AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg prøver meg med en profil på Møteplassen. Jeg er slank (55kg.) og pen (i følge utsagn fra andre). Ønsker å møte en kjekk og slank mann på minimum 180 cm. Vil det virke avskrekkende på menn om jeg skriver dette? Er fryktelig lei av å bli bombadert med brev fra kulemage-menn på 173, og det finnes ingen steder på Møteplassen der man kan hake av for foretrukket høyde og utseende på ønsket partner. Anonymous poster hash: 8e466...00f
Sphynx Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 De som faktisk er minimum 180 vil nok synes du virker overfladisk om du setter dette som et krav. Prøv heller å skrive noe slikt som 'Er svak for høye menn' osv. 19
Catlin Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Jeg vil tro at mange vil se på deg som mest opptatt av ytre kvaliteter når du spesifiserer det på den måten i profilen din. 6
nattsvermer Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Også må du huske at mange menn mener de er kjekke selv om de har kulemage Mange menn har et litt annet selvbilde enn det vi kvinner ofte har. 8
Gjest Iben Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Syns folk skal slutte å gi tips om hva folk skal skrive - og ikke skrive - i datingprofiler. Det eneste man oppnår med det er å hjelpe folk med å fremstå som noe de ikke er. Dersom det falt deg naturlig inn å spesifisere at du er ute etter menn på 180+ cm, dersom du syns det er attraktivt med menn som tenker "hey, jeg er jo dødskjekk!" og dersom det irriterer deg så mye å få en melding fra noen du ikke syns er attraktiv nok, så gjennspeiler vel profilteksten din den personen du er. Og det er en helt ærlig sak. Med andre ord er profilteksten din perfekt som den er. Personlig hadde jeg ikke svart fordi jeg syns ikke det er attraktivt med kvinner som syns det er attraktivt med menn som syns de selv er så deilige. Men det er garrantert andre som vil finne det attraktivt. Det er bare bra at folk er ærlige og skriver det som først faller dem inn, sånn at andre kan sile ut deretter, og flest mulig forhåpentligvis kan finne noen de faktisk passer sammen med. Slutt å hjelpe folk med å pynte på sannheten, dere gjør dem bare en bjørnetjeneste. Endret 30. juni 2014 av evnukken 6
QueenOfTheSidewalk Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Lei for å si det, men de kommer fortsatt til å bombandere deg med brev Kan hende de legger til "Ser du har høye krav, MEN..." 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Ønsker å møte en kjekk og slank mann på minimum 180 cm. Vil det virke avskrekkende på menn om jeg skriver dette? Anonymous poster hash: 8e466...00f Jeg er mann og først tenkte jeg det var helt greit, ble ikke avskrekket, men så tenkte jeg at "kjekk" er rimelig subjektivt. "er vel greiere å bare ha slank og 180 for så å se på bildet om de er kjekke? Anonymous poster hash: 6caf3...191 1
Sphynx Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Syns folk skal slutte å gi tips om hva folk skal skrive - og ikke skrive - i datingprofiler. Det eneste man oppnår med det er å hjelpe folk med å fremstå som noe de ikke er. Dersom det falt deg naturlig inn å spesifisere at du er ute etter menn på 180+ cm, dersom du syns det er attraktivt med menn som tenker "hey, jeg er jo dødskjekk!" og dersom det irriterer deg så mye å få en melding fra noen du ikke syns er attraktiv nok, så gjennspeiler vel profilteksten din den personen du er. Og det er en helt ærlig sak. Med andre ord er profilteksten din perfekt som den er. Personlig hadde jeg ikke svart fordi jeg syns ikke det er attraktivt med kvinner som syns det er attraktivt med menn som syns de selv er så deilige. Men det er garrantert andre som vil finne det attraktivt. Det er bare bra at folk er ærlige og skriver det som først faller dem inn, sånn at andre kan sile ut deretter, og flest mulig forhåpentligvis kan finne noen de faktisk passer sammen med. Slutt å hjelpe folk med å pynte på sannheten, dere gjør dem bare en bjørnetjeneste. Jeg skjønner hva du mener, meeeeen. Vi damer pynter litt på sannheten hele tiden, ta sminke for eksempel...
Hjerteblomst Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Synes du skal være ærlig, jeg, enkelt og greit!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Lei for å si det, men de kommer fortsatt til å bombandere deg med brev Kan hende de legger til "Ser du har høye krav, MEN..." Haha!!!Er du synsk??? Jeg logget meg nettop inn på Møteplassen nå,og jaggu hadde ikke en person sendt meg melding der han skriver akkurat dette! da i forhold til at han ikke hadde bilde,me regnet med jeg ville ha det. Men det kunne han skaffe "på oppfodring" ,som det stod...Merkelig med alle disse billedløse.. ts Anonymous poster hash: 8e466...00f
Marie90 Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Så vidt jeg vet er det ganske mange som oppgir krav til utseende. En venninne av meg er registrert på en internasjonal side (bor i NY) og nesten alle mennene er rett frem ang. hva slags utseende de foretrekker hos en kvinne. Jeg ville ikke skrevet "kjekk", da det er subjektivt samt at det er en viss fleksibilitet ift. hva selv en person kan like. Hoyde synes jeg er greit å nevne. Det er jo en ganske konkret sak og hvis du vet med deg selv at du kun faller for menn over en viss hoyde og at det sjelden er unntak, så skriv det. Det er også greit å legge til "vil gjerne ha en aktiv mann i god form". Ellers har vel de fleste bilde så du kan greit nok sortere ut hvem du vil treffe og ikke. Det er jo ikke en forferderlig jobb å sortere ut de som sender deg melding og ikke er attraktivt.
Teeden Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Sannsynligheten for at de du faktisk ser etter gidder å svare deg med en sånn tekst blir jo mindre, mens du fortsatt ikke luker vekk de som sender meldinger til alle uten å lese profilteksten. Hvor sjarmerende hadde du funnet det hvis en fyr skrev noe lignende i teksten sin, der han foretrekker slanke kvinne under 55 kg, med langt naturlig hår uten extentions, og har null interesse for flatbrysta kvinner? 4
Teeden Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Så vidt jeg vet er det ganske mange som oppgir krav til utseende. En venninne av meg er registrert på en internasjonal side (bor i NY) og nesten alle mennene er rett frem ang. hva slags utseende de foretrekker hos en kvinne. Jeg ville ikke skrevet "kjekk", da det er subjektivt samt at det er en viss fleksibilitet ift. hva selv en person kan like. Hoyde synes jeg er greit å nevne. Det er jo en ganske konkret sak og hvis du vet med deg selv at du kun faller for menn over en viss hoyde og at det sjelden er unntak, så skriv det. Det er også greit å legge til "vil gjerne ha en aktiv mann i god form". Ellers har vel de fleste bilde så du kan greit nok sortere ut hvem du vil treffe og ikke. Det er jo ikke en forferderlig jobb å sortere ut de som sender deg melding og ikke er attraktivt. Litt av problemet til kvinner som søker "kjærlighet" er at de blit alt for konkrete. Dere sjarmerer ikke akkurat med det, men dere gir jo oppskriften på hva som må til for å få en natt dere. 5
ZANET Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Syns folk skal slutte å gi tips om hva folk skal skrive - og ikke skrive - i datingprofiler. Det eneste man oppnår med det er å hjelpe folk med å fremstå som noe de ikke er. Ganske uenig. Menn vil kanskje ta feil av TS og tro at hun er mer overfladisk enn det som er tilfelle, om hun f.eks. skriver at menn må være minst 180 cm og ha mørkt hår. Det virker naturligvis overfladisk, men hun trenger ikke å være så ille som det ser ut som. Jeg tror det er lurt å få mest/best mulig hjelp til å fremstille seg selv så attraktiv som mulig, slik at man får et godt utgangspunkt for å treffe noen. Man skal ikke lyve på seg noe, men det er stor forskjell på å lyve vs å ha fått hjelp til å skrive på en hensiktsmessig måte, i forhold til hva en leser vil finne attraktivt. 3
Gjest SoccerPlayer Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Synes du skal være ærlig, jeg, enkelt og greit! Synes jeg også!
Marie90 Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Syns folk skal slutte å gi tips om hva folk skal skrive - og ikke skrive - i datingprofiler. Det er en sannhet med modifikasjoner at ens egne ideer er deres mest "genuine jeg". Et eksempel er unge menn som bruker sjekkereplikker eller metoder de har lest om på nett. Det er ikke deres "sanne jeg", det er noe de har lagt seg til i desperasjon som ikke fungerer. De er muligens bedre mennesker enn de fremstår som, de mangler bare evnen til å kommunisere det. En datingprofil krever litt arbeid og justering rett og slett fordi den er begrenset og man skal innebefatte en hel personlighet på liten plass. De fleste har dusinvis av bilder av seg selv på sin Facebookprofil. Sammen kan de skape en inntrykk, men dersom en gitt person bare så ETT bilde av deg kunne de skal et helhetsinntrykk som var veldig annerledes enn om de så et annet bilde. Dersom du er en sosial og omgjengelig person med et stort nettverk vil ikke noen anta dette om profilbildet ditt er deg selv som stirrer inn i webcam. Dersom du er sporty og aktiv vil ingen vite dette med mindre du forteller det. Noen er altfor negative og lister opp hva de IKKE vil ha i en partner fremfor hva de vil ha. Alle har negative sider og ingen er perfekte, men poenget er at folk skal bli overbevist om dine positive sider forst og dine negative senere, kun når de forstår at dine positive veier opp for de negative (forhåpentligvis). Det å lyve er f.eks. å laste opp et bilde fra ti år tidligere eller da du var ti kilo lettere. Det å pynte på sannheten er å si at du drikker sosialt dersom du egentlig er alkoholiker. Det skal man selvsagt ikke. Men veldig mange er såpass dårlige på å kommunisere de positive sidene ved seg selv at de faller helt igjennom og kunne trengt litt hjelp. Ellers synes jeg TS skal skrive at hun vil ha en mann som er i god form, slik hun selv er, og over en viss hoyde dersom det er et ultimatum. Jeg kjenner menn som sier "kun kvinner under 30" eller "slank med langt hår" og det er helt greit - de kaster ikke bort tiden til kvinner de uansett ikke er tiltrukket av.
Gjest brutal_mann Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Da jeg fremdeles hadde behov for nettdating så gikk jeg alltid pent forbi de profilene som krevde et bestemt utseende. 6
Genesis Skrevet 30. juni 2014 #18 Skrevet 30. juni 2014 Jeg prøver meg med en profil på Møteplassen. Jeg er slank (55kg.) og pen (i følge utsagn fra andre). Ønsker å møte en kjekk og slank mann på minimum 180 cm. Vil det virke avskrekkende på menn om jeg skriver dette? Er fryktelig lei av å bli bombadert med brev fra kulemage-menn på 173, og det finnes ingen steder på Møteplassen der man kan hake av for foretrukket høyde og utseende på ønsket partner. Anonymous poster hash: 8e466...00f Vel, det du skriver er ekvivalent med menn som krever enn fit kvinne med stramm midje, uten overflødig fett. Så kan du jo reflektere selv rundt hvordan du hadde sett på en person med denne profilteksten. Generelt synes jeg det er legitimt å stille hvilke krav du vil, men vær oppmerksom på signalene du sender ut. "minst 180 og gjerne veltrent med litt muskler", tror jeg vil få deg til å virke overfladisk og harry, også blant veltrente menn over 180 ( de med noe i toppen i alle fall). 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #19 Skrevet 30. juni 2014 Sannsynligheten for at de du faktisk ser etter gidder å svare deg med en sånn tekst blir jo mindre, mens du fortsatt ikke luker vekk de som sender meldinger til alle uten å lese profilteksten. Hvor sjarmerende hadde du funnet det hvis en fyr skrev noe lignende i teksten sin, der han foretrekker slanke kvinne under 55 kg, med langt naturlig hår uten extentions, og har null interesse for flatbrysta kvinner? Jeg hadde ikke reagert noe særlig på det. Synes alle må få ha sine preferanser,enten man er mann eller kvinne. ts Anonymous poster hash: 8e466...00f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #20 Skrevet 30. juni 2014 Vel, det du skriver er ekvivalent med menn som krever enn fit kvinne med stramm midje, uten overflødig fett. Så kan du jo reflektere selv rundt hvordan du hadde sett på en person med denne profilteksten. Generelt synes jeg det er legitimt å stille hvilke krav du vil, men vær oppmerksom på signalene du sender ut. "minst 180 og gjerne veltrent med litt muskler", tror jeg vil få deg til å virke overfladisk og harry, også blant veltrente menn over 180 ( de med noe i toppen i alle fall). Jeg har ingen problemer med andres preferanser. Noen menn skriver rett ut at de søker kvinner med former,kvinner under i en viss aldersgruppe ,etc. Det er helt greit. Jeg konstanterer da at jeg ikke passer deres preferanser og blar videre til neste profil, uten å være fornærmet eller få dårlig selvtillit av den grunn. Jeg har ikke skrevet noe om at han må være "Veltrent med litt muskler" .Hvor skrev jeg det? Jeg skrev "slank", siden jeg er det selv synes jeg det passer meg best. Dette er litt på bakrunn av at flere jeg har møtt har definert seg selv som "normalbygd" under beskrivelse av kroppsfasong, og dette har vist seg å ikke stemme i virkeligheten.Om noen synes de er normalbygd om de er 30 kg overvektig så gjerne for meg, men slank synes jeg er umulig å misforstå. Derfor ville jeg gjerne ha det med i profilteksten. Men vil selvsagt formulere meg på en måte som ikke virker for overfladisk. Noen utseendemessig krav synes jeg det likevel må være lov å stille. ts Anonymous poster hash: 8e466...00f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå