AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg har prøvd å få svar fra nav på telefon men får forskjellige svar, noen som vet om jeg kan få engangsstønad og arbeidsavklaringspenger samtidig, også tar faren foreldrepermisjon etter uke 7 (etter at barnet er født). for det som er at jeg går på aap og går på tiltak/utdanning.. noen som vet om det ? Anonymous poster hash: 275a2...7e4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Du får ikke engangsstønad, siden du har krav på foreldrepenger (AAP regnes som inntekt). Anonymous poster hash: 82c9e...d66
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Og for at far skal ha rett til mer enn fedrekvoten må mor være i minst 75 % aktivitet. Anonymous poster hash: 58022...6b5 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Det vil ingen her kunne svare deg på, du må snakke med oppfølgeren din hos nav. Det som avgjør er hvorvidt du kan følge aktivitetsplanen din i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel.. Det er noe som din oppfølger må vurdere, noen får både aap i den perioden samt engangsstønad fordi de kan følge planen sin, mens andre må ta fri fra aktivitetsplanen sin (fri fra studier, tiltak, jobb i forbindelse med fødsel) og får kun engangsstønad.. Ser noen skriver at man ikke har rett på engangsstønad når man har rett på foreldrepenger - man kan faktisk velge om man vil motta engangsstønad eller foreldrepenger... Er du student eller går du på tiltak? Ser du nevner begge deler - for at far skal kunne ta ut foreldrepenger må du være fulltidsstudent eller jobbe 75% fra uke 7.. Om det er studier - har du avklart at du får lov til å fortsette på studier etter fødsel i forhold til nav og oppfølger på aap og studiested? Isåfall er det ikke noe problem at du er fulltidsstudent og far tar ut foreldrepenger.. Anonymous poster hash: 737a7...983
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Det vil ingen her kunne svare deg på, du må snakke med oppfølgeren din hos nav. Det som avgjør er hvorvidt du kan følge aktivitetsplanen din i de 3 ukene før og 6 ukene etter fødsel.. Det er noe som din oppfølger må vurdere, noen får både aap i den perioden samt engangsstønad fordi de kan følge planen sin, mens andre må ta fri fra aktivitetsplanen sin (fri fra studier, tiltak, jobb i forbindelse med fødsel) og får kun engangsstønad.. Ser noen skriver at man ikke har rett på engangsstønad når man har rett på foreldrepenger - man kan faktisk velge om man vil motta engangsstønad eller foreldrepenger... Er du student eller går du på tiltak? Ser du nevner begge deler - for at far skal kunne ta ut foreldrepenger må du være fulltidsstudent eller jobbe 75% fra uke 7.. Om det er studier - har du avklart at du får lov til å fortsette på studier etter fødsel i forhold til nav og oppfølger på aap og studiested? Isåfall er det ikke noe problem at du er fulltidsstudent og far tar ut foreldrepenger.. Anonymous poster hash: 737a7...983 ja jeg studerer, og skal begynne på andre året mitt til høsten.. Anonymous poster hash: 275a2...7e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå