Gå til innhold

Hvor ble man handle drikkevarer, på båten eller i Danmark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal noen dager til Danmark, men det blir litt budsjett-ferie og lurer derfor på hvor det lønner seg å handle. Kjøper nok i hovedsak vin deriblant baileyes tenker jeg. 🍷🍸🍹😊 Vi er to så kan jo hende det blir noe sterkere også. Vi får se. Men greit med en pekepinn på hva som lønner seg. 😊

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble det rett som det var i Sverige.

Anonymous poster hash: 647f4...c81
Skrevet

Ser det ble litt feil i overskriften... sitter på mobilen og der går det litt fort i svingene noen ganger 😜 det skulle vært bør...

Og uansett er Sverige ikke dit jeg skal.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sjekke prisen på båten på vei ned og sammenligne med prisen i butikken?

Men jeg mener å huske at det er billigere å kjøpe det i danmark. Men nå er det noen år siden jeg var der.

Anonymous poster hash: 19eae...d58

Skrevet

Jeg bare "låner" tråden til et lite spørsmål: Baileys, går det som brennevin i taxfreekvota? Går alt annet enn øl og vin som brennevin?

Skrevet

Ja om jeg ikke finner noe mer ut av det blir det nok til at vi gjør det. Var en kompis som sa som du så tenkte bare å sjekke opp. Kunne jo tenkes noen viste. 😉 Vi skal en del konkrete ting og blir lite handle muligheter så om vi fant ut av det på forhånd kunne vi eventuelt planlegge litt nærmere. Når budsjettet er litt stramt er det jo alltids greit å spare noen kroner. 😄 og synes det er all right med en flaske vin eller to stående. Deilig å ha noe på lur om anledningen byr seg.😋

Skrevet

Er over 21 eller 22% som går som sprit. Baileys har bare 17 tror jeg. Under 22 i alle fall. 😊 og etter 1. Juli utvides kvoten også om jeg ikke husker feil😃😄😉 om man ikke røyker da.

Skrevet

Er over 21 eller 22% som går som sprit. Baileys har bare 17 tror jeg. Under 22 i alle fall. og etter 1. Juli utvides kvoten også om jeg ikke husker feil om man ikke røyker da.

Så Baileys på 17% går som "vin"? For jeg leste en sak på en nettavis om at kvotene ble endret nå, men det sto bare hvor mye øl, vin og brennevin man har lov til å ta med. Så da lurte jeg egentlig på hva som er hva.. Så alt som er under 22% er "vin" da, og det som er over er brennevin? (og øl er vel bare øl)

AnonymBruker
Skrevet

Danmark er generelt dyrt, vil tro båten er billigere. Det er taxfritt

Anonymous poster hash: bf0b3...5e5

Skrevet

Nye kvoteregler fra 1. juli

Publisert: 27.06.2014

Fra 1. juli blir det en endring i de toll- og avgiftsfrie kvotene. Reisende som ikke benytter tobakkskvoten kan nå ha med seg 1,5 liter øl, rusbrus eller vin ekstra.

Det er kun anledning til å bytte hele tobakkskvoten med alkohol.

Definisjoner

Brennevin: over 22 % t.o.m 60 % alkohol

Vin: over 2,5 % t.o.m. 22 % alkohol

Øl: over 2,5 % (også sterkøl) eller rusbrus over 2,5 % t.o.m 4,7 % alkohol

Hentet fra toll.no 😜😃

Vi får nesten se det litt an da 😏😌 vi får prøve å legge inn en liten handle/titte runde og eventuelt ta med en blekke fra båten. Ordner jo 😄😜

• Liker 1
Skrevet

* ordner seg jo 😛😜

Skrevet

Vin og øl er billig i butikkene i Danmark, og de store butikkene har et veldig godt utvalg.

Skrevet

Selv om det både her og blant andre jeg har snakka med, er litt delte meninger så høres det egentlig ut som vi bør ta en titt 😊😋😜 så da går vi for det 😁

AnonymBruker
Skrevet

Over grensen til Tyskland om du skal i nærheten, der er det billigst :)

Anonymous poster hash: 5ce20...079

Skrevet

Hehe.. Ja det er kanskje det billigste 😃😆😉 men det blir nok en litt for lang avstikker fra planene vi har.

Skrevet

Butikker er billigere. Jeg bor i Danmark og kjøper aldri på taxfree når jeg skal til Norge. Er ofte gode vintilbud i diverse supermarkeder

• Liker 1
Skrevet

Takker og bukker 😆😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...