Gå til innhold

Visdomstenner!

Fremhevede innlegg

Gjest Panne
Skrevet

Huff a meg!

Jeg har en visdomstann som er innmari vond! Tok ut en for noen uker siden og nå må jeg nok bestille time for den andre fort som svint!

Jeg kom til kontroll hos tannlegen og da hun så tanna sa hun bare at den må ut med en gang!! Fram med sprøyte og skalpell og tang og hele greia! Ugh! Sydde to sting, og det verste var faktisk å ta ut stingene....da besvimte jeg :oops: hihi

Selv om jeg fikk flere bedøvelsessprøyter da tanna ble fjerna var det veldig ubehagelig...er det mulig å spørre tannlegen om å få noe beroligende? Jeg følte at jeg var så anspent at det gjorde vont selv om det egentlig ikke var så vondt...

Den tanna som er igjen nå, har blitt til en kjempeklump av hovent tannkjøtt...føler det er rett før den vokser ut på siden av tannkjøttet inn mot midten av munnen...har vært litt forkjølet og tanna gjorde det hale mye verre...fikk vondt i halsen som liksom begynte i tanna og spredte seg nedover....huff!

Har også hatt problemer med at mat som f.eks ris har sneket deg ned i den gropa som står igjen etter den tanna jeg trakk....

Nei, visdomstenner er noe skikkelig dritt! Heldigvis må jeg ikke trekke de oppe, bare de i underkjeven. Puh!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff - høyrdest veldig ubehageleg ut!

Når det gjeld spørsmålet om beroligande, så er det meste mogeleg. Tannlegen min (eller i alle fall det kontoret, veit ikkje om det er akkurat han) tilbyr både lystgassbehandling og behandling under narkose. Vil tru det er mest aktuelt for pasientar med voldsom tannlegeskrekk, og at det er ganske så kostbart, men spør litt rundt, så finn du ut kva for mogelegheiter du har!

Lukke til!

Skrevet

Høres ut som det verste er over da, for det er mye verre å trekke visdomsjeksler i underkjeven enn det er i overkjeven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...