Gå til innhold

billigste telefonabonnement?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har akkurat flyttet til Norge etter lengre periode i Utlandet, så har ikke styr på norske teefonoperatører og priser etc.

Skal tegne meg et Norsk mobilabonnement nå, men usikker på hva som er mest lønnsomt for meg?

Jeg er student, bruker telefonen endel til internett osv, ringer litt, sender litt tekstmeldinger.

Jeg har til nå hatt et mobilabonnement hvor jeg betaler en viss sum for tale, sms, og gb inkludert. Dette synes jeg er veldig greit.

Så noen som kan hjelpe litt med å finne den biligste løsningen?

Anonymous poster hash: 08fce...3d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har Chess SjakkMatt. 1000 mb og fri sms/taletid/mms til 199 i måneden. Er veldig fornøyd med det :)

Anonymous poster hash: 06a65...101
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier noe om hvor mye du bruker blir det raskt litt enklere å bedømme hva du burde ha. Hvis du f.eks bruker 2 gb så vil pakkene til 199 med 1 gb fort bli jævlig dyrt, sant? Forsåvidt har alle "underoperatørene" per i dag ubegrenset ringing og sms i de fleste fastpris-løsningene (fastpris er altså de pakkene med inkludert innhold) så alt kommer an på hvor mye nett du bruker egentlig :)

Edit; satte opp en liste i en lignende tråd, så kan like godt poste den samme her.

Djuice har;

Nonstop M; Fri bruk av sms og ringing, + 1 gb til 199,-
Nonstop L; Fri bruk av sms og ringing + 5gb til 299,-
Nonstop XL; Fri bruk av sms og ringing + 8gb til 399,-
+ Ren telenordekning.

Onecall har;
Folkepakka; Fri bruk av sms og ringing + 1gb til 199,-

Full pakke; Fri bruk av sms og ringing + 5gb til 298,-
+ Telenor og network norway-dekning. (Litt skeptisk til NN, sånn som jeg har skjønt det er NN hovedsaklig rettet mot jobb-telefoner, og har derfor best dekning i store byer. Mulig jeg tar feil. Har også hørt folk klage på at dekninga ramler inn og ut fordi mobilen ikke vil bestemme seg, men det skal visst være mulig å låse det til en av dem.. Aner ikke, har ikke prøvd selv.)

Chess har;
Sjakk matt;
Fri bruk av sms og ringing + 1gb til 199,-
Sjakk mattEkstra bruk; Fri sms og ringing + 5gb til 299,-
Sjakk mattMye bruk; Fri sms og ringing + 8gb til 399,-
+ Netcom dekning. Har selv dårlig erfaring med netcomdekninga, men det kommer nok an på hvor i landet du bor og litt sånn..

Talkmore har;
eh.. Fri?
Fri bruk av sms og ringing + 1gb til 199,-
eh.. Fri?; Fri sms og ringing + 5gb til 299,-
+ Telenordekning.

Alle har det samme, alt kommer an på hva ellers du bruker mobilen til og hvilken dekning du ønsker. Ringer du f.eks mye utland vil jeg anbefale å se på onecall, jeg har ikke sjekka på en stund, men for et halvt års tid var det de som kunne stille med de beste prisene til i allefall de fleste land. Vet at Chess lå like bak, og det skulle ikke forundre meg om talkmore og djuice har kommet etter de også.

Og så kan du selvfølgelig se på telenor, netcom og tele2, men der har det en tendens til å være dyrere. Og for å få ned prisen må du som oftest mate på med bindingstid i tillegg. Det slipper du som regel hos underoperatørene som de jeg har nevnt over er, med mindre du kjøper telefon så klart.

Endret av Lucid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Xito har billige med svært lite bruk til rundt 75 i måneden men resten finner du enkelt på telepriser.no bare sett inn hvor mye du regner med å bruke det.

Anonymous poster hash: 0faf8...9b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...