Holly Hobbie Skrevet 23. juni 2004 #21 Skrevet 23. juni 2004 Da jeg var fem trodde folk jeg var 8-9, men det har endret seg. Siden jeg ble 18 har folk ofte trodd jeg var yngre enn jeg var. Har funnet ut at det har mye med haarfarge aa gjoere. Hvis jeg er blond tror folk jeg er yngre enn jeg er - er jeg brunette er jeg plutselig "madam"....ergo: blondiner ser ofte yngre ut (og derfor proever jeg aa holde meg paa riktig side av haarfargeskalaen ).
Gjest Vega Skrevet 23. juni 2004 #22 Skrevet 23. juni 2004 Jeg er 39, men ingen reagerer når jeg sniker meg inn på Ungdomsklubben...
Gjest StoreSky Skrevet 23. juni 2004 #23 Skrevet 23. juni 2004 Mye artige greier ja... glad jeg ikke er døevakt! Har en kompis som er utdannet lege, han blir alltid spurt om leg, og når jeg møtte han på legevakten trodde jeg det var en ungsomselev som skulle være med legen i praksis eller no' sånt! .... inntil han sa at vi ikke trengte å hilse akkurat, siden vi kjenner hverandre!
vimsa Skrevet 24. juni 2004 #24 Skrevet 24. juni 2004 Forstår deg godt trådstarter. Selv blir jeg også tatt for å være yngre enn det jeg er, og det er ikke alltid like positivt. det føles i alle fall ikke slik. Det eneste positive er at jeg fortsatt får barnebillett på bussen :-) Akkurat sånn har jeg det også! Blir alltid spurt om leg på røyk, alkohol osv. Det er litt moro å se at enkelte som spør meg om leg blir flaue når de ser hvor gammel jeg er!(24)
Klips Skrevet 24. juni 2004 #25 Skrevet 24. juni 2004 Jeg er blitt så gammel at jeg synes det er herlig å se ung ut. Men som dere sier kan det være vanskelig når man vil virke litt mer autoritær, som på jobb. Mine triks er å sette opp håret i en sånn valkesak bakpå hodet, ta på høye hæler (jeg er i tillegg liten, nok et autoritetsproblem) og bruke mørke farger. Det skal visstnok gjøre at du ser eldre ut. Men håret har mest å si på meg. Håper forøvrig at autoriteten etter hvert skal komme helt av seg selv, uavhengig av mitt utseende.
Gjest Esther Skrevet 24. juni 2004 #26 Skrevet 24. juni 2004 Husker tilbake da jeg var 15, da ble jeg tatt for å være 19 endel ganger. Ganske kjekt, faktisk - for jeg gikk på diskotek og puber med 18- og 20-årsgrense fra jeg var 16 Nå er jeg 40 - selvom jeg føler meg som jeg er 25 enda, så tror jeg nok ikke at jeg ser sånn ut, nei ... Jeg har en sønn på 18 så da synes jeg det er ganske greit å se ut som jeg er moren hans og ikke søsteren . Men jeg holder meg i form - sykler og går hver dag - uansett vær og det gjør at jeg sprek og frisk ut uansett.
Gjest Aricept ulogga Skrevet 25. juni 2004 #27 Skrevet 25. juni 2004 Jeg har alltid blitt tatt for å være eldre enn det jeg er. Var veldig kjekt en periode. Aldri noe problem å komme inn på utesteder når jeg var 16-17 år. Mange tror fortsatt jeg er eldre enn det jeg er. Synes det kan begynne å snu nå... :-? Kan ha noe å si at alle mine venner er fem-seks-sju år eldre enn meg??
Saeria Skrevet 25. juni 2004 #28 Skrevet 25. juni 2004 Jeg har alltid blitt tatt for å være yngre enn det jeg er. Jeg er såpass vant til det, at det ikke hefter meg lengre.
Gjest GreenSky Skrevet 25. juni 2004 #29 Skrevet 25. juni 2004 Jeg har alltid blitt tatt for å være yngre enn det jeg er. Jeg er såpass vant til det' date=' at det ikke hefter meg lengre. [/quote'] Nei, men på "vår" alder begynner det å bli kult istedet. :-)
Saeria Skrevet 25. juni 2004 #30 Skrevet 25. juni 2004 Nei' date= men på "vår" alder begynner det å bli kult istedet. :-) Ja. Slutta å hefte meg med det når jeg var ca. 20 år. Så jeg har kost meg med mitt "unge" utseende i over 4 år. Og så ble jo huden min sååå mye bedre etter jeg la fra meg røyken i januar. :D
Kalas Skrevet 27. juni 2004 #31 Skrevet 27. juni 2004 Jeg blir også stort sett tatt for å være yngre enn det jeg er. Det aller gøyeste var for to år siden: Da skulle jeg på polet (og kjøpe VIN!) til 30-årsdagen min. Tror dere ikke jeg måtte vise leg!
Gjest Seleena Skrevet 28. juni 2004 #32 Skrevet 28. juni 2004 Eg har heile livet blitt tatt for å vere eldre enn eg er av folk eg møter, men har aldri vore på eit pol eller uteplass uten å måtte vise leg. På lør hilste eg på ein mann og han trudde ikkje eg var 18, fordi eg virka yngre. Det der går litt opp og ned. Så lenge ein er gammal nok så er vel det greit å sjå litt yngre ut er det ikkje?
Alterna Skrevet 28. juni 2004 #33 Skrevet 28. juni 2004 ALLE tar meg for å være mye yngre enn det jeg er. Jeg er i tidlig 20åra. Overhørte sjefen min sa på telefonen til mannen sin at jeg så ut som ei skolejente... "morsomt".... Vet ikke helt hva man skal gjøre med det, jeg. Vil liksom ikke begynne å kle meg som ei gammelkjerring heller. Er slank og kler meg deretter. Har ganske lys stemme samtidig. Plagsomt! Får håpe det blir bedre når jeg har rundet 30!
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #34 Skrevet 28. juni 2004 ALLE tar meg for å være mye yngre enn det jeg er. Jeg er i tidlig 20åra. Samme her...kombinert med en liten kropp ser jeg enda yngre ut,.. :cry: Clea - med leg i lomma
Gjest lurven Skrevet 28. juni 2004 #35 Skrevet 28. juni 2004 virker som det er mange her som ser ut for å være yngre enn de er. men hvis det er slik er det jo samfunnet det er noe galt med hvis alle ser yngre ut enn de er
Gjest Gjesta Skrevet 28. juni 2004 #36 Skrevet 28. juni 2004 men hvis det er slik er det jo samfunnet det er noe galt med hvis alle ser yngre ut enn de er Hehe, ikke sant... Jeg trøster meg med at jeg ser ung ut, men oppfører meg mer voksent enn mine venninner som ser eldre ut. Det gir meg fordeler når vi møter ukjente som ser på meg som "den lille drittungen" ved førsteinntrykk, og senere kommer for å unnskylde seg for tankegangen sin... Clea
Sheba Skrevet 29. juni 2004 #37 Skrevet 29. juni 2004 Jeg ser også yngre ut enn jeg er. Før så var det et helvete (blant annet når man hadde glemt igjen leg hjemme og var den eneste i gjengen som ble nekta i døra, sukk)., men nå er det jo bare et pre. Har en liten teori om at jeg ofte blir tatt for å være 6-7 år yngre enn jeg er fordi jeg er så liten, er kun 156 cm høy. Små mennesker kan liksom ikke være voksne de...
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2004 #38 Skrevet 29. juni 2004 Jeg er ei jente på 26 som ser ut som om jeg er 15 Kler meg voksent, det er ikke det som gjør det, men ansiktet mitt. Blir aldri tatt seriøst av noen og det(er for meg) et stort problem. Ble stoppet i trafikkontroll( under disse "beltedagene") og måtte da svare på endel spm. i forbindelse med beltebruk. De skulle også krysse av for hvilken aldersgruppe jeg tilhørte. Han spurte ikke engang etter alderen min, men sa at jeg helt klart var langt under 25... Hvor jeg enn er, blir jeg behandlet som et barn. Har en liten sønn på 1 år, som hele tida blir tatt for å være lillebroren min.. Noen av dere som har et tips til hva jeg kan gjøre for å se eldre ut? Du får begynne å røyke masse, og drikke masse alkohol, ikke vaske håret så ofte... så blir du fort seende gammel ut.... og da kan du angre
Sheba Skrevet 29. juni 2004 #39 Skrevet 29. juni 2004 Du får begynne å røyke masse, og drikke masse alkohol, ikke vaske håret så ofte... så blir du fort seende gammel ut.... og da kan du angre Det har ikke funka på meg så langt! (heldigvis får en kanskje si) - har ikke klart å slutte å røyke, og drikker øl med stort velbehag. Er dog ganske flink til å vaske håret mitt da... Må være det som gjør susen!
koldbruna Skrevet 29. juni 2004 #40 Skrevet 29. juni 2004 Jeg er 29 år nå og blir tatt for å være 18-19 år. Har bestandig sett ung ut og har mange ganger blitt bedt om legitimasjon når jeg skal kjøpe røyk og alkohol og blir bedt om å vise legitimasjon når jeg skal ut på byen. Men nå bryr jeg meg ikke lenger.er blitt så vant til det Koldbruna
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå