Gå til innhold

pastor Jan Åge Torp til åndskamp mot OL i Athen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
- Stanser OL ved bønn

(VG Nett) Pastor Jan-Aage Torp er sikker på at det ikke blir noe av OL i Athen. Idrettsfesten er nemlig stanset ved bønn.

Pinsevennen Jan-Aage Torp mener bruken av motiver fra gresk mytologi i forbindelse med sommerens olympiske leker er et uttrykk for demonisk påvirkning, skriver Dagen.

Dro til Athen

Derfor reiste Torp, som er pastor i Oslokirken, til Athen sammen med 12 støttespillere. I Athen ba Torp og hans 12 disipler til Gud om at OL må stanses.

- Vi ba, gjorde profetiske handlinger og erklærte at OL ikke skal gjennomføres, sier Torp til Korsets Seier.

Under en debatt i NRKs radioprogram Her og Nå, der Torp diskuterte saken med pinsevenn og syklist Anita Valen, sier pastoren at han er helt sikker på at det nå ikke blir noe av OL i Athen.

- Det kommer ikke til å bli noe OL i Athen, sa Torp om arrangementet som ikke bare trues av norske pinsevenners bønner. Generelt gresk kaos og problemer rundt byggingen av OL -fasilitetene er nesten like truende for gjennomføringen av arrangementet.

- Demonisk påvirkning

- Den greske gudsdyrkelsen er ikke en død religion, men fører mennesker inn under en demonisk påvirkning. Ungdom søker åndelige realiteter. Gud har talt til oss om at vi ikke skal akseptere dette. Vi tror på bønnens makt, og at vi gjennom bønn kan rive festningsverk i grus, sier Jan-Aage Torp til Korsets Seier.

Den OL-klare syklisten Anita Valen er aktiv pinsevenn, men har ingen tro på at Torp blir bønnhørt.

- Jeg mener de overragerer. Jeg var i Athen i oktober og syklet løypen. Allerede da var det suvenirer med motiver av guder fra gresk mytologi. Men det er bare en image, og jeg tror ikke de fleste lar seg påvirke. På samme måte har vi geitost, troll og elg her hjemme, sier Valen.

(VG NETT 22.06.04 kl. 16:27)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=231794

sprøtt!!

Ironisk nok kan OL i verste fall bli stanset ved gresk inkompetanse eller terror, men dette vet selvsagt Torp og derfor slår han nå til med sine "spådommer".

Blir OL avlyst så vil han selvsagt ta dette til inntekt for seg selv og påberope seg profetiske nådegaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomKrus
sprøtt!!

Ironisk nok kan OL i verste fall bli stanset ved gresk inkompetanse eller terror, men dette vet selvsagt Torp og derfor slår han nå til med sine "spådommer".

Blir OL avlyst så vil han selvsagt ta dette til inntekt for seg selv og påberope seg profetiske nådegaver

Sikkert tilfeldig at han hadde med seg 12 disipler også. Snakker vi om en aspirerende Messias her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Med slike "talsmenn", trenger ikke kristendommen fiender.

De som kan sin Bibel, rister på hodet over slike selverklærte profeter. Resten av verden ler seg ihjel, med all god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Det er èn ting som slår meg.

Hvis Torp&co har slik en sterk tro på bønnens makt, hvorfor bruker de da kreftene på å stanse en fredelig idrettstevling på grunn av noen eldgamle symboler fra gresk kultur?

Burde de ikke heller sette alle kluter til på å be imot krig? Sult? Sykdom? Terror?

Det utspillet sier noe hva disse menneskene anser som viktig.

Total skivebom, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis Torp&co har slik en sterk tro på bønnens makt, hvorfor bruker de da kreftene på å stanse en fredelig idrettstevling på grunn av noen eldgamle symboler fra gresk kultur?

Burde de ikke heller sette alle kluter til på å be imot krig? Sult? Sykdom? Terror?

Torp prøvde i sin tid å stanse byggingen av den store moskeen i oslo ved hjelp av bønn, men det gikk ikke.

Torp satse selvsagt at OL i athen blir avlyst slik at enkelte da vil tro han har profetiske nådegavet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike "talsmenn", trenger ikke kristendommen fiender.

De som kan sin Bibel, rister på hodet over slike selverklærte profeter. Resten av verden ler seg ihjel, med all god grunn.

Ja,jeg bare rister på hodet over dette.......... :roll:

Og bare så det er sagt, Jan Åge Torp representerer IKKE

pinsebevegelsen i Norge.........

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe:

Torp uttaler:

- Demonisk påvirkning

- Den greske gudsdyrkelsen er ikke en død religion, men fører mennesker inn under en demonisk påvirkning. Ungdom søker åndelige realiteter. Gud har talt til oss om at vi ikke skal akseptere dette. Vi tror på bønnens makt, og at vi gjennom bønn kan rive festningsverk i grus, sier Jan-Aage Torp til Korsets Seier.

:hoho:

For en komplett idiot! Fy faen! Det bittelille jeg hadde av respekt for denne religion som han representerer er nå borte for alltid! Gud for en tosk!

Nelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Sånn generelt må jeg innrømme at jeg foretrekker en god venn i påsken fremfor 13 pinsevenner...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror det er en skrivefeil i tittelen til denne tråden.

"Pastor Jan Åge Torp til åndssvak kamp mot OL i Athen" passer da mye bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en skrivefeil i tittelen til denne tråden.

"Pastor Jan Åge Torp til åndssvak kamp mot OL i Athen" passer da mye bedre?

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...