Gå til innhold

Hvor mye "ødelegger" 2 uker sydenferie for vekta?

Anbefalte innlegg

Gjest tuppesjura
Skrevet

Reiser snart til syden på ferie og har ikke lyst til å leve som jeg gjør til vanlig når jeg har ferie. Mener det bør være rom for gode frokoster, en is i ny og ne, litt potetgull og sånt når man faktisk reiser på ferie. Men, likevel, alt med måte.

Jeg drikker ikke alkohol og er veldig kresen i matveien. Tenker å holde meg til kalorifri drikke og spise en del frukt fremfor godteri, men vil likevel kose meg uten å føle at jeg ødelegger alt jeg har jobbet for det siste halve året.

Pakker treningsklær også, og har tenkt å ta meg en tur på treningsrommet hvertfall annenhver dag, om ikke oftere. Det blir da stort sett løping/gåing på mølle.

Hvor mye vil en sånn tur ødelegge for slankingen min? Har gått ned 8-9 kg siden januar. Veier forøvrig 61-62 kg og er 165 høy.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sist vi var i syden tok jeg meg en kjapp joggetur hver morgen, før det ble for varmt. Så gikk vi jo mye, svømte mye osv. Jeg unnet meg både alkohol, god mat og is. Hadde ikke gått opp noe når vi kom hjem.

Anonymous poster hash: 1ba18...56e

Gjest tuppesjura
Skrevet

Ok, er det jeg også tenker. En kjapp treningsrunde om morgenen. Får bare prøve og se hvordan det går....

Skrevet

Jeg var i syden for noen uker siden, og jeg trente ingenting og gikk ned 2kg. Spiste dog veldig fornuftig(grillet kjøtt med salat, frukt og grønt) men ble endel alkohol. I tillegg så gikk vi hele dagen, er jo vanligvis utrolig mye å se :) beveget meg mye mer der enn jeg gjorde hjemme hvertfall, og det kommer sikkert du til å gjøre også, så tror ikke du trenger å bekymre deg.

Skrevet

Kos deg forresten! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg i aktivitet. Sånt kommer naturlig på "sydenferie". I tillegg gjør gjerne varmen så man ikke orker å spise store og tunge måltider. Om man ikke velger den største isen hver gang, så tror jeg ikke det er så farlig.

Anonymous poster hash: 19dab...e92
AnonymBruker
Skrevet

Reiser snart til syden på ferie og har ikke lyst til å leve som jeg gjør til vanlig når jeg har ferie. Mener det bør være rom for gode frokoster, en is i ny og ne, litt potetgull og sånt når man faktisk reiser på ferie. Men, likevel, alt med måte.

Jeg drikker ikke alkohol og er veldig kresen i matveien. Tenker å holde meg til kalorifri drikke og spise en del frukt fremfor godteri, men vil likevel kose meg uten å føle at jeg ødelegger alt jeg har jobbet for det siste halve året.

Pakker treningsklær også, og har tenkt å ta meg en tur på treningsrommet hvertfall annenhver dag, om ikke oftere. Det blir da stort sett løping/gåing på mølle.

Hvor mye vil en sånn tur ødelegge for slankingen min? Har gått ned 8-9 kg siden januar. Veier forøvrig 61-62 kg og er 165 høy.

uintelligent person

Anonymous poster hash: d254e...f32

Skrevet

Virker som du har en tankegang du må komme deg litt ut av. Trening og mat skal være en berikelse i ditt liv, ikke et evig dilemma. Din vekt er godt innenfor normalen, og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skal slanke deg noe ytterligere, men det er ikke min sak. Dra på ferie, slapp av og nyt livet. Det er ingen som teller kalorier som nyter livet, i hvert fall ikke i lengden.

Gjest Runforit
Skrevet

Tja, både i USA og Thailand gikk jeg ned i vekt tross for at jeg jogget mindre enn her hjemme. Spiste som jeg pleier. Synes frisk drikke og frukt er best i varmen og så ble det mye sjømat, kylling, egg, bacon, nøtter, salater etc.

I tillegg er jeg super aktiv på ferier med dykking, klatring, kajakk, svømming, sightseeing etc så det brenner jo mye energi.

Tenker aldri på mat på ferie. Det blir liksom med frokost, lunsj, mellommåltid og sen middag.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Sydenferie for et par år siden med veldig bra all inclusive, gikk ned to kilo på to uker. Hvorfor? Gikk over alt og til alt hele tiden. Pluss veldig aktiv i badeland med mitt yngste barn. Da går vekta rett ned!

Skrevet

uintelligent person

Anonymous poster hash: d254e...f32

:vetikke:

Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg gikk opp ca 5 kg på ferie nå, selv med personlig trener. Takler ikke å trene når det er varmt, jeg kastet opp og besvimte.

Ble en del alkohol, brus og mye mat for min del. Ingen av buksene mine passer så nå er det superslanking her!

Gjest carmabell
Skrevet

Det er individuelt, det er ikke noe fasitsvar på det.

AnonymBruker
Skrevet

Velg ovnsbakt i steden for fritystekt.
Dropp fete sauser og dressinger, eventuelt få det ved siden av.
Velg salat som tilbehør i steden for pommes frites.
Velg heller bakt potet enn pommes frites.
Fisk og rent kjøtt er alltid et godt alternativ.
Velg kylling/ fisk/ svinekjøtt i steden for koteletter/ribbe/pølser osv.
Drikk sukkerfri brus eller vann.

Dette kommer du nok langt med. :)

Anonymous poster hash: 6d893...9b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...