Gå til innhold

Ring i hvitt gull

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fått en forlovelsesring av kjæresten min i hvitt gull med diamanter som var aldeles nydelig. Jeg går med ringene mine hele tida, og er dårlig til å ta dem av.

Kjæresten min sier at han fikk beskjed om da han var i butikken at jeg måtte ta ringen av hver gang jeg skulle dusje/sove/gjøre noe, for ellers ville ringen bli stygg, og diamantene kunne løsne.

Må jeg virkelig ta av meg ringen hver gang jeg skal gjøre noe? Det virker utrolig slitsomt. Jeg er redd for at jeg kommer til å ta den av meg et sted og så glemme å ta den på igjen.

Anonymous poster hash: 6e321...d2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har fått en forlovelsesring av kjæresten min i hvitt gull med diamanter som var aldeles nydelig. Jeg går med ringene mine hele tida, og er dårlig til å ta dem av.

Kjæresten min sier at han fikk beskjed om da han var i butikken at jeg måtte ta ringen av hver gang jeg skulle dusje/sove/gjøre noe, for ellers ville ringen bli stygg, og diamantene kunne løsne.

Må jeg virkelig ta av meg ringen hver gang jeg skal gjøre noe? Det virker utrolig slitsomt. Jeg er redd for at jeg kommer til å ta den av meg et sted og så glemme å ta den på igjen.

Anonymous poster hash: 6e321...d2b

Jeg har ikke fått den beskjeden, jeg har på min hele tiden. Hva er vitsen med en forlvelsesring om den ikke kan bruks?

Anonymous poster hash: 24fc2...180

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt på min ring i hvitt gull med diamant omtrent hver eneste dag i 3 år og den er fin enda :) Vasker opp, vasker hendene, sover, dusjer og lager mat med den.

Når jeg studerte den litt nærmere nå ser jeg at den er ganske ripete, men det kommer nok ikke av dusjing og soving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ut som hvordan man skal holde en ring i falskt sølv fra glitter seende halvveis grei ut....?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk også den beskjeden. Det er 13 år siden nå og den har vært med på alt. Noen riper i selve ringen har det blitt, men diamantene er like fine og jeg har ikke mistet noen. Husk at vi snakker om verdens sterkeste materiale. Er nok bare de noe de sier for å beskytte seg selv.

Anonymous poster hash: f3fdc...e30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to ringer i hvitt gull med diamanter. De er med på alt, og har vært det i mange år.

Fikk aldri beskjed om å ta de av el.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har en aliansering i hvitt og gult gull med 2 store diamanter.

Ringen var ny nyttårsaften 1999, og har blitt brukt hver dag siden. Tar den av når jeg sover hjemme pga mye vann i kroppen. Den har ellers vært med overalt, når jeg er på reiser snur jeg diamantene inn i håndflaten, men tar den ikke av.

Har og en aliansering fra ca 1985 den er og mye brukt, men leveres inn til gullsmeden omtrent årlig for rens av diamanten og rodinering. Da blir ringen god som ny.

Anonymous poster hash: a2543...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk også den beskjeden. Det er 13 år siden nå og den har vært med på alt. Noen riper i selve ringen har det blitt, men diamantene er like fine og jeg har ikke mistet noen. Husk at vi snakker om verdens sterkeste materiale. Er nok bare de noe de sier for å beskytte seg selv.

Anonymous poster hash: f3fdc...e30

Diamanter er harde ja, men er man uheldig og dunker borti noe og treffer "rett" så kan diamanten knuse.

Det stemmer at ringen vil slites over tid, og hvor fort avhenger av bruken, men dette er man jo klar over dersom det er en ring som skal brukes mye. Du bestemmer selv om du aldri vil ta ringen av selv om det i teorien anbefales.

Klørne som holder diamanten slites over tid og det er viktig at disse sjekkes med jevne mellomrom og byttes ut dersom det er behov for det. Hvitt gull er belagt med rhodium for å få den hvite fargen (siden hvitt gull er litt gulaktig da gull=gult) og dette vil slites av over tid. Som en annen AB skriver over så kan ringen leveres inn og rhodineres på ny :)

Anonymous poster hash: a336f...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sikkert tatt den av når jeg skal dusje, men det er fordi jeg ikke liker at det er fuktig under den når jeg kommer ut av dusjen :P

Vet den er verdt masse penger, men planen er vel ikke å selge den? Da gjør det vel ikke noe med en ripe her og der? :) Når du er 80 og alene (menn er ikke så flinke til å leve like lenge som oss ;) ) kan du sitte å se på alle ripene og tenke at de har vært med på ekteskapets løp.
Jeg vil heller ha en slitt ring eller en som ser helt ny ut etter 50 år. Mange minner :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en ring i hvitt gull med 7 litt mindre diamanter på for 5 år siden. Har brukt den nesten hver dag. Har ikke dusjet med den da jeg er redd for at jeg skal sette den fast i håret. :P Men jeg har bla. vasket hendene med den på veeeldig mange ganger iløpet av disse 5 årene, og den er fortsatt like fin.

Så jeg tror ikke du trenger å ta den av deg hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får riper i den kan du sende den til rhodinering hos gullsmeden så blir den like fin igjen.

Jeg tar av meg både giftering og forlovelsesring når jeg dusjer og sover. Aldri fått beskjed om det men gjør det allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjør ikke det, det gidder jeg virkelig ikke.. Da får den heller komme inn til rens, pussing og vedlikehold en gang i blant.

Anonymous poster hash: de116...df0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du får riper i den kan du sende den til rhodinering hos gullsmeden så blir den like fin igjen.

Jeg tar av meg både giftering og forlovelsesring når jeg dusjer og sover. Aldri fått beskjed om det men gjør det allikevel.

Hva er rhodinering? Og omtrentlig hvor mye betaler du for det?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alliansering i hvitt gull med diamant, den er med på alt, like fin, bare noen mindre riper om man virkelig studerer. Er kun på jobben den ikke blir med siden jeg jobber som sykepleier. Men ligger med den om natten, den er med i dusjen, snekring, maling, matlaging, vasking osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rhodinering? Og omtrentlig hvor mye betaler du for det?

På ringer i hvitt gull er det er tynt lag med rhodium på ringens overflate. Rhodinering er da at dette legges på på nytt, alle riper blir borte og ringen ser ut som ny.

Jeg betalte 350 kr hos gullsmeden sist, for én ring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ringer i hvitt gull er det er tynt lag med rhodium på ringens overflate. Rhodinering er da at dette legges på på nytt, alle riper blir borte og ringen ser ut som ny.

Jeg betalte 350 kr hos gullsmeden sist, for én ring.

Vet du om det er mulig hvis det er gravering på (innsiden av) ringen, eller blir den også borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det er mulig hvis det er gravering på (innsiden av) ringen, eller blir den også borte?

Jeg har gravering i den jeg sendte inn og det var like fint. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noen sånn beskjed. Har gått med min mye og den har fått "røff" behandling holdt jeg på si, men den er fin enda. Litt små riper, men det blir det vel alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...