyrret spising, og absolutt ikke noe man bør oppfordres til. Det finnes bedre, sunnere alternativer - for eksempel å spise litt, av og til. Det å tygge og spytte er ikke noe man har lyst til å begynne med. Støtter denne! Det er faktisk noe som kalles chew and spit eating disorder,og det er virkelig ikke noe man burde anbefale andre og gjøre.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Forstår deg godt! Jeg jobbet på kafé/bakeri mår jeg gikk på VGs, jeg la på meg maaange kilo. Aldri mer om jeg skal jobbe en sånn plass :-p Anonymous poster hash: 31fcb...bfd
Lila Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Forstår deg utrolig godt! Hadde nok ikke klart å la være selv... Hva med å ha en eller to dager i uka der du spiser noe godt på jobb? Så holder du deg til ditt vanlige kosthold de andre dagene. På den måten blir det ikke helt uoppnåelig, siden du hele tiden har noe å se frem til. 1
super-s Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 En ting som kan funke, er å stappe i seg så mye kaker og annet bakverk på en gang, at du blir dårlig av det. Da kan det være at du ikke orker tanken på det på lang tid. Det funker jo ikke på alle, og det er sikkert ikke helt bra, men det er effektivt (hvis det funker). For noen uker siden var jeg på hyttetur og spiste så mye godteri og mat at jeg ikke orker tanken på det lengre. Jeg kjøpte meg smågodt i går, og det smakte virkelig ikke godt!
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Jeg jobbet på bakeri et år etter vgs, og alle sa at du kommer til å bli lei! Vel jeg ble aldri lei! Jeg spiste vafler og boller hver eneste dag, så ikke stol på de som påstår at det garantert går over... Heldigvis har jeg høy forbrenning ( la på meg sikkert 3 kilo) og det var bare for et år... Men jeg kunne aldri ha jobbet der resten av livet, til det har jeg ikke nok selvkontroll...Anonymous poster hash: ace60...59e 2
Gjest Cevita Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Er det ikke bare å la lommeboka bli igjen hjemme?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #17 Skrevet 8. juli 2014 Er det ikke bare å la lommeboka bli igjen hjemme? Betaler jo ikke når jeg jobber der, er bare å forsyne seg:) Takk for svar alle sammen, tror jeg skal prøve å få lov til å spise 2 ting i uka, og håpe at jeg klarer det:) Anonymous poster hash: 512a6...682 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Betaler jo ikke når jeg jobber der, er bare å forsyne seg:) Takk for svar alle sammen, tror jeg skal prøve å få lov til å spise 2 ting i uka, og håpe at jeg klarer det:) Anonymous poster hash: 512a6...682 Jeg er TS. Fikk en annen kode nå enn i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: 512a6...682
Løvefrøken Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Jeg tenker også at du kanskje blir lei etterhvert... Ellers kanskje det funker å ha en dag i uka hvor du gir deg selv lov til å spise? Lettere å se frem mot f.eks fredag eller lørdag hvis du vet at da kan du skeie ut?
Gjest Cevita Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Eller gi deg selv lov til å ta en ting hver dag, mot at du går til og fra jobb (eller går av bussen litt tidlig/parkerer langt unna). Velg "sunnere" (de har sikkert noe rundstykker eller noe) ting i uka, og skei mer ut på lørdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå