AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #1 Skrevet 30. juni 2014 Vi er for tiden på jakt etter nytt krypinn og drar på visninger. Irriterer meg over at folk er så lite forberedt når vi kommer.. Enkle spørsmål som strømkostnader, naboer osv er tydeligvis vanskelig å svare på. Det verste er nok likevel at folk ikke gidder å dra kjapt over med filla før det kommer folk ogskal se leiligheten. Hvorfor er det så vanskelig? Det er vanskelig å vite om det kun er skitt de ikke har giddet å ta bort eller om det er skitt som ikke går bort uansett hvor mye man gnukker og gnir. Toppet seg på fredag, da var vi på visning i en leilighet som hadde potensiale, men det bodde 3 nerder der som hadde gjort det om til et gaminglokale. Det var bremsespor i wc-et deres!!! DET fjerner du før du skal holde visning.....Anonymous poster hash: 61097...d4e
Chloe- Skrevet 30. juni 2014 #2 Skrevet 30. juni 2014 Dreier det seg om visning for kjøp eller leie? Er ganske logisk at mange folk dropper å vaske/rydde for leievisning, da resultatet ikke gagner dem uansett. Jeg ville bare åpnet døren for å kjapt vise frem, men min leilighet er naturligvis alltid presentabel.. 5
superdupermeg Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Når det kommer til spørsmål om strøm og naboer tror jeg det kan være vanskelig å svare fordi man ikke vil "skremme bort". Har man et høyt strømforbruk så vil man selvfølgelig ikke si noe om det til noen som kanskje skal ta over, og har man en møkkakjerring av en nabo vil man selvfølgelig ikke si noe om det heller. Ellers enig med han over, tror mange dropper vaskinga hvis det er snakk om å leie fordi de ikke bryr seg.
Musken Skrevet 30. juni 2014 #4 Skrevet 30. juni 2014 Min erfaring er at folk er veldig nøye med vasking og rydding før visning, men det er snakke om boliger som er til salgs da. Leieboliger er nok en annen greie, ja. Hvor bor du? Tror også det har en del å si hvor i landet man befinner seg, samt om man bor i en større by eller på landet.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 Kjøp eller leie? Dersom de tre nerdene leier og dere skal overta etter de så driter jo selvsagt de i at huseier skal ha visning. Jeg ryddet og vasket som bare det da huseier skulle ha visning for å selge leiligheten jeg leide. Det var mange visninger og til slutt ga jeg faen. Jeg opplevde ofte at jeg måtte rydde bort prosjekter jeg holdt på med fordi det ble nok en visning og jeg ble drittlei. Til slutt skrev huseier alltid på melding da han ga beskjed om at det ble ny visning at vi måtte huske å rydde. Ikke at det var direkte rotete tidligere, men jeg gadd aldri mer å legge sjelen min i å få det perfekt etter de første gangene. Anonymous poster hash: ffd9e...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #6 Skrevet 30. juni 2014 Er det ikke vanlig at det kun er megler tilstede og at selger holder seg unna? Meglere vet ofte lite om naboene, og strømforbruk er jo avhengig av hvor varmt man har det og hva man bruker strøm til... Og som andre sier, er det utleie bryr jo ikke nåværende leietaker seg noe.Anonymous poster hash: 4d5dc...eb1
Musken Skrevet 30. juni 2014 #7 Skrevet 30. juni 2014 Er det ikke vanlig at det kun er megler tilstede og at selger holder seg unna? Anonymous poster hash: 4d5dc...eb1 Tror det kommer an på selgers ønske. Da vi solgte huset vi bodde i før, spurte megler om vi ønsket å være til stede under visning eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #8 Skrevet 30. juni 2014 Er det ikke vanlig at det kun er megler tilstede og at selger holder seg unna? Meglere vet ofte lite om naboene, og strømforbruk er jo avhengig av hvor varmt man har det og hva man bruker strøm til... Og som andre sier, er det utleie bryr jo ikke nåværende leietaker seg noe.Anonymous poster hash: 4d5dc...eb1 Dersom du leser slike artikler om tips for å få solgt leiligheten så står det som regel at man som selger ikke bør være til stede under visningene, fordi da føler ikke folk at de kan slå seg løs og kikke ordentlig på leiligheten. Vet ikke hva dette har med tråden å gjøre da. Anonymous poster hash: ffd9e...e2f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #9 Skrevet 30. juni 2014 Dette har jeg også merket, og dessverre er det også slik at omtrent alle leiligheter/boliger vi har overtatt/flyttet inn i, har vært veldig dårlig rengjort! Har flere ganger lurt på om det bare er vi som er unormalt opptatt av at det skal se flott ut når vi forlater en bolig - både når vi leier og når vi eier... Dessverre finnes det mange "skitne" folk som gir en god f*** i hvordan de overlater boligen til nestemann. Anonymous poster hash: a0474...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå