Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i hjemmesykepleien ved siden av studier( kvinne (24). Jeg er utdannet helsefagarbeider, men studerer medisin. Jeg har i 6 år jobbet på sykehjem, og ville prøve hjemmesykepleien isteden. Jeg har siden første arbeidsdag aldri følt meg sett eller hørt på jobb. Jeg sitter alltid alene i en krok mens alle andre prater og morer seg sammen. Jeg får alltid den tyngste listen, og ansatte på jobb har en tendens til å rotte seg sammen og være direkte frekk mot meg. Uansett hvor bra jobb jeg utfører, får jeg kun høre det negative. Jeg gruer meg til å lese opp rapport hver dag på jobb fordi jeg føler samtlige voksne damer ler av meg, eller snakker om meg mens jeg leser.

I går gråt jeg meg hjem fra jobb, og måtte dra 15 min før jobb fordi jeg rett og slett ikke klarte mer. 2 kvinner som jobber i hjemmesykepleien er veldig direkte og negativ til meg. Og i går ble jeg skjelt ut foran alle sammen mens hun ene lo høyt av meg, fordi jeg hadde brukt litt tid på 2 brukere fordi jeg rett og slett er ny i jobb. Jeg unnskyldte meg som vanlig til henne og sa at jeg ikke trengte pause, slik at jeg holdt tidsskjema men da ble hun bare enda vanskeligere. Alt resulterte i en arbeidsdag på 8 timer uten pause, samt trakassering, overvåkning, og direkte "mobbing" mot meg som person.

Når jeg kom hjem fra jobb i går knakk jeg sammen, og jeg ble liggende og tenke negative tanker om meg selv i hele natt. Derfor ringte jeg sjefen i dag og forklarte henne at jeg rett og slett ikke ville på jobb i dag fordi jeg rett og slett gruer meg! Sjefen ble sjokkert og veldig satt ut, men hun mener ikke at mobbing foregår på jobb... Altså, hun er bare på jobb 3 dager i uken, og når hun er borte er det totalt kaos! Men hun ville ikke kalle det jeg opplevde for mobbing, men hva opplever jeg da?

Flere som har opplevd urettferdighet på jobb slik at man rett og slett gruer seg til å dra?

Anonymous poster hash: bfb1e...eac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn som du beskriver det er det mobbing. Du kan fortelle sjefen din om konkrete hendelser, tid og sted. Da vil hun se at det skjer mens hun er borte.

Det er forresten utrolig barnslig gjort av medarbeiderne dine å oppføre seg på den måten. Har de en grunn til å ikke like deg som du kommer på? Rart at de bare plukker ut et offer.

Stå på, ikke gi opp! Det blir nok bedre skal du se :hug:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånn som du beskriver det er det mobbing. Du kan fortelle sjefen din om konkrete hendelser, tid og sted. Da vil hun se at det skjer mens hun er borte.

Det er forresten utrolig barnslig gjort av medarbeiderne dine å oppføre seg på den måten. Har de en grunn til å ikke like deg som du kommer på? Rart at de bare plukker ut et offer.

Stå på, ikke gi opp! Det blir nok bedre skal du se :hug:

Takk for svar. Jeg vet ikke hvorfor jeg er et offer, men kanskje fordi jeg er veldig åpen og hyggelig. Jeg befinner meg i mye dritt, og jeg takler mye motgang samt kritikk på jobb fordi jeg hele tiden er villig til å forbedre meg. Men i det siste har det tatt helt av, så nå klarer jeg ikke mer. Jeg er liten, 160 ca, og blond så kan hende at jeg er enkel å ta?

Kanskje jeg er stygg og dum, ikke vet jeg men jeg begynner å lure?

Anonymous poster hash: bfb1e...eac

AnonymBruker
Skrevet

Har tilsvarende jobb som deg, og følte til og begynne med at jeg ble fullstendig oversett, ingen hadde tid til å forklare når det var ting jeg lurte på rent faglig. Vel, heldigvis finns det oppslagsverk og internett så det ordnet seg på den måten.

Slike steder bærer preg av stort gjennomtrekk pga. vikarbruken og det virket som om det var kun den harde kjærnen som kommuniserte med hverandre.

Men det ble bedre etter som tiden gikk, jeg får enda de uønskede "møkkalistene" men jeg klager ikke. Og det har egentlig bare slått positivt ut.

Føler du at dette er så stort problem for deg, så si fra! Si at du forventer et minimum av dannelse og respekt fra voksne mennesker som skal være ens kollegaer. Sikkert ikke populært der og da, men det vil nok synke inn. Det er flaut for en 50-åring og bli bedt om å oppføre seg kan jeg love deg!

Anonymous poster hash: e14bb...efa
Skrevet

Veldig mye rundt mobbing blant kvinner er sjalusi. Du er sikkert ei søt lita ei som dei selv skulle ønske dei var:) men ts ta opptak når det foregår. Så viser du det til sjefen din!

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som mobbing. Prøv å bit fra deg. Hjelper ikke det, så skift jobb.

Kan være at de rotter seg mot deg fordi du studerer medisin på si? (kom ikke her og tro at du er noe liksom)

Anonymous poster hash: 4b7b3...b60
Skrevet

Jeg har en følelse at dette er typisk i omsorgsyrker. Kommer selvfølgelig litt an på hvor du jobber.

Syns ikke du skal finne deg i dette. Sett damene/mennene på plass!

:jolie:

Skrevet

Dette høres definitivt ut som mobbing. Veldig bra du har sagt fra til sjefen din, selvom det høres ut som hun trenger litt mer info om mobbing generelt og spesielt hva du opplever. Du kan også snakke med verneombudet på arbeidsplassen din. Jeg håper dette er noe de tar på alvor, for det er fryktelig for deg å oppleve dette. Voksne mennesker oppfører seg ikke slik som dine kolleger.

Skrevet

Takk for svar. Jeg vet ikke hvorfor jeg er et offer, men kanskje fordi jeg er veldig åpen og hyggelig. Jeg befinner meg i mye dritt, og jeg takler mye motgang samt kritikk på jobb fordi jeg hele tiden er villig til å forbedre meg. Men i det siste har det tatt helt av, så nå klarer jeg ikke mer. Jeg er liten, 160 ca, og blond så kan hende at jeg er enkel å ta?

Kanskje jeg er stygg og dum, ikke vet jeg men jeg begynner å lure?

Anonymous poster hash: bfb1e...eac [/acrony

Åssen type kritikk får du? Er det helt umulige ting de krever?

Som foreksempel at de pirker på småting/ filleting.

Du har et helt fantastisk pågangsmot i hvertfall! En god kvalitet. :blomst:

Håper alt ordner seg til slutt, men vil absolutt anbefale å fortelle om enkelt hendelsene til sjefen din.

Ikke la disse folkene presse deg ned! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...