AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Jeg feiret min datters bursdag for en tid tilbake siden. Hun sa at hun nektet å be ei i klassen fordi at hun likte hun ikke. Jeg sa at det var hennes bursdag og dette måtte hun bestemme selv. Så ble alle de andre i klassen bedt unntatt hun. Nå ettertid har foreldrende til denne jenta unngått å snakket med oss. De har bare godt rett forbi oss uten å sagt hei en gang. Så jeg tror dem har blitt fornærmet og det forstår jeg jo, det hadde jeg og blitt visst ikke min datter hadde blitt bedt i bursdagsfeirng.men som jeg sa, så var dette hennes bursdag og jeg mener da at hun må få bestemme selv hvem hun vil be. Hun hadde antakelig blitt sur på meg visst jeg hadde bedt henne allikevel. Men hun fortalte før sommerferien at denne jenta hadde grått mye og sagt til min datter at var det kjipt av henne og ikke be hun. Anonymous poster hash: 05b47...ccf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Hvor gammel er datteren din? Hos oss har ikke barna fått velge slikt selv. Vi inviterer kun barna av samme kjønn, men vi inviterer alle av samme kjønn i llassen. Noe annet er direkte ufint. Hvordan ville ditt barn følt det om ikke hunhadde blitt invitert? Vi har hatt siste barnebursdag det året de fylte 12. Etter det når vi har feiret har de invitert 8-10 av sine nærmeste venner, uavhengig av om de går i samme klasse/på samme skole eller ikke. Anonymous poster hash: 2857d...e28 17
Populært innlegg Polly Ester Skrevet 30. juni 2014 Populært innlegg #3 Skrevet 30. juni 2014 Et stort, rungende JA - dette var forferdelig dårlig gjort av deg og helt feil. Sånt gjør man bare ikke. Man lar ikke være å be bare en person i en bursdag. Det er så hårreisende egoistisk og fullstendig ... jeg har ikke ord. Ja, dette var så feil som det kunne få blitt. Herlighet. Du er voksen og burde lære datteren din at man ikke holder en person utenfor sånn. Dette er regelrett mobbing. Kjenner jeg har skikkelig vondt at den stakkars jenta som ble utelatt. Og jeg syns faktisk litt synd på datteren din også. 76
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Jeg kan forstå tankegangen din. Selvsagt bestemmer datteren din hvem hun skal be. Akkurat som din mann bestemmer hvem han vil bo med, dine arbeidskolleger bestemmer hvem de vil prate med og din familie bestemmer hvem de vil tilbringe tid med. Så når mannen din flytter fra deg og flytter inn hos sin elskerinne, kollegene dine ignorerer deg og lar deg sitte og ete lunsjen din mutters alene og familien din later som du er luft og "glemmer" fødselsdagen din satser jeg på at du viser dem samme storsinn og forståelse. De er jo i sin fulle rett til å selv bestemme hvem de vil omgås. Anonymous poster hash: 58906...d74 21
Berit Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Det er uhørt å invitere alle jentene i klassen utenom en. Dette gjør man bare ikke. 11
dillyduzit Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 (endret) Som den som aldri ble invitert, det var noe av det mest sårbare en kunne gjøre på den tiden. Stakkars jente. Håper datteren er fornøyd med seg selv nå, og du TS, passer på at hun inviterer alle neste gang. Endret 30. juni 2014 av dillyduzit 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Dette må være tull? SÅ dum er vel ingen at de inviterer alle ungene utenom én.... Anonymous poster hash: 2581d...0d3 28
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Håper dette er tull.. Anonymous poster hash: 69ef6...399 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Dette er ikke tull i det hele tatt. Jeg gjorde dette fordi at min datter skulle bli fornøyd, for hun hadde blitt ganske sur på meg om jeg ikke hadde gjort det. Jeg har prøvd å snakke med moren til denne jenta, men hun ønsker visst ikke å ha mer kontakt med oss. Jeg skal se neste år om vi skal be henne da. Jeg har spurt datteren min om denne jenta har blitt mobbet på skolen, men hun sier at der bare er det at hun har snakket stygt til henne på skolen og derfor liker hun ikke henne. Anonymous poster hash: 05b47...ccf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #10 Skrevet 30. juni 2014 Det er vel dette som er grunnen til at det har kommet så mange bursdagsregler på skolene nå. Tull eller ikke her, så vet alle at det har skjedd og kommer til å skje igjen. Men jeg er litt delt på dette området, grunnet jeg var et mobbeoffer selv som liten. Så jeg skjønner både barnas ønske om å ikke ha enkelte unger på besøk, og det utestengte barnet og foreldrene. Skulle jeg ha hatt bursdagsfeiringer etter nymotens regler fra skolen, måtte jeg ha invitert de som mobbet meg også. Hvor festlig feiring hadde jeg fått da? "Jo, du må invitere de også så de kan ødelegge dagen din, ellers føler de seg utenfor". Nå har jeg aldri vært tilhenger av å ha bursdagsselskap, så for meg løste det seg enkelt med at jeg ikke ville ha noen på besøk (og har heldigvis hatt foreldre som har respektert at jeg synes bursdager er tull). Men så er det også forskjell på å bare invitere 3-4 nære venner, og alle i klassen untatt en. Det første synes jeg må være greit. Skolen skal ikke kunne gå inn og detaljstyre livene til folk til hver minste lille ting. Som foreldre hadde jeg aldri invitert unger hjem dersom jeg visste de mobbet mitt barn eksempel. Hadde skolen hengt seg opp i det, hadde jeg bedt de rydde opp i mobbingen på skolen først før de kunne forlange og sette regler på hvem jeg skal ha inn i mitt hus. Anonymous poster hash: 6b3a8...36c 4
Polly Ester Skrevet 30. juni 2014 #11 Skrevet 30. juni 2014 Dette er ikke tull i det hele tatt. Jeg gjorde dette fordi at min datter skulle bli fornøyd, for hun hadde blitt ganske sur på meg om jeg ikke hadde gjort det. Jeg har prøvd å snakke med moren til denne jenta, men hun ønsker visst ikke å ha mer kontakt med oss. Jeg skal se neste år om vi skal be henne da. Jeg har spurt datteren min om denne jenta har blitt mobbet på skolen, men hun sier at der bare er det at hun har snakket stygt til henne på skolen og derfor liker hun ikke henne. Anonymous poster hash: 05b47...ccf Du mener ikke for ramme alvor at du som voksen er redd for at datteren din skal bli sur på deg? Og for å tilfredsstille datteren din så utelater du kun én jente... Du skal se neste år OM du skal be henne? Selvfølgelig skal du be henne også, dersom du ber de andre. Hvis du tenker på deg selv oppi dette her, hvordan hadde du selv følt deg hvis det var du som var den eneste på jobben som ikke ble invitert i et bursdagsselskap eller den eneste av vennegjengen som ikke ble invitert. 22
Gjest Sansol Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Dette er ikke tull i det hele tatt. Jeg gjorde dette fordi at min datter skulle bli fornøyd, for hun hadde blitt ganske sur på meg om jeg ikke hadde gjort det. Jeg har prøvd å snakke med moren til denne jenta, men hun ønsker visst ikke å ha mer kontakt med oss. Jeg skal se neste år om vi skal be henne da. Jeg har spurt datteren min om denne jenta har blitt mobbet på skolen, men hun sier at der bare er det at hun har snakket stygt til henne på skolen og derfor liker hun ikke henne. Anonymous poster hash: 05b47...ccf Hei på deg trollet
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 30. juni 2014 #13 Skrevet 30. juni 2014 Syns du det hadde vore kjekt at alle jentene utanom di datter vart invitert i gebursdag? Heilt hårreisande gjort!! Du bør ta deg kraftig saman!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Jeg forstår at det blir sterke reaksjoner på dette, men min datter er viktigst å ta vare på. Og jeg stiller selvfølgelig veldig mye opp for henne. Jeg tenker at visst hun hadde kommet i min datters bursdag, så hadde dette ødelagt litt for min datters bursdagsfeirng. For hun ba meg om at jeg ikke måtte be hun for da kom til å bli ganske lei seg visst hun kom. Jeg ville aldri såret min datter og jeg redd for at denne jenta kan ha mobbet datteren min uten at hun tør å fortelle om det. Anonymous poster hash: 05b47...ccf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #15 Skrevet 30. juni 2014 Syns du det hadde vore kjekt at alle jentene utanom di datter vart invitert i gebursdag? Heilt hårreisande gjort!! Du bør ta deg kraftig saman! Jeg hadde nok lurt på hvofor hun ikke hadde blitt bedt, men jeg hadde ikke bært nag til foreldrene. Anonymous poster hash: 05b47...ccf
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Jeg forstår at det blir sterke reaksjoner på dette, men min datter er viktigst å ta vare på. Og jeg stiller selvfølgelig veldig mye opp for henne. Jeg tenker at visst hun hadde kommet i min datters bursdag, så hadde dette ødelagt litt for min datters bursdagsfeirng. For hun ba meg om at jeg ikke måtte be hun for da kom til å bli ganske lei seg visst hun kom. Jeg ville aldri såret min datter og jeg redd for at denne jenta kan ha mobbet datteren min uten at hun tør å fortelle om det. Anonymous poster hash: 05b47...ccf Så du synes det er fælt hvis denne jenta har mobbet jenta di, også nærmest mobber du som voksen tilbake? Ser du virkelig ikke hvor feil du tar i denne saken ang. å ikke be inn en enkelt jente. Dere inviterte alle unntatt ei. Hva hadde du følt hvis de andre foreldrene hadde bedt alle unntatt datteren din? Nei, her er det nok mye som må røskes opp i... Anonymous poster hash: b72ad...4a1 10
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #17 Skrevet 30. juni 2014 Jeg hadde nok lurt på hvofor hun ikke hadde blitt bedt, men jeg hadde ikke bært nag til foreldrene. Anonymous poster hash: 05b47...ccf Ikke til foreldrene, men til ungen da eller?? Nei dette går ikke an. Anonymous poster hash: b72ad...4a1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #18 Skrevet 30. juni 2014 Jeg forstår at det blir sterke reaksjoner på dette, men min datter er viktigst å ta vare på. Og jeg stiller selvfølgelig veldig mye opp for henne. Jeg tenker at visst hun hadde kommet i min datters bursdag, så hadde dette ødelagt litt for min datters bursdagsfeirng. For hun ba meg om at jeg ikke måtte be hun for da kom til å bli ganske lei seg visst hun kom. Jeg ville aldri såret min datter og jeg redd for at denne jenta kan ha mobbet datteren min uten at hun tør å fortelle om det. Anonymous poster hash: 05b47...ccf Hva om det er din datter som mobber jenta da? Frykter du at mobbing forekommer tar du det opp med skolen. Anonymous poster hash: 58906...d74 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #19 Skrevet 30. juni 2014 Hva om det er din datter som mobber jenta da? Frykter du at mobbing forekommer tar du det opp med skolen. Anonymous poster hash: 58906...d74 Jeg er helt sikker på at min datter er en mobber. Hun har alltid vært ansvarsfull og har mye omsorg i seg. Min datter har alltid vært i mot mobbing og hun har fått god tilbakemelding fra lærerene. Men jeg gjør det kanskje lurt i å ta dette opp med skolen visst det ligger noe mer bak. Hun er ni år. Anonymous poster hash: 05b47...ccf
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 30. juni 2014 #20 Skrevet 30. juni 2014 Jeg hadde nok lurt på hvofor hun ikke hadde blitt bedt, men jeg hadde ikke bært nag til foreldrene.Anonymous poster hash: 05b47...ccf Er du seriøs no? Du bør læra ungen din å respektera andre mennesker og inkludera dei. Faktisk så kan du læra det sjølv og! Heilt utruleg lesnad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå