Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er rett og slett på jakt etter råd som kan få meg/oss som par til å bli litt mer romantiske i hverdagen! Kan være hva som helst som kanskje får oss til å føle oss mer satt pris på eller noe koselig utenom "normalen" å finne på :-)

Spesielt nå som det er sommer! Tviler på at jeg er den eneste som lurer på dette så det er bare til å komme med hvilke som helst idéer :-) Jeg er veldig lite romantisk av meg, så selv har jeg bare tenkt på piknik/telttur, men som sagt vil jeg gjerne ha hva som helst av forslag, så ikke ting blir så kjedelig i lengden!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Piknik og teltur er jo noe som er veldig koselig, så det ville jeg absolutt vurdert å gjøre! En dag kjæresten min kom hjem etter å ha vært borte i 2 uker, så hadde jeg satt ut telys formet som et hjerte, ordnet mat og drikke som jeg vet han liker godt, og kjøpt et spill han har ønsket seg. Dette er jo små ting, men som han satte veldig stor pris på! Dere kan jo lage noe god mat sammen, dekke på med fine fat og tenne noen lys? Det blir ofte mer koselig enn å gå ut å spise, for da er det bare dere to og dere slipper å bli forstyrret. Dere kan skrive små lapper til hverandre, f.eks hvis du er først på badet om morgenen så kan du henge en post-it lapp på speilet slik at han ser den.

Jeg bor i Bergen, og her er det et sted som heter Gamlebergen, hvor det er mange gamle hus og koselige gater. Ganske romantisk å gå der, så det skal jeg lokke kjæresten med på. Kanskje dere har noe lignende der dere bor?

En fotoshoot hvor dere tar bilder sammen, filmkveld med masse digg, hyttetur... Ellers er det viktig at dere bare ser hverandre og gir komplimenter. Har han klippet seg? Ny bukse? Bruker han god parfyme? Fine øyne? Fortell han det! Jeg blir også veldig glad når kjæresten sender små mld i løpet av dagen som f.eks "savner deg", "tenker på deg", "elsker deg" osv. Vi sender hverandre også "love songs". Helt utrolig hvordan en sang kan sette ord på følelsene dine! Føler meg verdsatt når han gjør det, for det viser virkelig at han tenker på meg.

Ble litt mye rot her nå, hehe, men håper du fikk noen tips ihvertfall!

Anonymous poster hash: d8e9a...2c3
  • Liker 2
Skrevet

Piknik og teltur er jo noe som er veldig koselig, så det ville jeg absolutt vurdert å gjøre! En dag kjæresten min kom hjem etter å ha vært borte i 2 uker, så hadde jeg satt ut telys formet som et hjerte, ordnet mat og drikke som jeg vet han liker godt, og kjøpt et spill han har ønsket seg. Dette er jo små ting, men som han satte veldig stor pris på! Dere kan jo lage noe god mat sammen, dekke på med fine fat og tenne noen lys? Det blir ofte mer koselig enn å gå ut å spise, for da er det bare dere to og dere slipper å bli forstyrret. Dere kan skrive små lapper til hverandre, f.eks hvis du er først på badet om morgenen så kan du henge en post-it lapp på speilet slik at han ser den.

Jeg bor i Bergen, og her er det et sted som heter Gamlebergen, hvor det er mange gamle hus og koselige gater. Ganske romantisk å gå der, så det skal jeg lokke kjæresten med på. Kanskje dere har noe lignende der dere bor?

En fotoshoot hvor dere tar bilder sammen, filmkveld med masse digg, hyttetur... Ellers er det viktig at dere bare ser hverandre og gir komplimenter. Har han klippet seg? Ny bukse? Bruker han god parfyme? Fine øyne? Fortell han det! Jeg blir også veldig glad når kjæresten sender små mld i løpet av dagen som f.eks "savner deg", "tenker på deg", "elsker deg" osv. Vi sender hverandre også "love songs". Helt utrolig hvordan en sang kan sette ord på følelsene dine! Føler meg verdsatt når han gjør det, for det viser virkelig at han tenker på meg.

Ble litt mye rot her nå, hehe, men håper du fikk noen tips ihvertfall!

Anonymous poster hash: d8e9a...2c3

Tusen takk for veldig gode tips! Det med å lage mat og tenne lys har jeg tenkt på selv, og det skal vi nok fikse når han får ferie igjen :-) Dette med post-it lapper, den idéen likte jeg utrolig godt, har tenkt på det med søte lapper selv, men ikke hvordan det skal utføres... Igjen, takk for gode idéer :-)

Gjest Blomsterert
Skrevet

Turer i naturen ja :)

Nå på sommeren kan dere finne en strand og tenne bål på kvelden/natten. Det skjer noe med mennesker rundt et bål.

Skal mye til å finne noe mer romantisk :)

Soontanturer hvor dere overnatter en helg.

Gå kveldsturer sammen :-)

Skrevet

Turer i naturen ja :)

Nå på sommeren kan dere finne en strand og tenne bål på kvelden/natten. Det skjer noe med mennesker rundt et bål.

Skal mye til å finne noe mer romantisk :)

Soontanturer hvor dere overnatter en helg.

Gå kveldsturer sammen :-)

Bål på stranden hørtes utrolig koselig ut! Åh, elsker å sitte rundt bål. Du har helt rett, det skjer noe med mennesker rundt et bål! Vi har gått kveldsturer noen ganger og det er kjempefint, skal gjøre det flere ganger! Tusen takk for svar :-)

Skrevet

Etter min erfaring er det ikke nødvendigvis de store og fantastiske tingene som binder forholdet sammen, det er de tingene man gjør hvger dag. For meg er det ingen ting som slår det jeg liker å kalle for "hverdagsflørten". Hverdagsflørten er de deilige meldingene man sender i løpet av dagen, dansen på kjøkkengulvet mens sausen putrer, klininga på badet om morran, lidenskap, glede, latter, kos, nærhet, bry seg om... Hverdagsflørt...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som småbarnsforeldre kan vi ikke bare stikke av på telttur en helg eller gå en tur sent på kvelden, men som Hapa nevnte over: ta vare på hverdagsflørten!!

Stettglass til pannekakene på en tirsdag, levende lys på en torsdag, av med tv og bort med telefoner, litt oppskåret frukt på en tallerken mens man ser på film sittende under samme pledd, legge seg samtidig, legge sammen klær sammen, frem med kortstokken (kanskje man drister seg til en runde klespoker, eller den som taper i vri åtter må gjøre det den andre sier... :laugh: )

Anonymous poster hash: 2abbe...7b9
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Romantisk sykkeltur !

Sett dere på syklene, sykle til byen på en fin sommerdag, kjøp, en lunch eller noe på et bakeri, eller hver sin is og sleng ut et pledd i parken. Smør hverandre med solkrem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...