Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #1 Skrevet 22. juni 2004 Bruker vanligvis kontaktlinser, men tenker på å kjøpe et par ekstrabriller. Er det vanlig at man bestiller time hos optikeren først når man skal ha briller?
Gjest Ethereal Skrevet 22. juni 2004 #2 Skrevet 22. juni 2004 Du trenger ikke det; gå til den optikeren du normalt går hos, og snakk med dem. Hvis du går til jevnlig kontroller, kan de sikkert fikse brille uten at du trenger ny synsprøve, slik er det i hvertfall hos min optiker.
Arkana Skrevet 22. juni 2004 #3 Skrevet 22. juni 2004 Du trenger nok en ny synsprøve. De aller fleste har forskjellig styrke på briller og linser, linsene sitter så nært øyet at de har gjerne lavere styrke enn brillene. I tillegg skal du finne en brille som liker og den skal tilpasses ditt ansikt (kanskje sitter den for løst eller er for trang osv).
Tigerlily Skrevet 22. juni 2004 #4 Skrevet 22. juni 2004 det kommer litt an på hvor nærsynt/langsynt du er. jeg som er ganske så nærsynt har forskjellig brillestyrke/linsestyrke fordi avstanden mellom brilleglassene og øyet har noe å si. men det kan du jo spørre optikeren din om?
ringblomst Skrevet 22. juni 2004 #5 Skrevet 22. juni 2004 Linseoptikeren min tar i samme slengen som linsekontrollen en sjekk av brillestyrken, så det er bare å be om en brilleseddel fra linseoptikeren din vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå