Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hjemmesykepleien ved siden av studier( kvinne (24). Jeg er utdannet helsefagarbeider, men studerer medisin. Jeg har i 6 år jobbet på sykehjem, og ville prøve hjemmesykepleien isteden. Jeg har siden første arbeidsdag aldri følt meg sett eller hørt på jobb. Jeg sitter alltid alene i en krok mens alle andre prater og morer seg sammen. Jeg får alltid den tyngste listen, og ansatte på jobb har en tendens til å rotte seg sammen og være direkte frekk mot meg. Uansett hvor bra jobb jeg utfører, får jeg kun høre det negative. Jeg gruer meg til å lese opp rapport hver dag på jobb fordi jeg føler samtlige voksne damer ler av meg, eller snakker om meg mens jeg leser.

I går gråt jeg meg hjem fra jobb, og måtte dra 15 min før jobb fordi jeg rett og slett ikke klarte mer. 2 kvinner som jobber i hjemmesykepleien er veldig direkte og negativ til meg. Og i går ble jeg skjelt ut foran alle sammen mens hun ene lo høyt av meg, fordi jeg hadde brukt litt tid på 2 brukere fordi jeg rett og slett er ny i jobb. Jeg unnskyldte meg som vanlig til henne og sa at jeg ikke trengte pause, slik at jeg holdt tidsskjema men da ble hun bare enda vanskeligere. Alt resulterte i en arbeidsdag på 8 timer uten pause, samt trakassering, overvåkning, og direkte "mobbing" mot meg som person.

Når jeg kom hjem fra jobb i går knakk jeg sammen, og jeg ble liggende og tenke negative tanker om meg selv i hele natt. Derfor ringte jeg sjefen i dag og forklarte henne at jeg rett og slett ikke ville på jobb i dag fordi jeg rett og slett gruer meg! Sjefen ble sjokkert og veldig satt ut, men hun mener ikke at mobbing foregår på jobb... Altså, hun er bare på jobb 3 dager i uken, og når hun er borte er det totalt kaos! Men hun ville ikke kalle det jeg opplevde for mobbing, men hva opplever jeg da?

Flere som har opplevd urettferdighet på jobb slik at man rett og slett gruer seg til å dra?

Anonymous poster hash: bfb1e...eac
Videoannonse
Annonse
Skrevet