Gå til innhold

Vann i kroppen - ser det ut som fett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kalorifattig og trener ganske mye. Sliter med at vekta varierer mye, og går ikke ned så mye som den burde med tanke på treningsmengde og kaloriinntak. Jeg forsøker å ligge i underskudd etter trening hver eneste dag, det er stort sett kun i helgene at jeg kan havne litt over, men ikke mye.

Mistenker at kroppen holder på en del vann, men legger vannet seg slik at det ser ut som fett? Jeg forsøker å drikke en del for å få ut vannet, og til dels ser det ut som at det hjelper. Spesielt hvis jeg tar litt sitron i vannet også.

Tar gjerne imot andre tips for å bli kvitt vannet. Reiser på ferie denna uka, og det er så himla kjedelig å se ut som at man veier mye mer enn man egentlig gjør.......

Anonymous poster hash: 66225...296
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, vann ser ut som fett. En mage eller lår som buler/tyter kan være vannansamling. For noen år siden så fikk jeg to helger på rad, en skikkelig diaré. Tror jeg gikk ned 3-4 kg på sammenlagt 4 dager. Sikkert mye slagstoffer som også holdt på en del vann. Men ble merkbart tynnere. Men en ting som er viktig når det gjelder kosthold og det er fett, sunt fett. Får du ikke i deg fett så holder kroppen igjen det du har på kroppen. Så spis avokado, nøtter og fet fisk. Litt hver dag holder og er kjempenødvendig for blodårer og hjerte + mye annet:)

Endret av wintergirl
AnonymBruker
Skrevet

Ja.Når kroppen min samler vann ser man tydelig at lårene mine er betraktlig bredere.

Anonymous poster hash: 9f234...642
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan blir man kvitt vannet da?

Anonymous poster hash: 3d350...a35

Skrevet

Det syns jeg du Bør spørre legen din om, eller en annen som jobber med kosthold og ernæring. Sånt kan være farlig da du kan forstyrre kroppens naturlige saltbalanse. Kanskje en naturlig rensekur(detox) for kroppen holder lenge.

Skrevet

Jeg holder også på en del vann, men har ingen gode tips til hvordan man blir kvitt det dessverre, nå er jeg på lavkarbo da det fungerte fint på vekten sist og jeg ikke gikk rundt å sjesket da jeg kunne spise mye god mat.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kalorifattig og trener ganske mye. Sliter med at vekta varierer mye, og går ikke ned så mye som den burde med tanke på treningsmengde og kaloriinntak. Jeg forsøker å ligge i underskudd etter trening hver eneste dag, det er stort sett kun i helgene at jeg kan havne litt over, men ikke mye.

Mistenker at kroppen holder på en del vann, men legger vannet seg slik at det ser ut som fett? Jeg forsøker å drikke en del for å få ut vannet, og til dels ser det ut som at det hjelper. Spesielt hvis jeg tar litt sitron i vannet også.

Tar gjerne imot andre tips for å bli kvitt vannet. Reiser på ferie denna uka, og det er så himla kjedelig å se ut som at man veier mye mer enn man egentlig gjør.......

Spiser du mye salt?

Bare brødet (normal mengde brød pr. dag, for oss som spiser brød) inneholder så mye salt at det dekker normalt dagsbehov for salt. Mange av oss spiser mye salt i tillegg, som er i diverse matvarer.

Vannansamlinger i kroppen skyldes i norn tilfeller sykdom, men i de fleste tilfeller der man har for mye vann i kroppen skyldes det saltinntaket.

Les gjerne om kroppens saltbehov (større behov for salt når det er varmt), og se på matvarene som du spiser og regn ut hvor mye salt du spiser pr. dag, og prøv å reduser saltinntaket dersom du ser at du får for mye salt.

Anonymous poster hash: de002...e6f

AnonymBruker
Skrevet

Spiser du mye salt?

Bare brødet (normal mengde brød pr. dag, for oss som spiser brød) inneholder så mye salt at det dekker normalt dagsbehov for salt. Mange av oss spiser mye salt i tillegg, som er i diverse matvarer.

Vannansamlinger i kroppen skyldes i norn noen tilfeller sykdom, men i de fleste tilfeller der man har for mye vann i kroppen skyldes det saltinntaket.

Les gjerne om kroppens saltbehov (større behov for salt når det er varmt), og se på matvarene som du spiser og regn ut hvor mye salt du spiser pr. dag, og prøv å reduser saltinntaket dersom du ser at du får for mye salt.

AnonymBruker
Skrevet

Salt binder vann i kroppen

AnonymBruker
Skrevet

Ja, spiser ganske mye salt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...