Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Jeg er ei jente på 26 som ser ut som om jeg er 15 Kler meg voksent, det er ikke det som gjør det, men ansiktet mitt. Blir aldri tatt seriøst av noen og det(er for meg) et stort problem. Ble stoppet i trafikkontroll( under disse "beltedagene") og måtte da svare på endel spm. i forbindelse med beltebruk. De skulle også krysse av for hvilken aldersgruppe jeg tilhørte. Han spurte ikke engang etter alderen min, men sa at jeg helt klart var langt under 25... Hvor jeg enn er, blir jeg behandlet som et barn. Har en liten sønn på 1 år, som hele tida blir tatt for å være lillebroren min.. Noen av dere som har et tips til hva jeg kan gjøre for å se eldre ut?
Gjest Myumi Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Hvordan har du håret ditt og hvordan sminker du deg?
Gjest GreenSky Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Jeg synes du er heldig. Jeg er også 26 og blir ofte tatt for å være 19 - 20. Synes det er helt greit.
Gjest Lea Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 Jeg blir også tatt for å være yngre enn jeg er. Men jeg tar det som et kompliment. Tror muligens at det kommer av at jeg har rundt ansikt og at jeg trives best i "unge" klær. Den eneste situasjonen jeg kan komme på der dette er negativt er i jobbsammenheng. Pleier å kle meg mer voksent når jeg skal møte ukjente mennesker i forbindelse med jobben.
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Skal love deg at du setter pris på det etterhvert. I min familie ser alle som barnerumper, men mine søstre i trettiårene er nok ikke lei seg for at folk tror de er i tjueårene, likeså tror jeg ikke moren min er lei seg for at folk tror hun er en 10-20 år yngre. For min del var det kanskje ikke så gøy i tenårene..
Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Jeg, mamma og mormor ser også yngre ut enn vi er. Litt dumt i jobbsammenheng, når det hender folk ikke tror på meg når jeg sier hva jeg er osv. Men jeg er alt blitt så gammel at jeg ellers synes det er greit.
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Jeg synes du er heldig. Jeg er også 26 og blir ofte tatt for å være 19 - 20. Synes det er helt greit. Øy, det er bare på grunn av mentaliteten din det *dukke*
Lorangemy Skrevet 22. juni 2004 #8 Skrevet 22. juni 2004 Hvordan du kler deg, sminker deg og har håret påvirker mye på utseende ditt. Jeg ble spurt etter leg. på 18 års grense (utested), og jeg er 28 år. Jeg gliste, viste leg. og takket for komplimentet.
-Fisken- Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har det omvendt. Har alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er. Håper det snur seg når jeg blir "voksen", hehe.
Gjest trådstarter Skrevet 22. juni 2004 #10 Skrevet 22. juni 2004 Hvordan har du håret ditt og hvordan sminker du deg? Har håret som oftest løst(halvlangt hår) og bruker lite sminke. Ser like ung ut uten sminke
*Emma* Skrevet 22. juni 2004 #11 Skrevet 22. juni 2004 Jeg har det også sånn - selvom det har bedret seg litt i det siste. Er 27 og ble så sent som før jul ihvertfall bedt om legg for kjøp av vin..dvs at de trorjeg er 17 eller yngre! Alle sier ta det som et kopliment...men det er jo ikke det. Hvem syns det er kuult at andre tror de er en liten "barnerumpe" når en endelig begynner å føle seg voksen selv. Om noen år (hvis ting fortsatt er slik) er det mulig jeg ser annerledes på saken....
Gjest Eir Skrevet 22. juni 2004 #12 Skrevet 22. juni 2004 Jeg er 25 og blir alltid spurt om leg på røyk og utesteder. Polet går greit av en eller annen merkelig grunn. Har alltid sett ung ut, men har først begynt å sette pris på det nå etter at jeg fylte 25. Dersom jeg sminker meg før jeg stikker på byen slipper jeg stort sett å vise leg, men uten sminke er jeg sjanseløs...
Gjest 3llie Skrevet 22. juni 2004 #13 Skrevet 22. juni 2004 Jeg er 21 og ser ut som jeg er 17-18 år, samme hvordan jeg kler meg og hvordan jeg sminker meg. Det var i grunn værst da jeg var rundt 16 år og sikkert kunne gått for å være 12! :-?
Gjest trådstarter Skrevet 23. juni 2004 #14 Skrevet 23. juni 2004 Da jeg var 22 ble jeg faktisk spurt om jeg var 14!! Synes ikke det var noe særlig.. Jeg synes det av og til blir så ille at jeg unngår situasjoner hvor jeg vet jeg vil bli spurt om legitimasjon. Får heller andre til å handle for meg hvis jeg skal på polet f.eks. Har lyst til å bestille slike t-shirts med trykk, men på min skal det stå; Jeg er faktisk 26 år- tro det eller ei :-?
Tusenfryd Skrevet 23. juni 2004 #15 Skrevet 23. juni 2004 Jeg var 25 da jeg ble nektet inngang på et utested med 18 årsgrense (ikke spør hvorfor jeg overhode ville inn...) Jeg synes det var moro da - etterpå - og har siden også satt pris på at jeg holder meg godt. Ansiktet mitt ser akkurat ut som da jeg var 4, så... Selv om det kanskje ikke er noen trøst, så vil du, som de andre sier, sette pris på det når du du passerer 30 - 35 - 40 og fortsatt holder deg godt. Hvis det er et stort problem, så be frisøren klippe deg i en mer voksen frisyre. Få make-up veiledning og kvitte deg med evt hoftejeans og t-skjorter. Klær kan gjøre mye! Be om råd i en klesbutikk som Vivikes og ikke H&M...
Ingeborg Skrevet 23. juni 2004 #17 Skrevet 23. juni 2004 Ikke nødvendigvis artigere å alltid bli tatt for å være eldre enn du er... Helt siden jeg var barn har jeg gått for å være 4-5 år eldre enn jeg er. Da jeg var 12 så jeg ut som en 16-åring, og da jeg var 16 gikk jeg for å være 20 og så videre... Nå begynner det heldigvis å "jevne seg ut" litt (jeg er 25). Men når jeg har en samboer på 24 som ser 3-4 år YNGRE ut enn sin egentlige alder, er det enkelte som stusser av og til. Det er jeg faktisk ganske lei av. Så jeg forstår trådstarteren godt - men det kan gå motsatt vei også!
Gjest 1111 Skrevet 23. juni 2004 #18 Skrevet 23. juni 2004 Forstår deg godt trådstarter. Selv blir jeg også tatt for å være yngre enn det jeg er, og det er ikke alltid like positivt. det føles i alle fall ikke slik. Det eneste positive er at jeg fortsatt får barnebillett på bussen :-)
nat26 Skrevet 23. juni 2004 #19 Skrevet 23. juni 2004 Er også 25,blir 26 om 2 mnd,men jeg får aldri kjøpt røyk uten leg,kommer ikke på diskotek uten å vise leg heller.Tar det som en kompliment jeg
Amarante Skrevet 23. juni 2004 #20 Skrevet 23. juni 2004 En i klassen til kjæresten min sa at jeg så ut som en ungdomsskoleelev..ble litt fornærma akkurat da Jeg er snart 20, så føler meg litt eldre enn en i 8 kl på ung.skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå