Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Skal noen dager til Danmark, men det blir litt budsjett-ferie og lurer derfor på hvor det lønner seg å handle. Kjøper nok i hovedsak vin deriblant baileyes tenker jeg. 🍷🍸🍹😊 Vi er to så kan jo hende det blir noe sterkere også. Vi får se. Men greit med en pekepinn på hva som lønner seg. 😊
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Jeg ble det rett som det var i Sverige. Anonymous poster hash: 647f4...c81
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2014 Ser det ble litt feil i overskriften... sitter på mobilen og der går det litt fort i svingene noen ganger 😜 det skulle vært bør... Og uansett er Sverige ikke dit jeg skal.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Hva med å sjekke prisen på båten på vei ned og sammenligne med prisen i butikken? Men jeg mener å huske at det er billigere å kjøpe det i danmark. Men nå er det noen år siden jeg var der.Anonymous poster hash: 19eae...d58
magicpie Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Jeg bare "låner" tråden til et lite spørsmål: Baileys, går det som brennevin i taxfreekvota? Går alt annet enn øl og vin som brennevin?
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2014 Ja om jeg ikke finner noe mer ut av det blir det nok til at vi gjør det. Var en kompis som sa som du så tenkte bare å sjekke opp. Kunne jo tenkes noen viste. 😉 Vi skal en del konkrete ting og blir lite handle muligheter så om vi fant ut av det på forhånd kunne vi eventuelt planlegge litt nærmere. Når budsjettet er litt stramt er det jo alltids greit å spare noen kroner. 😄 og synes det er all right med en flaske vin eller to stående. Deilig å ha noe på lur om anledningen byr seg.😋
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 30. juni 2014 Er over 21 eller 22% som går som sprit. Baileys har bare 17 tror jeg. Under 22 i alle fall. 😊 og etter 1. Juli utvides kvoten også om jeg ikke husker feil😃😄😉 om man ikke røyker da.
magicpie Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Er over 21 eller 22% som går som sprit. Baileys har bare 17 tror jeg. Under 22 i alle fall. og etter 1. Juli utvides kvoten også om jeg ikke husker feil om man ikke røyker da. Så Baileys på 17% går som "vin"? For jeg leste en sak på en nettavis om at kvotene ble endret nå, men det sto bare hvor mye øl, vin og brennevin man har lov til å ta med. Så da lurte jeg egentlig på hva som er hva.. Så alt som er under 22% er "vin" da, og det som er over er brennevin? (og øl er vel bare øl)
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Danmark er generelt dyrt, vil tro båten er billigere. Det er taxfrittAnonymous poster hash: bf0b3...5e5
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2014 Nye kvoteregler fra 1. juli Publisert: 27.06.2014 Fra 1. juli blir det en endring i de toll- og avgiftsfrie kvotene. Reisende som ikke benytter tobakkskvoten kan nå ha med seg 1,5 liter øl, rusbrus eller vin ekstra. Det er kun anledning til å bytte hele tobakkskvoten med alkohol. Definisjoner Brennevin: over 22 % t.o.m 60 % alkohol Vin: over 2,5 % t.o.m. 22 % alkohol Øl: over 2,5 % (også sterkøl) eller rusbrus over 2,5 % t.o.m 4,7 % alkohol Hentet fra toll.no 😜😃 Vi får nesten se det litt an da 😏😌 vi får prøve å legge inn en liten handle/titte runde og eventuelt ta med en blekke fra båten. Ordner jo 😄😜 1
ToveM Skrevet 30. juni 2014 #12 Skrevet 30. juni 2014 Vin og øl er billig i butikkene i Danmark, og de store butikkene har et veldig godt utvalg.
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2014 Selv om det både her og blant andre jeg har snakka med, er litt delte meninger så høres det egentlig ut som vi bør ta en titt 😊😋😜 så da går vi for det 😁
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #14 Skrevet 30. juni 2014 Over grensen til Tyskland om du skal i nærheten, der er det billigst Anonymous poster hash: 5ce20...079
Bringebærgele Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #15 Skrevet 30. juni 2014 Hehe.. Ja det er kanskje det billigste 😃😆😉 men det blir nok en litt for lang avstikker fra planene vi har.
rockerøya Skrevet 30. juni 2014 #16 Skrevet 30. juni 2014 Butikker er billigere. Jeg bor i Danmark og kjøper aldri på taxfree når jeg skal til Norge. Er ofte gode vintilbud i diverse supermarkeder 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå