Martine3005 Skrevet 29. juni 2014 #1 Skrevet 29. juni 2014 Hei! Jeg har en 1 og et halvt år gammel mops og har sett nå med mye sol og varme (25grader +) peser hun fælt. Hun har jo kortere snute enn andre raser og "avkjølingsystemet" hennes er vel ikke like bra. Derfor vurderer jeg å kjøpe en kjølevest eller kjøleteppe til henne. Er det noen som har noen erfaring med dette?
Gjest Pheel Skrevet 29. juni 2014 #2 Skrevet 29. juni 2014 Har ikke erfaring med det, men unngå å gå tur på dagtid på sommeren er mitt tip, utsett det til kvelden, ha alltid kaldt vann tilgjengelig (spesielt med på tur og når dere er lenge ute), og så kan du fryse små isbiter med noe godt - som kraft av kokt kjøtt med noen kjøttbiter i som du kan servere utendørs, og også bare legge kjøleelementer under et pledd. Sistnevnte har jeg gjort når jeg har hatt med hund på stranden, da lå hunden oppå dette pluss paraply over, men beste er jo om man finner et tre og binder hunden til det med skygge på stranden. Og fukte buken med kjølig vann fungerer bra. Litt skeptisk til å ha iskaldt rett på kroppen selv, ville heller gjort det over med jevne mellomrom.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #3 Skrevet 30. juni 2014 Har ikke erfaring med det, men unngå å gå tur på dagtid på sommeren er mitt tip, utsett det til kvelden, ha alltid kaldt vann tilgjengelig (spesielt med på tur og når dere er lenge ute), og så kan du fryse små isbiter med noe godt - som kraft av kokt kjøtt med noen kjøttbiter i som du kan servere utendørs, og også bare legge kjøleelementer under et pledd. Sistnevnte har jeg gjort når jeg har hatt med hund på stranden, da lå hunden oppå dette pluss paraply over, men beste er jo om man finner et tre og binder hunden til det med skygge på stranden. Og fukte buken med kjølig vann fungerer bra. Litt skeptisk til å ha iskaldt rett på kroppen selv, ville heller gjort det over med jevne mellomrom. Enig i dette! sånn gjør vi det her i huset også. Tur i steikende sol er nesten dyreplageri, spesiellt om man trør på varm asfalt.Anonymous poster hash: 07958...e49
Martine3005 Skrevet 30. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2014 Ja jeg er enig i tur om kvelden! Etter hva jeg har skjønt så er ikke disse produktene iskalde men skal bare fungere kjølende! Og om dette med isbiter! Har hørt en skikkelig horrorhistorie med en som ga isbiter. Man kan få krampe om det blir for kaldt i magen, og at dette kan være livstruende! De skal derfor å vann som ikke er for kaldt!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2014 #5 Skrevet 30. juni 2014 http://www.diggidog.no/productdetails.php?product=4508 Har dette til mine hunder og fungerer veldig bra Anonymous poster hash: 55b78...fd4
maya86 Skrevet 1. juli 2014 #6 Skrevet 1. juli 2014 Det er en en horrorhistorie og ikke mer enn det.. Det som er farlig for hunden er om den spiser eller drikker for fort, altså sluker mat/drikke. Så hvis den sluker 20 isbiter på 2 minutter kan du ende med problemer.. men ikke pga temperaturen i seg selv. Temperaturen på vannet har ingenting å si. Lager isterninger med buljongvann og baconbiter i til min hund, og ho elsker det. ho ligger med en isbit å koser seg i flere minutter og sleiker og gnager på den. Kan også fryse leverpostei feks. Kjøleteppe, kjøledekken, kjølehalsbånd er helt topp syns jeg. Er jo bare å kjøpe å se om hunden din liker det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå